Volkswagen ID Forum banner
81 - 100 of 107 Posts
Nee, nog steeds op de oude 2.1 met een 10 maanden oude batterij. Ik hoopte dat hij het zou overleven tot ik in de update Q kom, maar het lijkt erop dat hij het daarvoor gaat begeven. Zal het tonen van deze gegevens over de laadfout en de defecte batterij me in de winkel Q voor de EFB+ en de 3.x update krijgen?
Als je een technicus hebt die begrijpt wat je hebt....zou hij je in de rij moeten zetten voor batterijvervanging.

Kan dit 12V-batterijprobleem worden opgelost door zoiets te gebruiken zodra je de foutmelding krijgt?
Nee, want de 12v gaat kapot, het zal het niet oplossen. Ik heb zo'n booster bij me, want de 12v van de 2021-stijl die teruggeroepen zijn, blijken mensen in de steek te laten zodra ze zwak beginnen te worden en ze kunnen op elk moment uitvallen. Start hem en ik kan in ieder geval naar een dealer gaan om hem te laten vervangen, zonder de pechhulp te hoeven bellen voor een sleepdienst.

Kan dit 12V-batterijprobleem worden opgelost door zoiets te gebruiken zodra je de foutmelding krijgt?

View attachment 19429
Om de SOH te helpen behouden en de 12V-batterij te onderhouden, is dit een geweldig bedrijf...maar om de 12V-batterij te helpen die aan het sterven is....geen enkele 12V-batterijlader zal werken. Dit is een goede tool om elke paar maanden te gebruiken om ervoor te zorgen dat de levensduur van de 12V-batterij langer meegaat dan verwacht.

Op dinsdag kreeg ik de 12V-foutmelding en bracht de auto voor onderhoud. Ik heb een 4 weken oude 2023 Pro S. Ik probeerde hem woensdag te brengen, maar de auto viel uit toen ik mijn oprit uitreed, dus ik moest hem naar de dealer laten slepen. Ik sprak meerdere keren met de dealer voordat ik hem bracht, maar ze vertelden me niet dat ze 4 dagen moesten wachten om de auto ĂĽberhaupt te bekijken totdat hij arriveerde, en ze geven me geen leenauto. Is er, behalve erop aandringen dat ze de 12V-batterij vervangen, nog iets anders dat ik ze moet laten doen?
Echt geĂŻrriteerd.

Op dinsdag kreeg ik de 12V-foutmelding voor service. Ik heb een 4 weken oude 2023 Pro S. Ik probeerde hem woensdag te brengen, maar de auto viel uit toen ik mijn oprit uitreed, dus ik moest hem naar de dealer laten slepen. Ik sprak meerdere keren met de dealer voordat ik hem bracht, maar ze vertelden me niet dat ze 4 dagen moesten wachten om de auto ĂĽberhaupt te bekijken totdat hij arriveerde, en ze geven me geen vervangende auto. Behalve dat ze erop aandringen de 12V-accu te vervangen, is er nog iets anders dat ik ze moet laten doen?
Echt geĂŻrriteerd.
Bel de klantenservice...en vraag hen om u een huurauto te verstrekken, open een zaak bij de klantenservice zodat dit kan worden geëscaleerd en VW-serviceafdelingen contact kunnen opnemen met uw dealer.

Nieuw type....er zijn veel dingen die ervoor kunnen zorgen dat de 12V-batterij defect raakt.
Hier in Canada hebben we temperaturen van -24F gehad en een heleboel mensen krijgen het 12V-foutbericht. Alle modeljaren gemengd krijgen het. Gebeurt niet meer op MY 2021 of 2023 met nieuwe software. Ik heb V2.1 en kreeg het gisteren tijdens het rijden bij ongeveer -20F. Heb 30 minuten voorverwarmd thuis, niet aangesloten op evse voordat ik vertrok. Was op 45% soc toen ik vertrok. In de grafiek komen 2 pieken voor op de 12V-stroom. De eerste is wanneer ik 5 minuten stop bij een winkel. De laatste piek was toen ik uitstapte om op te laden bij een Electrify Canada-station. Het 12-foutbericht verscheen direct nadat ik de parkeerplaats van mijn eerste stop verliet, wat rond 19:36 uur was, op welk moment mijn 12V 12,02V aangaf terwijl ik weg was, steeg tot 12,46V toen ik in de auto stapte en omhoog schoot naar 15,3V toen de auto aanging.
Image

De 12-foutmelding deed zich voor direct nadat ik de parkeerplaats van mijn eerste stop verliet
Ik ben benieuwd welke 12v-fout je krijgt? Ik krijg nu een mix van 4 verschillende fouten over mijn zwakke 12v-problemen. Wat gewoon dom is als ik een enorme HV-batterij heb die de 12v op elke gewenste spanning zou moeten kunnen houden.

