Volkswagen ID Forum banner

Exacte winter kilometerbereik?

4.3K views 27 replies 18 participants last post by  sledgehammerface  
#1 ·
Ik ben aan het kijken naar een ID4 en kan geen exacte cijfers vinden over wat ik precies kan verwachten voor een winterbereik. Ik heb een paar video's bekeken, maar ze lijken allemaal vaag te zijn of te veel te variëren per model. Ik probeer te beslissen of ik voor de RWD Pro met meer bereik moet gaan, of de AWD die 20 mijl verliest. 99% van de tijd zal ik lokaal rijden, maar ik moet een of twee keer per jaar een reis van 200 mijl kunnen maken om familie te bezoeken en wil dat in één keer kunnen doen zonder ergens te moeten opladen. Het idee is dat ik 's nachts bij hen thuis zou opladen (ze hebben een Tesla) en dan ook in één volle lading naar huis kan rijden. Vrouw haat EV's dus ik moet het in één keer kunnen doen om te voorkomen dat ik word uitgescholden :)

Ik zou de voorkeur geven aan AWD voor lokaal winterrijden als er sneeuw ligt, maar zou liever voor RWD gaan als dat betekent dat ik mijn lange reis in één volle lading kan maken.

#2 ·
Voor de 2023 AWD Pro S is het 255 mijl EPA, ik heb de neiging om meer te krijgen in de lente en zomer, maar het is waarschijnlijk dichter bij 220 gemiddeld in de winter en bij zeer koud weer misschien 200. Dat gezegd hebbende, je hoeft echt alleen maar te kijken hoe het weer is tijdens die ritten van 200 mijl. Voor een reis van ongeveer 3 uur zou ik aannemen dat je misschien een plaspauze wilt inlassen, zodat je gemakkelijk kunt opladen terwijl je naar de badkamer gaat en dan gewoon kunt vertrekken als je klaar bent (het is niet nodig om te wachten tot je 80% hebt bereikt). Ik zou er gewoon voor zorgen dat je een goede NACS-naar-CCS-adapter van goede kwaliteit hebt als je familie een Tesla-oplader heeft. Als de actieradius je een beetje ongemakkelijk maakt, kun je altijd wachten tot het 2024-model over een paar korte maanden uitkomt, dat een beter, geüpdatet, sneller infotainmentsysteem heeft en een verbeterde motor die de efficiëntie volgens VW lijkt te verbeteren. Zelfs als het maar 5% is, is dat mogelijk 10 mijl extra bij kouder weer, waardoor je tussen de 210 en 230 mijl komt bij kouder weer (slechts een gok) en dichter bij de 270-290 bij warmer weer. Dat gezegd hebbende, nogmaals, tenzij ze normaal gesproken 3 uur gaat zonder naar de badkamer te gaan, zou het niet al te veel ongemak moeten zijn.

#16 ·
Een reis van 200 mijl in de winter is een recept voor een ramp
Met onze AWD doe ik regelmatig een reis van 200 mijl naar ons strandhuis, de helft over de NJ Turnpike, de helft over de snelwegen van de staat Delaware met een lagere snelheidslimiet... maar het is nog nooit een probleem geweest als we eerst tot 100% opladen. Aankomst midden 20 in de zomer, herfst en lente, en hoge tieners in de winter.

#4 ·
Ik ben aan het kijken naar een ID4 en ik kan geen exacte cijfers vinden voor wat ik precies kan verwachten voor een winterbereik
Dit komt omdat er geen exact getal is. Hier zijn de variabelen, en ze hangen allemaal af van jou en je reis: Hoe snel rijd je? Hoe koud is het? Is er wind? Hoe graag gebruik je stoel- en stuurverwarming? (en ben je bereid de dashboardverwarming lager te zetten door ze te gebruiken?) Verwarm je de cabine voor terwijl je nog aangesloten bent op EVSE voordat je begint als het <0°C is? Bij <0°C verwacht ik een bereik van 190 mijl, waarbij de snelweg van 70 mph verreweg de grootste factor is. Mijn AWD vermindert mijn bereik met ongeveer 2 mijl ten opzichte van RWD, omdat ik geen snelle starts op de snelweg doe en 2 mijl minder is wat het extra gewicht van 223 pond van AWD veroorzaakt. Het verschil van 20 mijl is alleen op de EPA-test waar ze veel snelle starts en stops doen, en misschien jij ook. Maar ik overschrijd altijd de EPA, met mijn AWD haal ik gemakkelijk 3,9 mi/kwh = 300 mijl bereik als ik niet op de snelweg zit.

