Onze 3 maanden oude ID 4 viel volledig uit en moest naar de dealer worden gesleept. Al drie weken zijn ze bezig met het oplossen van het probleem, waarbij ook ingenieurs van VWoA betrokken zijn. Ze waren radeloos totdat we vanochtend plotseling een sms (niet eens een telefoontje) van onze serviceafdeling ontvingen met foto's waarin werd beweerd dat een soort knaagdier aan onze draden had geknaagd, waardoor al onze elektrische problemen werden veroorzaakt. Ze zeggen dat de kabelboom moet worden vervangen en dat dit niet onder de garantie valt. In een gesprek met een serviceadviseur zei hij dat hij niet definitief kan stellen of dit het probleem van de defecte auto zal oplossen, maar dat ze niet verder kunnen zonder de nieuwe kabelboom. Alle reparaties na de installatie van de kabelboom en de software-update die terug te voeren zijn op de kabelboom, vallen onder mijn verantwoordelijkheid. Ik ben geen knaagdier-expert en ik weet serieus niet of de foto's hieronder doorgebeten of beschadigde draden laten zien. Het grootste probleem voor mijn vrouw en mij is dat ze willen dat we een claim indienen bij de verzekering voor de schade. Ze kunnen niet garanderen dat dit de oorzaak van onze problemen was, of dat het vervangen van deze kabelboom onze problemen zal oplossen. Maar ze beweren dat alle problemen die na vervanging van de kabelboom worden ontdekt, zullen leiden tot een extra claim bij mijn verzekeringsmaatschappij voor extra reparaties, en ze zijn niet van plan dit onder de garantie te laten vallen. Ik zoek hier advies. Onze auto is een 3 maanden oude ID-4 Pro S met RWD. 4700 mijl.