Volkswagen ID Forum banner

Verzoek aan de Volkswagen Groep om treeplanken beschikbaar te stellen op de I.D. Buzz

3.4K views 10 replies 10 participants last post by  Cyraphina  
#1 ·
Ik verzoek de Volkswagen Groep om opstapjes beschikbaar te stellen op de I.D. Buzz, zodat een bijna lichamelijk gehandicapt familielid van mij; die in staat is om een beperkte afstand te lopen en geen rolstoel nodig heeft; de I.D. Buzz kan in- en uitstappen.

#3 ·
Ik heb de fabrieksvoetplanken op een minivan geïnstalleerd omdat ze niet 2 inch lager zakten zoals de aftermarket-exemplaren. Die laatste waren gemakkelijker om op te stappen, maar konden bovenaan een schuine oprit vast komen te zitten. Iets om te overwegen, vooral met de lange wielbasis van de Buzz.

#5 ·
Helaas, als uw familielid de bestuurder is, is dat geen haalbare oplossing, omdat ze dan de kruk niet kunnen opbergen als ze eenmaal op de stoel zitten.
Ze zouden een opstapje kunnen vinden met een handvat. Ze zouden dat kunnen gebruiken om de kruk in het voertuig te trekken als ze eenmaal zitten, ervan uitgaande dat het niet te zwaar is.

#10 ·
Ik ben in de war. Als de oude dame gaat rijden zonder iemand, zelfs een kind, om haar te helpen met het ophalen van een opstapje, waarom moet ze dan een bus met een hoge vloerhoogte besturen?
Gaat het hele huishouden waarschijnlijk niet de hele tijd samen uit? Als de oude dame normaal gesproken niet rijdt, maar soms wel ergens alleen naartoe moet? Het lijkt erop dat er één voertuig nodig is dat voor iedereen geschikt is, dus ik ben op zoek naar een oplossing. Ik ook. Mijn moeder moet een krukje gebruiken om in te stappen, maar ik zou de voorkeur geven aan een paar opstapjes die in het VK niet direct verkrijgbaar lijken te zijn.

#8 ·
Mijn 90-jarige, op een rollator aangewezen moeder vindt het gemakkelijker om in en uit mijn ID4 te stappen dan in haar Fusion sedan. Ze is 1,49 m lang. Maar het sleutelwoord in de verklaring van de OP lijkt alle lading te zijn, dus misschien is de draagbare opstap het beste.

#9 ·
Ik werd ongeveer 12 jaar geleden met dit probleem geconfronteerd. Dus bestelde ik online treeplanken om op de Kia minivan van mijn ouders te installeren. Gelukkig heb ik een Fabshop, het hielp ook dat mijn specialiteit het onmogelijke is. Het was geen eenvoudige installatie, er is behoorlijk wat fabricage en versteviging nodig om daadwerkelijk bruikbaar te zijn.

Ik denk dat het belangrijkste punt is dat de meeste fatsoenlijke fabshops de installatie van een ontwerp naar keuze zouden moeten kunnen faciliteren.