Volkswagen ID Forum banner

Vaste prijs DC-laden?

361 views 7 replies 4 participants last post by  MikeQBF  
#1 ·
Dit is nieuw voor mij - één prijs, vaste vergoeding. De lokale installatie van gloednieuwe oplaadkiosken die ik in de thread over opladen in afgelegen gebieden heb belicht, is van Universal EV Charging, waarvan het belangrijkste kenmerk $15 per CCS-lading is, zonder meter.

Image

De lokale laders aan 215 S Poplar St, Centralia, IL, werden een paar dagen geleden ingeschakeld, maar staan nog niet in hun directory. Ze zeggen "Level 3", maar geven geen capaciteit aan, en adverteren met "laden in 15-25 minuten" voor de meeste auto's. Ze claimen "700+" locaties, maar de details op hun website zijn vaag over de vraag of dat aantal volledig Level 3 is of hun Level 2-kiosken bij hotels omvat. Ik vermoed het laatste.

Bij de eerste toegang tot hun website was er een kaart met tal van installaties in IL, maar om de een of andere reden kan ik deze niet meer terugvinden. Misschien hebben jullie meer geluk.

Mijn kleine elektrische auto is niet CCS-geschikt, dus ik kan het niet voor je uitproberen. Zoals vermeld, is activering alleen via smartphone-app, toegang via QR-code scan.

#4 ·
$15 bij een typisch tarief van $0,50 per kWh levert u 30 kWh aan lading op. Op mijn roadtrips is dat ongeveer de gemiddelde sessie.

#5 ·
$15 tegen een typisch tarief van $0,50 per kWh geeft je 30 kWh aan lading. Op mijn roadtrips is dat ongeveer de gemiddelde sessie.
Wat ik denk dat precies hun actuariële berekening is om tot de vaste prijs van $15 te komen. Ik zou er niet op rekenen dat dit lang duurt, omdat mensen het systeem uitbuiten en weten dat ze hun plannen kunnen aanpassen en meer waar voor hun geld kunnen krijgen. Mits het netwerk betrouwbaar is. Dan zijn er nog de nieuwere modellen met meer capaciteit, die de cijfers uiteindelijk zullen vertekenen.

Nieuwsgierig naar uw schatting van de „gemiddelde sessie“. Zou elke lading zoals die ongeveer 20 minuten duren? Gewoon aan de andere kant van hun rekenkunde werken.