Volkswagen ID Forum banner

Batterijvoorkonditionering voor L1/L2 op 2024 ID.4 met V4.0 software?

3K views 3 replies 4 participants last post by  SunWizard  
#1 ·
Ik heb een YouTube-video gezien over de Enyaq, met een grafiek van de batterijvoorkonditioneringstemperaturen(*). Het leek erop dat modellen uit 2024, als ze met v.4-software werden geleverd, de batterij zouden voorkonditioneren tot 10 °C (zoals de originele 2021 FE-software), wanneer ze werden aangesloten op een L1/L2-oplader. Heeft iemand zoiets gehoord over de 2024 ID4 voor de VS?

Dat zou niet zo goed zijn als een handmatige of navigatiegebaseerde voorkonditionering, maar de meeste hotels waar ik verblijf, hebben "blokverwarming"-aansluitingen voor gasten, die ik heb gebruikt voor L1. Het voegt niet veel bereik toe, maar het verwarmen van de batterij zou het de moeite waard maken.

(*)v=Rh1oVaBL5m4 "Skoda ENYAQ iV ME 3 Coldgate" 10 min. 30 sec.

#2 ·
Ik zag een YouTube-video over de Enyaq, met een grafiek van de batterijvoorkonditioneringstemperaturen(*). Het leek erop dat modellen uit 2024, als ze met software v.4 zouden komen, de batterij zouden voorkonditioneren tot 10C (zoals de originele 2021 FE-software), wanneer ze zijn aangesloten op een L1/L2-lader. Heeft iemand zoiets gehoord over de 2024 ID4 voor de VS?

Dat zou niet zo goed zijn als een handmatige of navigatiegebaseerde voorkonditionering, maar de meeste hotels waar ik verblijf, hebben "blokverwarming"-aansluitingen voor gasten, die ik heb gebruikt voor L1. Het voegt niet veel bereik toe, maar het verwarmen van de batterij zou het de moeite waard maken.

(*)v=Rh1oVaBL5m4 "Skoda ENYAQ iV ME 3 Coldgate" 10 min. 30 sec."
Als je de video van Battery Life over de ID.7 bekijkt, zie je zowel de mogelijkheid om de voorkonditionering handmatig in te schakelen door op een knop op het scherm te drukken, als de mogelijkheid om dit te doen door naar een oplader te navigeren. Die auto heeft 4.0, dus er is hoop dat een ID.4 uit 2024 hetzelfde zou kunnen doen.

#4 ·
Ik vraag me af wat de preconditioning van de 24 zal zijn. Ik denk dat Tesla's opwarmen tot ongeveer 45-50C, hopelijk zal VW ergens in de buurt daarvan opwarmen
Het zal waarschijnlijk opwarmen tot 70F, hetzelfde als wanneer je DCFC doet. Iets daarboven en het begint de batterij te koelen.