Volkswagen ID Forum banner
141 - 160 of 255 Posts
Discussion starter · #142 ·
Ik ben blij te kunnen melden dat het behoorlijk luide gehamer van de compressor terwijl de airconditioning aan het werk was, nu verdwenen is nadat ik een stuk schuim tussen de slang en het frame heb gestoken. Op de foto hieronder is het witte schuim te zien tussen de zwarte slang en het glanzende frame-element. Ik kon er gewoon doorheen reiken door de wirwar van slangen en het daar vastzetten.

Discussion starter · #143 · (Edited)
De hoeklichten geïnstalleerd. Ze zijn nu alleen bedraad voor demodoelen, de stroom moet nog permanent worden aangesloten.

Image

Ik moest wat hulzen knippen en vijlen om het licht goed naar voren te laten wijzen, aangezien dat gedeelte van de "grill" behoorlijk om de carrosserie gewikkeld is. Ik moest ook de onderkant van de lichtbehuizing vijlen om de onderkant van de grill vrij te maken. Ik had ze graag verzonken, maar die openingen zijn te klein om er veel mee te doen. Ik ben best tevreden met hoe het eruit ziet.

Image

Discussion starter · #144 · (Edited)
Ik heb de nieuwe hoeklichten aangesloten op de L- en R-voorlichtbalken (lichtstrips aan weerszijden van het VW-logo). Het lijkt tot nu toe te werken. De aansluiting is tijdelijk totdat ik heb vastgesteld of de auto gaat klagen over de lichte extra belasting van die circuits.

Goed gedaan, Warren. Door een schakelaar op de draad te zetten die die lampen van stroom voorziet, kun je beter bepalen hoeveel ze helpen en ze ook uitschakelen wanneer ze niet nodig zijn. Je overweegt dat waarschijnlijk al voor je permanente installatie.

Discussion starter · #146 ·
Na 17 maanden en 27.700 mijl zit de auto weliswaar vol met insecten, maar verder is hij geweldig. De mini-hoeklichten werken prima. Ik ben gisteravond een paar uur in het donker naar huis gereden en de auto klaagt er nog niet over dat ze worden gevoed door de lichtbalkbedrading.

Ze zorgen niet voor extra verlichting en dat kan me niet schelen, want de koplampen van de ID.4 werken prima. Ik vind het gewoon mooi. Ik ga geen schakelaar gebruiken om ze te bedienen als het niet nodig is.

Image

Ik blijf naar het VW-logo kijken en nadenken over het zwart maken van de V. Ik ben te gierig voor gepersonaliseerde kentekenplaten, maar een gigantische verlichte W past prima bij me. 😀

Discussion starter · #147 ·
Na een paar weken werken de lichten nog steeds prima aangesloten op de stroom van de lichtbalk, dus het is tijd om ze op een meer permanente manier aan te sluiten.

Ondertussen merkte ik vandaag op weg naar mijn werk dat de auto afgelopen nacht niet had opgeladen en ik genoeg stroom had om naar mijn werk te gaan, maar niet om naar huis te gaan. Plan B is een nieuwere Electrify America die maar ongeveer 20 minuten van mijn route af ligt. 🙄 Ik heb het daar gehaald met 8% batterij over, aangesloten, het herkende de auto en begon met opladen zonder de app te hoeven gebruiken. Begonnen met 177 kW en nu op 71% is het gedaald naar 88 kW. Geen andere auto's hier...

Hopelijk vind ik een reden waarom hij niet heeft opgeladen als ik weer thuis ben.

Discussion starter · #148 ·
Ik zag niets duidelijk verkeerd, dus heb ik de Juicebox opnieuw opgestart. Alle magische dozen spraken met elkaar en besloten dat de auto gisteravond kon worden opgeladen en ik reed vrolijk naar mijn werk met een lading van 80%.

Discussion starter · #151 ·
Ik heb de bedrading van de rijverlichting voltooid. Ik heb de verbindingen gesoldeerd en opnieuw afgeplakt met isolatietape en zwart stoffen tape om overeen te komen met de bestaande draadbekleding.

