Volkswagen ID Forum banner

Hulp: draadloze CarPlay werkt niet

1 reading
4.3K views 15 replies 4 participants last post by  Huey52  
#1 · (Edited)
Afgelopen augustus kocht ik een Volkswagen ID.4 van een parallelle importeur.
De draadloze CarPlay werkte zoals het hoorde, maar onder een gebruikersnaam die door de importeur was aangemaakt.
Ik heb het systeem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en een gebruiker aangemaakt in de Volkswagen mobiele app en het voertuig toegevoegd aan mijn gebruiker volgens het VW-nummer.
Sindsdien werkt de draadloze CarPlay niet meer.
Als ik de infotainment WIFI/hotspot inschakel, wordt deze onmiddellijk uitgeschakeld.
Ik zou uw hulp zeer op prijs stellen.
Bedankt

#2 ·
In de VS is de wifi-hotspot een proefperiode met een tijdslimiet en daarna moet een VW-abonnement worden geactiveerd/betaald.

Ik neem niet de moeite om deze verder te activeren dan die initiële proefperiode, aangezien mijn iPhone die functie van nature heeft.

Merk op dat de wifi-hotspot alleen bedoeld is voor cellulaire internettoegang voor andere passagierstoestellen, zoals tablets, en nogmaals, de meeste smartphones hebben deze functie.

CarPlay/Android Auto (indien als voertuigoptie aanwezig) maakt verbinding met uw smartphone via Bluetooth-koppeling (BT) en schakelt vervolgens automatisch over naar wifi voor de grotere bandbreedte. Deze integrale wifi-mogelijkheid is een abonnement voor langere termijn (VS 5 jaar inbegrepen bij levering) en los van de hotspot. CarPlay/AA gebruiken een integrale Infotainment-app om uw smartphone op het voertuigscherm aan te kondigen. Deze weergave is uiteraard alleen bruikbaar als u zich in een goed dekkingsgebied voor mobiele telefoons bevindt.

De integrale satellietnavigatieweergave van Infotainment (SatNav; indien als voertuigoptie aanwezig) is uiteraard gebaseerd op gps-satellieten en is alleen bruikbaar bij goede satellietdekking.

#3 ·
Bedankt voor het antwoord
Mijn enige behoefte aan een hotspot of draadloos netwerk is om mijn apparaat draadloos met CarPlay te verbinden.
Ik kan alleen verbinding maken via Bluetooth zonder CarPlay of bedrade CarPlay.

Als ik probeer over te schakelen naar een draadloze verbinding, brengt het systeem me naar het infotainmentscherm, de hotspot en draadloos zijn uitgeschakeld.
Als ik probeer om het naar "inschakelen" te schakelen, schakelt het systeem het onmiddellijk terug naar "uitgeschakeld".

#5 ·
Bedankt voor het antwoord
Mijn enige behoefte aan een hotspot of draadloos netwerk is om mijn apparaat draadloos met CarPlay te verbinden.
Ik kan alleen BT verbinden zonder CarPlay of bedrade CarPlay

Als ik probeer over te schakelen naar een draadloze verbinding, brengt het systeem me naar het infotainmentscherm, de hotspot en draadloos zijn uitgeschakeld.
Als ik probeer om het in te schakelen, schakelt het systeem het onmiddellijk terug naar "uitgeschakeld"
Nogmaals, je hebt geen "Hotspot" nodig/wilt deze niet voor CarPlay, dus laat deze uitgeschakeld.

Probeer daarna je smartphone (iPhone verondersteld aangezien je CarPlay citeerde) te verwijderen en deze vervolgens opnieuw te koppelen.

Ref:

#4 ·
We gebruiken draadloze CarPlay zonder de hotspot... maar we hebben een Amerikaanse auto, dus het kan anders zijn?

• Like
Reactions: Moe and Huey52
#6 · (Edited)
Ten eerste begint CarPlay met Bluetooth. Ga naar je iPhone-instellingen -> Bluetooth en zorg ervoor dat het is ingeschakeld en verbonden is met de auto. Als het niet verbindt, klik dan op de blauwe I met een cirkel eromheen voor de auto, scroll helemaal naar beneden en klik op "Vergeet dit apparaat", en koppel ze dan opnieuw. Zie video hierboven.

