Volkswagen ID Forum banner
81 - 100 of 255 Posts
Discussion starter · #81 ·
Ik vind het fijn om mijn telefoon zichtbaar te hebben tijdens het rijden, ook al gebruik ik 99% van de tijd Android Auto. Ik gebruikte een ventilatiemonthouder die prima werkte, maar ik zou het prettiger vinden om de telefoon hoog genoeg te monteren om de camera te gebruiken als een dashcam, indien nodig.

Hier is mijn nieuwste oplossing:
Image

Het gebruikt onderdelen van verschillende montagesystemen, gelukkig zijn ze allemaal compatibel. Ik moest ook de verlengarm inkorten en opnieuw lijmen.

Discussion starter · #82 ·
Ik was vandaag op pad en besloot om een snelle lading te doen bij de nieuwe Electrify America-laders in Algonquin, IL. Ze verschijnen om de een of andere reden nog steeds niet op Google of de kaarten van de ID.4's wanneer je zoekt. Veel vrije plekken en alles leek te werken. Op de weg uit de parkeerplaats laadde een andere ID.4 precies zoals de mijne!

Discussion starter · #83 ·
We maakten een reis naar Door County, WI, vanuit huis, dat op het platteland ten westen van Aurora, IL, ligt. Na wat plezier en angst over de mogelijkheid om met de Milwaukee EA naar het verre noorden te gaan, waagden we het erop en hadden we geen problemen. Ik laadde thuis op tot 95% en laadde opnieuw van 77% tot 97% bij een EA in een parkeergarage van een winkelcentrum bij de luchthaven van O'Hare. De laatste lading was bij een Chevy-dealer met een 50 kW DC-lader in Port Washington.

Image

Het duurde 50 minuten om het weer op 95% te krijgen en toen kwamen we aan in Egg Harbor, Wi, met 35% over. Ons hotel heeft L2-laders.

Image

Attachments

Discussion starter · #84 ·
Gills Rock, Door County, WI

Image

Het L2-opladen in het hotel werkte prima en de volgende etappe van onze reis brengt ons naar Clinton IA. We zijn momenteel aan het opladen bij een Genesis-dealer in Appleton, Wi. Ze hebben een gratis Chargepoint DC-oplader. Na wat frustratie bij het proberen te initialiseren van een oplaadbeurt, blijkt dat je je moet aanmelden voor een Chargepoint-account en je creditcard moet invoeren om de oplaadbeurt te kunnen starten. Hebben het opgelost en laden nu met 53 kW. Oplaadstop twee en de laatste voor deze reis is bij de EA in Madison.

Discussion starter · #85 · (Edited)
Er was één van de vier EA EVSE's beschikbaar in Madison. De anderen hadden een andere ID.4, een Audi E-tron en een Bolt erop. Mijn ID.4 laadde met 63 kW op een 150 kW-eenheid. De andere auto's laadden met minder dan 50 kW, zelfs op de 350 kW-eenheden. Dat was niet snel genoeg om me in 30 minuten tot 80% op te laden, dus ik betaalde uiteindelijk $1,85. In het donker reed ik bijna een hert aan op de landelijke wegen van Illinois. Ik remde van 60 naar bijna nul om het te vermijden. De banden piepten en ik raakte een beetje van de weg, maar ontweek het hert. De remmen werken goed! Ik heb Iowa gehaald met 28% over!

Discussion starter · #86 ·
TLDR; We zijn thuisgekomen, geen probleem. Totaal aantal kilometers van de reis, inclusief het vervoeren van oma, 1125 mijl. Totale energiekosten, inclusief een paar keer thuis opladen, ongeveer $10. Besparing in vergelijking met mijn vorige auto, de 30 mpg CR-V, ongeveer $120. Besparing in vergelijking met de 20 mpg Highlander die we overwogen te nemen vanwege het Milwaukee EA-probleem, ongeveer $200.

Het nadeel? Ongeveer 2 uur wachten op opladen tijdens de hele reis, en wat angst over het plannen van de route met opladen bij willekeurige EVSE's bij dealers.

Veel van de angst was te wijten aan ABRP. Ik kon niet uitvinden hoe ik een oplader die het halverwege een reis koos, kon vervangen door een andere en moest het daarom als een algemene schatter gebruiken, geen routeplanner. Het liet me bijvoorbeeld niet de EA EVSE in Madison, Wi, kiezen. Het bleef me naar een Shell EVSE leiden.