#7 ·
Ik zou wachten tot de ID.4 2024 uitkomt, er gaan geruchten dat deze een aanzienlijk grotere actieradius heeft.
Ik weet niet of het aanzienlijk beter is. Ik heb alleen "verbeterd" (of vergelijkbare woorden) gelezen. Ik kan zien dat de AWD EPA van 255 naar 270-280 gaat (5-10% verbetering). Als dat het geval is, is dat nog steeds beter... maar ik wil de verwachtingen temperen (ook voor mezelf, want ik zou ook overwegen een tweede ID.4 te kopen!)

• Haha
Reactions: buzzlightyear
#8 ·
Ik ben aan het kijken naar een ID4 en ik kan geen exacte cijfers vinden over wat ik precies kan verwachten voor een winterbereik. Ik heb een paar video's bekeken, maar ze lijken allemaal vaag te zijn of te veel te variëren per model. Ik probeer te beslissen of ik voor de RWD Pro wil gaan die meer bereik heeft, of de AWD die 20 mijl verliest. 99% van de tijd rijd ik lokaal, maar ik moet in staat zijn om een ​​reis van 200 mijl te maken, een of twee keer per jaar om familie te bezoeken, en ik wil dat in één reis kunnen doen zonder ergens te moeten opladen. Het idee is dat ik 's nachts bij hen thuis zou opladen (ze hebben een Tesla) en dan ook in één volle lading naar huis kan rijden. Vrouw haat EV's, dus ik moet het in één reis kunnen doen om te voorkomen dat ik word uitgescholden :)

Ik zou de voorkeur geven aan AWD voor lokaal winterrijden als er sneeuw ligt, maar zou liever voor RWD gaan als dat betekent dat ik mijn lange reis allemaal op één volle lading kan maken.
In de noordelijke winter, beginnend bij 100% State-of-Charge en rijdend met redelijke (bijv. aangegeven) snelheden op de snelweg, ZULT U NIET in staat zijn om een ​​reis van 200 mijl te maken in de AWD zonder op te laden of in een eng State-of-Charge-gebied te komen. (Misschien kunt u de reis in de RWD maken, maar daar heb ik geen ervaring mee.)

En als u op de snelwegen van New Hampshire rijdt met de heersende snelheid van ~75 MPH, is uw 80% laadbereik in de AWD ~145 mijl (en dat kan ik heel betrouwbaar stellen).

#13 ·
In de noordelijke winter, beginnend bij 100% laadtoestand en rijdend met redelijke (bijv. aangegeven) snelheden op de snelweg, zult u NIET in staat zijn om een ​​reis van 200 mijl te maken in de AWD zonder op te laden of in een eng laadtoestandgebied te komen. (Misschien kunt u de reis in de RWD maken, maar daar heb ik geen ervaring mee.)

En als u op de snelwegen van New Hampshire rijdt met de heersende snelheid van ~75 MPH, zal uw bereik met 80% lading in de AWD ~145 mijl zijn (en dat kan ik heel betrouwbaar stellen).
Ik weet het niet, ik ga die uitdaging aan zolang ik tussen de 65-70 kan rijden. Mijn winterbanden gaan volgende week erop en we kijken naar temperaturen rond de 20 graden vroeg in de ochtend... over ongeveer anderhalve week.

