Hallo bib en welkom,
Ik heb ook problemen gehad met EA-laders, maar niet met dat probleem dat de lader voortijdig stopt. Ik had ook dat de lader om 1 uur 's ochtends op een zaterdagochtend zonder opladen aan de auto was vergrendeld en dat het scherm van de laadcontroller me vroeg om de connector te verwijderen en opnieuw te plaatsen, maar hij was aan het voertuig vergrendeld. 3 keer om te ontgrendelen met de fab gewerkt. Er is ook een noodontgrendelingskabel voor het geval de elektronische ontgrendelingssolenoĂŻde faalt. Als er echter een lading wordt getrokken, bestaat er een risico op "vlamboog" bij het toevlucht nemen tot de noodontgrendeling van de laadconnector. Voor mij was het bellen met EA en het leren over de 3x ontgrendeling nuttiger dan de VW Roadside Assistance.
Uw ervaring met de laadcontroller die stopt vóór het ingestelde niveau is vreemd. Blij te zien dat u in staat was om zelf en ter plekke met een oplossing te komen. Laat het ons weten als u het probleem kunt dupliceren. Ik opende een doos van wormen met mijn eerste bericht over de kosten om op te laden bij DC Fast Chargers. Wanneer u verbinding maakt met een DCFC, communiceert de EV via "Handshake" en stelt de maximale laadsnelheid voor de ID.4 in op 125Kwh. Dit stelt het factureerbare tarief in, in PA tenminste, op $0,32/min. Hoewel uw maximale laadsnelheid 62Kw was, zullen we, wanneer het gratis opladen over 3 jaar is uitgeput, twee keer betalen wat we zouden moeten betalen tegen $0,16/min het Tier 1 DCFC-tarief (1-90Kw limiet). Iemand plaatste dat zodra je onder de 90Kw laadsnelheid komt, het opnieuw berekent van $0,32/min naar $0,16/min. Dat is niet waar, het Tier 2 $0,32/min tarief wordt vastgesteld op het moment van de "Handshake", ongeacht welke werkelijke Kw-snelheid u ontvangt.
Nu voor mijn ongekwalificeerde antwoord en gebaseerd op mijn ervaring, ik denk dat de instelling van de ID.4 in het infotainment center bepaalt de gewenste SOC en niet de EA App. Er zijn nog een paar andere dingen die gebeuren tijdens de "Handshake", zoals de huidige State of Charge (SOC) naast de State of Health (SOH) van de batterij.
Controleer ook onder het tabblad Voertuig in het infotainment Center en ga dan naar het tabblad Locaties en wis de locatie of wijzig deze indien nodig.
Zie afbeelding hieronder.