Heeft iemand dat geprobeerd op een id4?
Welke efficiëntie zie je op 18s?Mijn 18s zijn behoorlijk strak, maar niet waanzinnig dichtbij.
Vele dingen kunnen anders zijn dan het boutpatroon, zoals offset en bandenmaat.Onze minivan is 17. Maar het is een Toyota, dus niet hetzelfde boutpatroon.. Ik zal het dubbel checken
Ik denk niet dat dat het erg goed uitlegde. Het gaat over de totale wielmaat, de diameter van het rubber.Een Pirelli-banden-ingenieur legde het heel goed uit, beter dan ik kon. Hopelijk kan hij je helpen het te begrijpen.
Ga voor 18" wielen en 235/60 R18 banden. Raadpleeg @fiehlsport, de bandenexpert, om de banden en wielen voor u te vinden.Zoals ik al zei, is de belangrijkste factor voor mij het rijcomfort, en als ik meer kilometers/kWh krijg, is dat alleen maar de kers op de taart. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom OEM's gigantische velgen hebben, niet alsof we ze van binnenuit kunnen zien of onze auto's naar het circuit brengen. Misschien komt het door mijn leeftijd, maar ik wil comfort in Laz-y-boy-stijl - een reden waarom ik van EV's houd, geen motorgeluid, ik hou niet eens van het geluid dat ze maken bij een snelheid van minder dan 25 mph, maar het is voor de veiligheid, dus dat is prima.
Ik begrijp de behoefte aan hardere zijwanden niet. Onze sienna is 300 lbs zwaarder en rijdt op 17 met gewone personenautobanden op 32psi 🤷Je zou kunnen proberen de 17" van de Toyota minivan op de ID.4 te zetten om te zien of deze de remklauw vrijmaakt.
Om duidelijk te zijn, ik bedoel niet om hem daadwerkelijk op de auto te monteren, aangezien hij niet overeenkomt met het 5x114mm boutpatroon en de naafboring 60mm is versus 57mm, maar als je een krik onder elk wiel kunt zetten en hem gewoon op pasvorm kunt controleren, zou het ons een definitief antwoord geven. Ik zal dat misschien zelf proberen, aangezien ik een paar 5x100 17 in. VW-velgen heb van een oude TDI Golf (Ariettas, als iemand ze wil!)
Er zijn veel goede XL-bandenkeuzes met "Eco Focus" (een soort proxy voor LRR, maar niet helemaal) bij Tire Rack in 235/65R17 zoals de uitstekende Continental CrossContact LX25, dus je zou een 235 vierkante opstelling met die banden kunnen gebruiken (ze zijn niet verkrijgbaar in 255/60R17). Er zijn slechts een handvol keuzes bij 255/60R17, maar de YOKOHAMA GEOLANDAR CV G058 is verkrijgbaar in zowel 235/65R17 als 255/60R17 en is ook een echt goede band.
Ik verwacht nog steeds dat de 17 in. niet past, tenzij je natuurlijk je voorste rotoren en remklauwen wilt verkleinen. Waarschijnlijk geen goed idee
Ik ben echter erg blij met het comfort van mijn 18 in. setup, en ik rijd met de druk rond de 37 - 39 PSI of zo.