Voor mij is het echt fijn om te weten dat de Tesla Magic doc 50 nu open is en dat we over ongeveer 5 weken een 180kW Circle K (Holiday Stationstore) openen. (De bouw is begonnen). Het wordt een goede winter in mijn buurt, zonder me zorgen te hoeven maken over de actieradius.

Ik zal zeker de actieradius plaatsen over onze winter in Minnesota. Ik denk dat 200 mijl op een dag van 25F (weinig wind) haalbaar moet zijn... 20 graden onder nul... uhm ja, niet zozeer ;)

#9 ·
Ik krijg vrijwel dezelfde kilometers in de winter als in de zomer, maar we hebben niet echt winters in Texas. Rijstijl en snelheid zijn zeer grote factoren voor het bereik. Als je onder de 65 mph blijft, heb je een aanzienlijk beter bereik. Temperaturen maken een significant verschil als je in zeer koude temperaturen rijdt.

#10 ·
En als je op de snelwegen van New Hampshire rijdt met de gangbare snelheid van ~75 MPH, zal je 80% laadbereik in de AWD ~145 mijl zijn (en dat kan ik heel betrouwbaar stellen).
Ik ben net verhuisd naar New Hampshire en ik vroeg me af hoe het bereik in de winter zou standhouden. Ik had 160 mijl geschat, dus ik ben een beetje gerustgesteld door je cijfer van 145 mijl bij 80%.

Ik was een beetje verrast hoe snel iedereen op de snelweg rijdt gezien de aanwezigheid van de politie!

#14 ·
Bedankt voor de reacties. Ter context: ik zou van zuidelijk Delaware naar noordelijk New Jersey rijden, net buiten NYC, om precies te zijn Glenn Ridge. Volgens Google Maps is de kortste route 189 mijl. Ik ben er voor de feestdagen en ook eind februari. Het wordt meestal niet mega koud, maar ik schat dat het tussen de -6 en 2 graden Celsius zal zijn. Maar ik zou waarschijnlijk moeten stoppen om te plassen, want ik heb een blaas zo groot als die van een 4-jarige, dus ik zou 5-10 minuten kunnen opladen terwijl we stoppen. Eerst keken we naar hybrides, maar behalve Jeep zijn er geen die ik echt leuk vind en die zijn tegenwoordig walgelijk duur. Ik ben niet echt fan van het uiterlijk van Tesla, dus de ID4 is eigenlijk de enige EV die ik op dit moment zou willen hebben. Ik vind het uiterlijk van de nieuwe Chevy Equinox wel leuk, als hij ooit uitkomt, maar ik haat het dat ze Apple Carplay erin verbieden. Voor mij een dealbreaker.

Wanneer ik een nieuwe auto krijg, neem ik er altijd een rond deze tijd van het jaar en neem ik de overgebleven modellen, omdat ze meestal een beetje afgeprijsd zijn om plaats te maken voor nieuwe, ik weet zeker dat de 2024's een stuk meer zullen kosten, dus ik ben op dit moment op zoek naar een 23. Hoe dan ook, zaterdag proefrijden met een Pro S :)

#15 ·
Ik heb twee St. Louis-winters meegemaakt met mijn '21 RWD ID4. We hebben geen aanhoudende Minnesota-winters, maar we hebben wel een aantal zeer koude periodes - met maximumtemperaturen onder de -6 °C, met enkele nachten rond het vriespunt of lager. Tijdens die periodes zag ik mijn actieradius met 40% of meer afnemen. Maar als de temperaturen boven het vriespunt lagen, zeg maar rond de 0 °C en hoger, deed de auto het niet zo slecht, zeg maar een actieradiusverlies van 10% tot 15%. Ik gebruikte mijn ID4 voornamelijk voor stadsritten en had een garage met een oplader, dus in de winter ging ik meestal van twee keer per week opladen naar drie keer per week.

#17 ·
Enfin, zaterdag eindelijk een Pro S aan het testen
De AWD-modellen zijn iets sneller, worden geleverd met een verwarmde voorruit en een trekhaak.

