Volkswagen ID Forum banner

Oplaadkosten op PlugShare?

789 views 11 replies 7 participants last post by  mongo  
#1 ·
Gezien de grote verscheidenheid aan kosten voor het opladen, zou het logisch zijn als PlugShare een manier zou bieden om oplaadkosten in te voeren en bij te houden.

Ik snap dat het misschien niet nauwkeurig is, maar iets is beter dan niets.

Een voorbeeld: een dealer met een Level 3-oplader op een route die ik vaak gebruik, rekent nu $ 4,00 / kW. Beide lokale ziekenhuizen rekenen $ 0,15 / kW voor Level 2-opladers (en hebben er genoeg van!)

In de toekomst zou ik een ABRP-achtig applicatie of verbetering kunnen zien, die oplaadstops aanbeveelt waarbij rekening wordt gehouden met de oplaadkosten, met name bij Level 3-opladers, om het opladen tijdens roadtrips te vergemakkelijken.

#4 ·
De enige juiste manier is om de app voor dat oplaadnetwerk (Blink, EVGo, Chargepoint, EVConnect etc.) te downloaden en de prijs op te zoeken. Vertrouwen op mensen om de prijs correct te rapporteren is problematisch en kan snel achterhaald zijn.

#7 ·
#8 ·
Als u op een Supercharger-pictogram in de navigatie van een Tesla tikt, ziet u het aantal vrije laders en alle prijzen, inclusief congestie- en gebruikstijdprijzen, en of ze momenteel actief zijn. Bij het inschatten van de beschikbare laders op het moment van aankomst, weet het systeem ook hoeveel andere Tesla's naar die locatie navigeren, wanneer ze daar zouden moeten aankomen en wat hun laadstatus is. Nu andere merken toegang hebben, weet ik niet hoe nauwkeurig dat tegenwoordig is.

#9 ·
Saldo klinkt goed, maar de Google Play Store zou me alleen op de wachtlijst zetten voor wanneer het beschikbaar komt.

We kunnen alleen maar hopen dat de id.4 een aantal van de functies krijgt die de Tesla bruikbaarder maken. VW is erin geslaagd tekort te schieten met de voortdurende ondersteuning van producten nadat ze zijn verkocht. Erg teleurstellend.

#10 ·
Op een dag hebben we een app nodig die ons alle beschikbare opladers en hun prijzen laat zien en ons op één plek laat betalen voor het opladen... dat zou het leven een stuk gemakkelijker maken

#12 ·
Dus dit ging niet over overvallen op de snelweg, maar over effectief gebruik van de laadinfrastructuur. Effectief een GasBuddy-achtige app voor het opladen van EV's.

Na erover nagedacht te hebben, een ABRP-achtige kaart, met kleuraanduidingen om de kosten te tonen en een eindbestemming mogelijk te maken. De optimalisatieheuristieken zijn echt gemakkelijk te implementeren. Het probleem zal waarschijnlijk het verzamelen van prijzen van apps of van laadaanbieders zijn. Als iemand in de branche dit wil doen, zou het de go-to app kunnen zijn voor het opladen.

Wat betreft het bedrijf dat $4/kWh rekende. Hier is een beetje achtergrond. Ze bevinden zich op een route die ik vaak afleg en die onderbediend wordt door CCS-laders, hoewel er een Sheetz in dezelfde stad is, met Tesla-laders. De omgeving is nogal landelijk en het is een hele opgave om dat deel van de staat over te steken. Op een nacht reed ik om 1:30 uur die plek op en laadde volledig op, zonder kosten. De volgende dag stuurde ik hen een e-mail waarin ik hen bedankte voor het leveren van de lader. Ongeveer 3 maanden later was de prijs op PlugShare $4/kWh. Nu vereisen ze voorafgaande registratie. Ze willen dus duidelijk niet dat mensen daar opladen.

Ik heb een paar goede ervaringen gehad, vooral in het noorden en noordwesten, met opladen bij dealers met 50kW of grotere laders. Tenminste, naarmate de infrastructuur groeit. Maar ik snap het, heel wat dealers willen niet dat mensen na sluitingstijd over hun terrein zwerven terwijl ze wachten tot hun auto is opgeladen.

Dus ik denk niet dat ze de prijs hebben vastgesteld om mensen uit te melken, maar ik wou echt dat ze hem tegen een redelijke prijs hadden vastgesteld.

Nu, voor de EV-versie van Gas Buddy met routeplanning en tijd-versus-kostenoptimalisatie...