Volkswagen ID Forum banner

ID.4 upgrade-opties voor achteruitrijcamera

1 reading
8.4K views 10 replies 6 participants last post by  markmccrory  
#1 ·
Welke opties zijn er om de achteruitrijcamera in de ID.4 van de modeljaren 2021 - 2022 te upgraden? De camera in mijn ID.4 uit 2022 maakt me duizelig vanwege de ernstige vervorming van het gezichtsveld bij het achteruitrijden en tegelijkertijd draaien.

Zijn er aftermarket-opties of goede opties van VW voor andere VW-voertuigen die kunnen worden gebruikt om deze OEM-achteruitrijcamera in de ID.4 van de modeljaren 2021 - 2022 te vervangen?

#2 ·
Welke opties zijn er om de achteruitrijcamera in de ID.4 van de modeljaren 2021 - 2022 te upgraden? De camera in mijn ID.4 uit 2022 maakt me duizelig vanwege de ernstige vervorming van het gezichtsveld bij het achteruitrijden en tegelijkertijd draaien.

Zijn er aftermarket-opties of goede opties van VW voor andere VW-voertuigen die kunnen worden gebruikt om deze OEM-achteruitrijcamera in de ID.4 van de modeljaren 2021 - 2022 te vervangen?
Is er niet een optie die je op het scherm kunt aanklikken om te veranderen van "fisheye". Zou rechtsonder moeten zijn, denk ik.

#5 · (Edited)

Deze video laat je zien hoe je de twee verschillende modi selecteert. Als je de trekhaak hebt, krijg je ook een derde optie voor aanhangers. Ik rijd achteruit mijn plek thuis in en gebruik meestal alleen de "loodrechte" modus en gebruik zelden de "kruisend verkeer" modus.
Ik rijd niet achteruit mijn garage in, dus ik moet de "kruisend verkeer" modus hebben. Het camerasysteem in mijn 2017 Kia Sorento SXL was geweldig. 360 en geen enkele vervorming. Deze technologie bestaat al jaren. Wat is hier gebeurd?

#9 ·
In de "loodrechte" modus zie ik ook niet veel verschil met de meeste andere auto's. Het is een vrij vlak perspectief. Het is verschoven ten opzichte van de middellijn, wat helaas de manier lijkt te zijn waarop de meeste auto's tegenwoordig werken. Naar mijn mening passen ze geen beeldverwerking toe om dat perspectief te corrigeren, wat het lastig kan maken om evenwijdig aan de lijnen te komen. Ik vind het handig om alleen naar de groene lijnen te kijken en ze te vergelijken met de parkeerlijnen. Het vergt wat mentale discipline, maar het helpt me in ieder geval. Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld met de Subaru Forester van mijn vrouw.

Het enige negatieve dat ik wel vind van deze auto is dat hij niet goed omgaat met weinig licht. Veel mensen hebben daarover geschreven en ik vermoed dat het ook komt omdat er geen beeldverwerking is. Je kunt 3 kleurparameters aanpassen, maar die worden handmatig aangepast.

#10 ·
Met de "loodrechte" modus zie ik ook niet veel verschil met de meeste andere auto's. Het is een vrij vlak perspectief. Het is weliswaar verschoven ten opzichte van de middellijn, wat helaas de manier lijkt te zijn waarop de meeste auto's tegenwoordig werken. Naar mijn oordeel passen ze geen beeldverwerking toe om die perspectief te corrigeren, wat het lastig kan maken om evenwijdig aan de lijnen te komen. Ik vind het handig om alleen naar de groene lijnen te kijken en ze te vergelijken met de parkeerlijnen. Het vergt wat mentale discipline, maar het helpt me in ieder geval. Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld met de Subaru Forester van mijn vrouw.

Het enige negatieve dat ik wel zie bij deze auto is dat hij niet goed omgaat met weinig licht. Veel mensen hebben over dat probleem geschreven en ik vermoed dat het ook komt omdat er geen beeldverwerking is. Je kunt 3 kleurparameters aanpassen, maar die worden handmatig aangepast.
Je kunt een achteruitrijcamera-afscherming krijgen op etsy.com die een enorm verschil maakt in de nachtzichtbaarheid. Ik heb er een en het werkt.