Een wintertrip van 200 mijl moet een korte laadstop omvatten om een comfortabele reis (warmte, blaas & vermoeidheid) te garanderen... ongeacht of het RWD of AWD is.

#18 ·
De AWD-modellen zijn iets sneller, worden geleverd met een verwarmde voorruit en een trekhaak.

Een wintertrip van 200 mijl moet een korte laadstop omvatten om een comfortabele reis (warmte, blaas & vermoeidheid) te garanderen... ongeacht of RWD of AWD.
De verwarmde voorruit alleen al, als je ergens woont waar het koud wordt, is het waard! Om nog maar te zwijgen van de extra 100 pk…

#20 ·
Ik denk dat ik enthousiast zou zijn om de verbetering van de actieradius in 2024 te zien… Polestar heeft de actieradius van hun 2 aanzienlijk verbeterd met nieuwe motoren, nieuwe siliciumcarbide-omvormers en aanpassingen aan het accupakket die leiden tot een extra capaciteit van 3 kWh. Ik vermoed dat VW hetzelfde zal doen met de vernieuwde ID.4.

#21 ·
Ik ben aan het kijken naar een ID4 en ik kan geen exacte cijfers vinden over wat ik precies kan verwachten voor een winterbereik. Ik heb een paar video's bekeken, maar ze lijken allemaal vaag te zijn of te veel te variëren per model. Ik probeer te beslissen of ik voor de RWD Pro wil gaan die meer bereik heeft, of de AWD die 20 mijl verliest. 99% van de tijd zal ik lokaal rijden, maar ik moet een of twee keer per jaar een reis van 200 mijl maken om familie te bezoeken en wil dat in één keer kunnen doen zonder ergens te hoeven opladen. Het idee is dat ik 's nachts bij hen thuis zou opladen (ze hebben een Tesla) en dan ook in één volle lading naar huis kan rijden. Vrouw haat EV's dus ik moet het in één keer kunnen doen om te voorkomen dat ik word uitgescholden :)

Ik zou de voorkeur geven aan AWD voor lokaal winterrijden als er sneeuw ligt, maar zou liever voor RWD gaan als dat betekent dat ik mijn lange reis allemaal op één volle lading kan maken.
Voor 200 mijl in de winter zou ik een laadstop plannen, zelfs als het een snelle "splash and go" zou zijn. Ik heb gemerkt dat onze gemiddelde kilometerstand ongeveer 10% minder was dan de EPA tijdens onze zeer milde winters in het noordwesten van de Stille Oceaan, wat ongeveer 230 mijl zou impliceren. Een koudere omgeving zou waarschijnlijk aanzienlijk minder bereik hebben. In de zomer zien we echter routinematig ongeveer 280.

Ik veronderstel dat het ervan afhangt hoe gewaagd je bent ... of hoe bezorgd je bent om uitgescholden te worden ... of welke opties je hebt om uit te stappen en een klein beetje op te laden in de buurt van je bestemming.

Dave

#22 ·
Voor 200 mijl in de winter zou ik een laadstop plannen, zelfs als het een snelle "splash and go" zou zijn. Ik heb gemerkt dat onze gemiddelde kilometerstand ongeveer 10% minder was dan de EPA tijdens onze zeer milde winters in het noordwesten van de Stille Oceaan, wat ongeveer 230 mijl zou impliceren. Een koudere omgeving zou waarschijnlijk een aanzienlijk kleiner bereik hebben. In de zomer zien we echter routinematig ongeveer 280.

Ik veronderstel dat het ervan afhangt hoe gewaagd je bent ... of hoe bezorgd je bent om uitgescholden te worden ... of welke opties je hebt om eruit te stappen en een klein beetje in de buurt van je bestemming op te laden.

