Deze week was ik weer aan het werk met een woon-werkverkeer van 50 mijl per enkele reis. Dit is een perfecte pendelauto voor mij!
Dat zou moeten werken. Dat is wat ik doe met mijn zonne-installatie. Een truc is om genoeg zonne-energie (>1500 W) te hebben om direct van de zon op te laden en de batterij niet meerdere keren per dag te cyclen. Ik krijg 11 kWh per zonnige dag met 2100 W panelen. Je berekening ziet er te optimistisch uit qua kWh. Waarschijnlijk omdat je niet de hele dag de piekvermogen van de panelen haalt, het maakt een klokvormige curve.Het plan op lange termijn is om het op te laden met zonnepanelen en het te gebruiken als buffer tussen de panelen en de oplader.
Wees voorzichtig en steek de aardingsstekker niet in als je het apparaat via wisselstroom oplaadt (die in het servicepaneel is geaard). Deze video is met de 240V-hub, maar hij is nog steeds van toepassing op een enkele unit.Ik heb ongeveer 1/8" van de uiteinden van de ruitenwisserbladkappen die vastzaten, afgesneden. Het leek vandaag beter, maar we hebben alleen wat spetters gehad. We zullen moeten wachten op echte regen om er zeker van te zijn dat het is opgelost.
Ook heb ik een EcoFlow Delta Pro 3600 Wh batterijgenerator gekocht omdat er een goede deal op was voor Prime Day. Ik dacht dat hij een 240-aansluiting had, maar nee, het is slechts een 30A 120v RV-aansluiting. Ik probeerde mijn L1/L2-oplader aan te sluiten op een 120v-aansluiting, maar er verscheen een circuitfout. Uit wat onderzoek bleek dat ik een adapter nodig heb om de RV-aansluiting om te zetten in een normale 3-polige 120V-aansluiting en een neutrale aardingsstekker om hem te laten werken met mijn oplader voor L1-laden. Ik denk dat hij een paar uur zal opladen voordat de batterij leeg is, en ongeveer 10 mijl aan mijn bereik zal toevoegen. Lijkt een beetje zwak voor een doos technologie van 100 pond. Het plan op lange termijn is om hem op te laden met zonnepanelen en te gebruiken als buffer tussen de panelen en de oplader. Door dat te doen, zou ik 16 kW of ongeveer 50 mijl kunnen toevoegen op een dag vol zonneschijn, wat enorm zou helpen met de energierekening.
Bedankt Moe!Wees voorzichtig