Deze foto toont de locatie van de twee connectoren voor de rechter- en linkerlichtbalk. Ze bevinden zich direct achter het VW-embleem en zijn gemakkelijk toegankelijk. Het moeilijkste deel was het verwijderen van de stoffen tape van de draden om er genoeg van bloot te leggen zodat ik ze kon splitsen.

Discussion starter · #152 · (Edited)
Na 19 maanden had de ID.4 29.750 mijl op de kilometerteller. Maandag breng ik hem voor de controle van 30.000 mijl. Geen problemen, de auto is geweldig. We zijn net terug van een reis naar de boerderij in Iowa. 4 volwassenen, één hond en een hoop rommel. 100 mijl per enkele reis. Opgeladen via het 220v lasapparaat stopcontact met de schroefzekeringen. Geen drama.

Aan de andere kant moet ik vier oude auto's thuis draaiende houden om alle anderen mobiel te houden. 1998 Maxima, 2004 Saturn Vue, 2013 Highlander en de "leuke" auto waar meer aan gewerkt wordt dan mee gereden wordt, de anti-ID.4, de 1978 Camaro.

Discussion starter · #153 ·
De dealer rekende me $190 voor het doorspoelen van de remvloeistof na 30.000 mijl, maar verder geen kosten.

Ik heb wat problemen gehad waarbij de ruitenwissers vastlopen en soms de hoofdwisser ernstig gebogen is voordat hij loskomt. Dit begon toen ik de RainX Silicone Endura ruitenwisserbladen installeerde. Blijkbaar zijn ze iets te lang. Hier is een schermafbeelding van een video die het probleem laat zien:

Image

Ze reinigen geweldig, dus ik ga ze niet weggooien, maar ik ga ze eraf halen en een beetje van de uiteinden afsnijden waar ze elkaar raken en ze nooit meer kopen...

Discussion starter · #154 · (Edited)
Ik heb ongeveer 1/8" van de uiteinden van de ruitenwisserkappen afgesneden die vastzaten. Het leek vandaag beter, maar we hebben net wat spetters gehad. We zullen moeten wachten op echte regen om er zeker van te zijn dat het is opgelost.

Ook heb ik een EcoFlow Delta Pro 3600 Wh batterijgenerator gekocht omdat er een goede deal op was voor Prime Day. Ik dacht dat hij een 240-stopcontact had, maar nee, het is slechts een 30A 120v RV-stopcontact. Ik probeerde mijn L1/L2-oplader in een 120v-stopcontact te steken, maar er verscheen een circuitfout. Uit wat onderzoek bleek dat ik een adapter nodig heb om het RV-stopcontact om te zetten in een normaal 3-polig 120V-stopcontact en een neutraal-aardaansluitplug om het te laten werken met mijn oplader voor L1-laden. Ik denk dat het een paar uur duurt voordat de batterij leeg is en dat het ongeveer 10 mijl aan mijn bereik toevoegt. Lijkt een beetje zwak voor een doos technologie van 100 pond. Het plan op lange termijn is om hem op te laden met zonnepanelen en te gebruiken als buffer tussen de panelen en de oplader. Door dat te doen, zou ik 16 kW of ongeveer 50 mijl kunnen toevoegen op een dag vol zonneschijn, wat veel zou helpen met de energierekening.

Het plan op lange termijn is om het op te laden met zonnepanelen en het te gebruiken als buffer tussen de panelen en de oplader.
Dat zou moeten werken. Dat is wat ik doe met mijn zonne-installatie. Een truc is om genoeg zonne-energie (>1500 W) te hebben om direct van de zon op te laden en de batterij niet meerdere keren per dag te cyclen. Ik krijg 11 kWh per zonnige dag met 2100 W panelen. Je berekening ziet er te optimistisch uit qua kWh. Waarschijnlijk omdat je niet de hele dag de piekvermogen van de panelen haalt, het maakt een klokvormige curve.