Dave
Dit is waarom we een warmtepomp nodig hebben! Er zijn een flink aantal EV's van 300+ mijl die nu warmtepompen hebben (Polestar 2 RWD, Cadillac Lyriq RWD, BMW i4, Ford F150 Lightning 2024+, Fisker Ocean Ultra & Extreme, alle Tesla's) en het lijkt erop dat VW hier met het programma mee moet doen…

#23 ·
Daarom hebben we een warmtepomp nodig! Er zijn nu een flink aantal EV's met een bereik van meer dan 300 mijl die warmtepompen hebben (Polestar 2 RWD, Cadillac Lyriq RWD, BMW i4, Ford F150 Lightning 2024+, Fisker Ocean Ultra & Extreme, alle Tesla's) en het lijkt erop dat VW hier mee moet gaan…
Ik las dat het extra gewicht en de kosten van de warmtepomp in strijd zijn met de voordelen. Maar ja, ik zou er graag een willen hebben, ik woon in NH, dus het zou waarschijnlijk de moeite waard zijn.

#24 ·
Ik las dat het extra gewicht en de kosten van de warmtepomp in strijd zijn met de voordelen. Maar ja, ik zou er graag een willen hebben, ik woon in NH, dus het zou waarschijnlijk de moeite waard zijn.
Dat heb ik ook gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat het zoveel meer gewicht is... het is in feite een airconditioningcompressor die we al hebben, toch?

• Like
Reactions: Atlant
#25 · (Edited)
Dat heb ik ook gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat het zoveel meer gewicht is... het is in feite een airconditioningcompressor die we al hebben, toch?
Ik had vroeger een BMW i3 BEV, die een warmtepomp had. De range extender-modellen hadden dat niet - ze gebruikten de ruimte die gereserveerd was voor de warmtepomp om de benzinegenerator te plaatsen. Mijn i3 BEV had een flinke afname in bereik toen ik de verwarming gebruikte in de winters van Oregon, of de airco tijdens hittegolven. Warmtepompen zijn erg efficiënt, maar kunnen geen wonderen verrichten.

#27 ·
Ik ben aan het kijken naar een ID4 en ik kan geen exacte cijfers vinden voor wat ik precies kan verwachten voor een winterbereik. Ik heb een paar video's bekeken, maar ze lijken allemaal vaag te zijn of te veel te variëren per model. Ik probeer te beslissen of ik voor de RWD Pro wil gaan die meer bereik heeft, of de AWD die 20 mijl verliest. 99% van de tijd zal ik lokaal rijden, maar ik moet in staat zijn om een reis van 200 mijl een of twee keer per jaar te maken om familie te bezoeken en wil dit in 1 reis kunnen doen zonder ergens te hoeven opladen. Het idee is dat ik 's nachts bij hen thuis zou opladen (ze hebben een Tesla) en dan ook in 1 volle lading naar huis kan komen. Vrouw haat EV's dus ik moet het in 1 reis kunnen doen om te voorkomen dat ik word uitgescholden :)

Ik zou de voorkeur geven aan AWD voor lokaal winterrijden als er sneeuw ligt, maar zou liever voor RWD gaan als dat betekent dat ik mijn lange reis allemaal op 1 volle lading kan maken.
Ik

Ik hoor altijd bereik, bereik, bereik
Bereik maakt niet uit. Heb je zo'n haast dat een stop van 20 minuten cruciaal is voor je aankomst?
Ik heb de 'AWD'. Ik verlies misschien 10% op koude dagen. Denk eraan dat de verwarming van de cabine de batterij warm helpt te blijven. Gebruik de klimaatregeling in de garage om je cabine te verwarmen voordat je gaat reizen

#28 ·
Het lijkt erop dat je hier veel informatie hebt, maar hier is nog een datapunt. Ik maak regelmatig een reis van 122 mijl in de winter in Montana (op en over een bergpas) in mijn RWD Pro S. Met 75-80 mijl per uur kan ik deze reis beginnen met 100% en eindigen met ongeveer 15%. Met je veel nattere en dus zwaardere lucht aan de oostkust die meer bereik opslokt, zou ik geen reis van 200 mijl proberen.