Discussion starter · #87 ·
Het is nu 8 maanden en 19.700 kilometer geleden dat ik de ID.4 mee naar huis nam en een nieuw doel is bereikt. Mijn verloofde heeft eindelijk in mijn auto gereden! Ze reed ermee van Iowa naar ons huis ten westen van Chicago. Nadat ze de stoel en spiegels had afgesteld, had ze meteen problemen met de rijstrookassistentie, dus schakelden we die uit, toen vond ze het niet fijn dat hij eeuwig uitrolt in de D-modus, dus schakelden we over naar de B-modus en dat vond ze beter, toen vond ze de trage reactie van het gaspedaal in de Comfort-modus niet fijn, dus schakelden we over naar Sport en ze vond dat normaler. Pfoe! Na dit alles vond ze het eigenlijk wel leuk om erin te rijden, hoewel het misschien moeilijk is om haar dat te laten toegeven. En nu zei ze vandaag dat ze wel een Tesla zou willen als die niet met Musk geassocieerd zou worden. Ik denk dat ik haar misschien naar de duistere kant bekeer!

Discussion starter · #88 ·
Heb een uitstapje gemaakt naar de Pig Minds brouwerij in Rockford. Goed bier en ze hebben EVSE's! Nou ja, Tesla EVSE's, maar ik kon mijn nieuwe Tesla-adapter uitproberen! Het werkte goed. Blijkbaar kon de Mach-E-man ook zijn adapter uitproberen.

Discussion starter · #92 ·
En nu zie ik deze 2024 GTX! Ik weet niet zeker of ik de zwart gemaakte wielen mooi vind, maar het is anders...

Discussion starter · #94 · (Edited)
Sinds mijn reis afgelopen weekend, inclusief een laadbeurt bij het Bloomington IL EA-station, worden de temperatuur- en omgevingslichtinstellingen elke nacht gereset. Voorheen werden ze willekeurig om de week of twee gereset. Ik ga proberen de infotainment-eenheid opnieuw op te starten om te zien of dat helpt.

Discussion starter · #95 ·
De herstart lijkt de truc te hebben gedaan! Geen nachtelijke resets meer van de omgevingskleuren. Nu weet ik wat ik andere mensen met dat probleem moet vertellen.

Discussion starter · #97 ·
Het zal waarschijnlijk terugkomen, hoewel (sorry)
Daar twijfel ik niet aan.

Ik hoop dat wanneer een meerderheid van de 2.x OS-auto's is geüpdatet naar 3.x, VW het proces zal starten om onze 3.1-auto's te updaten naar 3.5, en hopelijk zal dat enkele van de ergernissen oplossen. Tot die tijd worden we allemaal erg goed in het vinden van workarounds.

Discussion starter · #99 ·
Het is koeler geweest en ik heb de airconditioning de afgelopen dagen uitgeschakeld. Je zou denken dat hij niet zou draaien als hij niet nodig was, maar ik heb een van de hoogste mijlen per kWh gezien tijdens mijn landelijke snelwegrit. 3,9 mijl/kWh op de terugweg vandaag!

Het is koeler geweest en ik heb de airconditioning de afgelopen dagen uitgeschakeld. Je zou denken dat hij niet zou draaien als hij niet nodig was, maar ik heb tijdens mijn landelijke snelwegrit een van de hoogste mijlen per kWh gezien. 3,9 mijl/kWh op de terugweg vandaag!
Het Clima-systeem in Auto kan de airco nog steeds laten draaien voor ontvochtiging, zelfs als koeling niet nodig is. We zijn tenslotte "lelijke zakken die voornamelijk uit water bestaan". ;)

En ook periodiek draaien om de afdichtingen gesmeerd te houden. Dit is een goede reden om de airco af en toe te laten draaien, zelfs in de winter, in elke auto (vaak toch nodig voor het ontwasemen van de ramen).

Dus ik laat het altijd in Auto staan in al mijn auto's. Maar om de een of andere reden kan ik mijn vrouw niet overtuigen om hetzelfde te doen. Maar dan begrijpt ze ook nog steeds niet dat de thermostaat thuis maar één graad van de omgevingstemperatuur hoeft te worden aangepast om te activeren en geeft er daarom de voorkeur aan om met vele graden aan te passen "om sneller te zijn". 🤦

:ROFLMAO:

81 - 100 of 255 Posts