De boodschap die ik kreeg was "Fout: 12V-voeding. Gelieve het voertuig te onderhouden." De boodschap verdween toen ik bij een Electrify Canada-lader was. Ik heb het afgelopen jaar nog nooit 12V-fouten gehad met de auto. Slechts één keer zei Carnet dat hij niet kon starten vanwege 12V, maar de auto had geen fouten of berichten. Dat gebeurde in de eerste week dat ik de auto had.

De boodschap die ik kreeg was "Fout: 12 voeding. Gelieve het voertuig te onderhouden."
Het is ook vreemd dat de jouwe direct naar de serieuzere boodschap over onderhoud ging, in plaats van de kleinere foutmelding die ik heb gekregen over "12v batterij bijna leeg, blijf rijden om op te laden". Ging het snel weg?

Het is ook vreemd dat die van jou direct naar de serieuzere melding over service ging, in plaats van de kleinere foutmelding die ik heb gekregen over "12v batterij leeg, blijf rijden om op te laden". Ging het snel weg?
Misschien 15 minuten tussen het verschijnen en verdwijnen. Zag niets dat het EC-laden veroorzaakt zou kunnen hebben. 12v temp was net zo koud als bij de start, geen abnormale stroomafname. Het is gewoon verdwenen.

Ik heb deze Stanley Fat Max 12V-acculader. 12 Volt Automatische Lader/Onderhouder MPN:BC8S

Het heeft verschillende instellingen: snel laden, normaal laden en "conditioneren", wat eruitziet als langzaam laden. Hoewel ik de waarschuwing voor een lage 12V-accu nog niet op het ID4-display heb gezien, begon ik, toen ik zag dat anderen 12V-problemen hadden, de conditioneringsroutine (af en toe) op de ID4-accu uit te voeren (ik heb een vroege FE). Dit proces heeft geen kwaad gedaan en, hoewel het misschien mijn verbeelding is, lijk ik minder voorbijgaande hallucinaties in de systeemsoftware te hebben gehad.

Maar ik heb me afgevraagd waarom het altijd ongeveer 6 uur duurt om de accu te conditioneren. Ter vergelijking: ik heb de Fat Max gebruikt op mijn ICE-voertuig (een Touareg TDI) en het duurt 4 of 5 uur als de T-reg-accu leeg is (na een maand niet-gebruik), en het duurt ongeveer 20 minuten om de accu te conditioneren als de T-reg bijna volledig is opgeladen.

Vraag: Wijst dit erop dat de accu van de ID4 zo zwak of ontoereikend is dat deze altijd op het punt van uitvallen staat? Of zou er een zwakte kunnen zijn in het protocol voor het opladen van de 12V-accu vanuit de hoogspanningsaccu?

Vraag: Geeft dit aan dat de batterij van de ID4 zo zwak of ontoereikend is dat deze altijd op het punt van uitvallen staat? Of zou er een zwakte kunnen zijn in het protocol voor het opladen van de 12V-batterij vanuit de hoogspanningsbatterij?
Combinatie van beide, maar ik denk dat het v2.1 s/w-protocol de zwakkere schakel is.

tussen haakjes: Ik heb een aantal van de Stanley FatMax serie gereedschappen. (y)

Dus, ik had vanmorgen dezelfde fout in combinatie met de hoogspanningssysteemfout. Controleer de accuspanning, deze was 12,5 V. Zet een automatische oplader op de accu, er werd iets van ongeveer 8 ampère getrokken, maar verder maakte het geen verschil. Dus nadat ik me een beetje had zitten ergeren, trok ik de negatieve pool los, telde tot tien en sloot hem weer aan (haalde hem los en stak hem er weer in). Alle waarschuwingslampjes gingen aan en gingen één voor één uit - maar de auto was bestuurbaar. De cruise gaf me een foutmelding totdat ik op mijn werk kwam, hem parkeerde en hem weer aanzette. Toen verdween dat ook. Ik denk niet dat dit een hardwareprobleem is, ik denk dat het een softwareprobleem is. Mijn gevoel zegt me dat wanneer alle 12V-systemen aangaan, ze dit allemaal tegelijk doen in plaats van gespreid, wat een kortstondige spanningsval veroorzaakt, wat resulteert in vals-negatieve metingen. Dit wordt voor mij versterkt door willekeurige fouten die ik krijg, zoals de botsingspreventie (de exacte naam ontgaat me), het ACC-systeem of soms de 4G-radio. Voor een snelle oplossing raad ik VW ten zeerste aan om gewoon een patch uit te brengen waarmee je al die sensoren kunt doorlopen door de aan/uit-knop ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden. $10 zegt dat de meeste van deze afwijkende metingen te maken hebben met een kortstondige 12V-spanningsval.

81 - 100 of 107 Posts