Ik heb ongeveer 1/8" van de uiteinden van de ruitenwisserbladkappen die vastzaten, afgesneden. Het leek vandaag beter, maar we hebben alleen wat spetters gehad. We zullen moeten wachten op echte regen om er zeker van te zijn dat het is opgelost.

Ook heb ik een EcoFlow Delta Pro 3600 Wh batterijgenerator gekocht omdat er een goede deal op was voor Prime Day. Ik dacht dat hij een 240-aansluiting had, maar nee, het is slechts een 30A 120v RV-aansluiting. Ik probeerde mijn L1/L2-oplader aan te sluiten op een 120v-aansluiting, maar er verscheen een circuitfout. Uit wat onderzoek bleek dat ik een adapter nodig heb om de RV-aansluiting om te zetten in een normale 3-polige 120V-aansluiting en een neutrale aardingsstekker om hem te laten werken met mijn oplader voor L1-laden. Ik denk dat hij een paar uur zal opladen voordat de batterij leeg is, en ongeveer 10 mijl aan mijn bereik zal toevoegen. Lijkt een beetje zwak voor een doos technologie van 100 pond. Het plan op lange termijn is om hem op te laden met zonnepanelen en te gebruiken als buffer tussen de panelen en de oplader. Door dat te doen, zou ik 16 kW of ongeveer 50 mijl kunnen toevoegen op een dag vol zonneschijn, wat enorm zou helpen met de energierekening.
Wees voorzichtig en steek de aardingsstekker niet in als je het apparaat via wisselstroom oplaadt (die in het servicepaneel is geaard). Deze video is met de 240V-hub, maar hij is nog steeds van toepassing op een enkele unit.

Discussion starter · #157 ·
Wees voorzichtig
Bedankt Moe!

Oké, dat snap ik. Laad de Delta Pro niet op via wisselstroom met de aardingsstekker geïnstalleerd! Ik zag ook de 240-adapter, die best cool was, maar dan zou ik een andere Delta Pro moeten kopen. :oops:

• Like
Reactions: Moe
Discussion starter · #158 ·
Ik moest de garagedeuropener van de homelink-spiegel opnieuw toevoegen aan mijn garagedeur nadat ik per ongeluk alle codes had gewist, en het is een nachtmerrie om de instructies voor mijn opener en deur te vinden, dus hier zijn ze zodat ik ze over een jaar kan vinden als ik dat weer moet doen.

1) Reset de garagedeuropener van de homelink-spiegel door de buitenste twee van de drie homelink-knoppen ingedrukt te houden totdat de LED geel wordt.
2) Kloon een werkende garagedeuropener. Druk op de homelink-knop die u wilt programmeren en houd vervolgens de knop van de werkende garagedeuropener ingedrukt totdat u de groene knipperende LED ziet.
3) Om uw homelink-spiegelopener toe te voegen aan uw garagedeur, drukt u eerst op de programmeerknop op uw garagedeur. Druk er niet lang op, want dat wist alle codes. Ren terug naar de auto en druk op de homelink-knop die u hebt ingesteld. Het zou nu moeten werken!

Discussion starter · #159 ·
Ik heb net een '24 Mazda CX-90 Preferred model gekocht voor mijn dame. Haar '13 Highlander is buiten gebruik en Mazda was een van de weinige merken op de shortlist die daadwerkelijk 3-rijige SUV's beschikbaar hadden.

Ik vind het amusant dat de VW-dealer mijn ID.4 een niet-EV kenteken heeft gegeven, en de Mazda-dealer heeft haar er een gegeven die, hoewel het geen officieel EV-kenteken is, EV XXXXX zegt. Dat zal mensen verwarren...

Ik wilde eigenlijk het PHEV-model, maar kreeg een goede deal voor deze. Ik was onder de indruk te zien dat hij een redelijk complete bodemplaat heeft.

141 - 160 of 255 Posts