Dus, ik had vanmorgen dezelfde fout in combinatie met de hoogspanningssysteemfout. Controleer de accuspanning, deze was 12,5 V. Zet een automatische oplader op de accu, er werd iets van ongeveer 8 ampère getrokken, maar verder maakte het geen verschil. Dus nadat ik me een beetje had zitten ergeren, trok ik de negatieve pool los, telde tot tien en sloot hem weer aan (haalde hem los en stak hem er weer in). Alle waarschuwingslampjes gingen aan en gingen één voor één uit - maar de auto was bestuurbaar. De cruise gaf me een foutmelding totdat ik op mijn werk kwam, hem parkeerde en hem weer aanzette. Toen verdween dat ook. Ik denk niet dat dit een hardwareprobleem is, ik denk dat het een softwareprobleem is. Mijn gevoel zegt me dat wanneer alle 12V-systemen aangaan, ze dit allemaal tegelijk doen in plaats van gespreid, wat een kortstondige spanningsval veroorzaakt, wat resulteert in vals-negatieve metingen. Dit wordt voor mij versterkt door willekeurige fouten die ik krijg, zoals de botsingspreventie (de exacte naam ontgaat me), het ACC-systeem of soms de 4G-radio. Voor een snelle oplossing raad ik VW ten zeerste aan om gewoon een patch uit te brengen waarmee je al die sensoren kunt doorlopen door de aan/uit-knop ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden. $10 zegt dat de meeste van deze afwijkende metingen te maken hebben met een kortstondige 12V-spanningsval.