Ten tweede, ga naar de iPhone-instellingen -> WiFi en zorg ervoor dat het is ingeschakeld. Zet onderaan "Automatisch verbinden met hotspot" op "Nooit". Zet "Vragen om deel te nemen aan netwerken" voorlopig op "Uit". Als de auto-hotspot zich in "Andere netwerken" bevindt met de wifi van je buren, dan is dat de plek waar hij moet zijn. Als de auto-hotspot zich onder de aan/uit-schakelaar bevindt of in "Mijn netwerken" (waar je geconfigureerde thuis- en misschien werknetwerken kunnen staan), MOET je op de blauwe i met de cirkel eromheen klikken en op "Vergeet dit netwerk" klikken. Bevestig indien nodig. Het kan geen kwaad om de iPhone opnieuw op te starten en ervoor te zorgen dat de instellingen zijn behouden.

Om de opmerking van @Huey52 te herhalen, heb je geen hotspot nodig of wil je er geen voor CarPlay.

#7 ·
Ten eerste begint CarPlay met Bluetooth. Ga naar je iPhone-instellingen -> Bluetooth en zorg ervoor dat het is ingeschakeld en verbonden met de auto. Als het niet verbindt, klik dan op de blauwe I met een cirkel eromheen voor de auto, scroll helemaal naar beneden en klik op Dit apparaat vergeten, en koppel ze dan opnieuw. Zie video hierboven.

Ten tweede, ga naar de iPhone-instellingen -> WiFi en zorg ervoor dat het is ingeschakeld. Stel onderaan Auto-Join Hotspot in op Nooit. Zet Vraag om deel te nemen aan netwerken voorlopig op Uit. Als de hotspot van de auto zich in Andere netwerken bevindt met de wifi van je buren, dan is dat de plek waar het moet zijn. Als de hotspot van de auto zich onder de aan/uit-schakelaar bevindt of in Mijn netwerken (waar je geconfigureerde thuis- en misschien werknetwerken kunnen zijn), MOET je op de blauwe i met de cirkel eromheen klikken en op Dit netwerk vergeten klikken. Bevestig indien nodig. Het kan geen kwaad om de iPhone opnieuw op te starten en ervoor te zorgen dat de instellingen zijn behouden.

Om de opmerking van @Huey52 te herhalen, heb je geen hotspot nodig of wil je geen hotspot voor CarPlay.
Heel erg bedankt voor het antwoord
Ik zal het morgenochtend opnieuw proberen
Ik hoop dat ik morgen kan melden dat alles in orde is

#14 · (Edited)
Ik hoopte hier niet naartoe te hoeven gaan, maar aangezien uw voertuig Chinees is in een ander land, gaan we ervoor. Wi-Fi is niet overal ter wereld hetzelfde. Met name de toegestane kanalen/frequenties kunnen verschillen. Dat uw importeur het aan de praat heeft gekregen, betekent waarschijnlijk dat u dat ook kunt, hoewel het mogelijk een OBD-apparaat en de juiste kennis vereist. De importeur kan wellicht van dienst zijn.

Gebruikte u dezelfde gebruikersnaam als de importeur? Ik zeg niet dat het er iets mee te maken heeft, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

#15 ·
Ik hoopte hier niet te hoeven komen, maar gezien het feit dat uw voertuig Chinees is in een ander land, gaan we van start. Wi-Fi is niet overal ter wereld hetzelfde. Met name de toegestane kanalen/frequenties kunnen verschillen. Dat uw importeur het aan de praat heeft gekregen, betekent waarschijnlijk dat u dat ook kunt, hoewel het mogelijk een OBD-apparaat en de juiste kennis vereist. De importeur kan wellicht van dienst zijn.

Heeft u dezelfde gebruikersnaam gebruikt als de importeur? Ik zeg niet dat het er iets mee te maken heeft, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Bedankt voor uw overweging en aandacht
De aankoopvertegenwoordiger van mijn importeur is in Duitsland en mijn voertuig is bedoeld voor gebruik in Europa (Engeland, Duitsland, Hongarije, Italië, Polen...). Ik ben niet in Europa.
Op uw tweede vraag: nee! Ik heb een gebruiker aangemaakt met mijn naam en mijn gegevens.

eli