Volkswagen ID Forum banner

VW ID.4 vs. Volvo XC40 Recharge vs. Audi Q4

17K views 24 replies 14 participants last post by  salant76  
#1 ·
Ik weet dat er hier berichten zijn geweest over Audi Q4 vs. VW ID.4 en ik heb een aantal van die berichten bekeken.

Heeft iemand momenteel deze drie voertuigen vergeleken of heeft iemand dat gedaan? Dit is slechts een vergelijking van de AWD Pro S met of zonder Gradient in vergelijking met de andere modellen vanwege de prijsstelling. We hebben de XC40 of Q4 nog niet bekeken of getest (nog niet eens beschikbaar in de VS). Ik weet dat de XC40 iets kleiner is en een iets slechter bereik heeft, maar meer prestaties dan de Audi of VW.

We kunnen waarschijnlijk vrij snel een XC40 krijgen en we kunnen op dit moment $1500 korting op de MSRP krijgen. We hebben een ID.4 besteld, maar wie weet wanneer deze daadwerkelijk binnenkomt (VW-portaal zegt december/januari...maar ik weet niet zeker hoe accuraat dat is) en we kunnen nog geen Q4 bestellen. Omdat de markt voor gebruikte auto's momenteel gek is, kunnen we momenteel een geweldige prijs krijgen voor de huidige SUV van mijn vrouw (inruil of Carvana). Het zou deze winter nog beter kunnen zijn of de markt voor gebruikte auto's zou aanzienlijk kunnen dalen...ik weet het gewoon niet zeker.

Ik ben gewoon op zoek naar opmerkingen van iemand anders die heeft vergeleken en waarom je voor het voertuig hebt gekozen dat je hebt gekozen.

#2 · (Edited)
Ik heb ze vergeleken. Ik denk dat ik al in de Q4 vrsus ID.4 threads hier heb gereageerd, misschien kan ik dat vinden. Kortom, de meeste specificaties die ertoe doen zijn bijna hetzelfde, maar ik hou van de vele knoppen en de betere indeling van het interieur. Ik hou niet van de grote nepgrille om het op een Audi te laten lijken. Het lijkt erop dat het nog lang wachten is om de Q4 te krijgen, maar ik zal hem testen als ze hem krijgen voordat mijn ID.4 komt. De XC40 stopte me snel toen ik naar hun website ging en het model bouwde dat ik wil, zijn bereik van 208 mijl en de adviesprijs van $ 58.150 weerhielden me ervan om 60 mijl te rijden om hem te testen. Merk op dat de top-level trim de enige manier is om Advanced cruise te krijgen. De prestaties van de ID.4 AWD zijn uitstekend en ik heb niet meer nodig dan zijn 339 lb.ft koppel, waar ik ook ga. Bewerken: ik heb net gekeken en ze hebben de actieradius van het 2022 model XC40 verhoogd naar 223 mijl met een software-update, waardoor het iets vergelijkbaarder is.

#3 ·
Als je de $50.000-grens doorbreekt, is er ook de Mustang Mach E, Polestar 2 of zelfs de Tesla Model Y, hoewel geen van de voertuigen op voorraad is bij een lokale dealer.

Met de ID.4 zou je kunnen proberen alle dealers binnen een straal van waar je bereid bent te rijden te vragen en hen te vragen je op een lijst te zetten om een voorraad van de dealer of een geannuleerde ID.4 te kopen; dat is tenminste wat ik deed in juli 2021... Ik kon binnen 2 weken na het zoeken bij meerdere dealers een auto krijgen, helaas niet de kleur die ik prefereerde.

#4 ·
Met de ID.4 zou je kunnen proberen alle dealers binnen een straal van waar je bereid bent te rijden te vragen en hen te laten vragen om je op een lijst te zetten om een voorraad van de dealer of een geannuleerde ID.4 te kopen; dat is tenminste wat ik deed in juli 2021... Kon binnen 2 weken na het zoeken bij meerdere dealers een auto krijgen, helaas niet de kleur die ik prefereerde.
Dat gebeurt nog niet met de AWD, aangezien de meeste dealers een wachtlijst hebben van >75 mensen. Zodra ze meer AWD-annuleringen krijgen die niet passen bij wat iemand op de lijst wil, zal die wachtrij snel kleiner worden, zoals het geval was met de RWD na enkele maanden.

#5 ·
Ik weet dat er hier berichten zijn geweest over Audi Q4 vs. VW ID.4 en ik heb een aantal van die berichten bekeken.

Heeft iemand momenteel deze drie voertuigen vergeleken of heeft iemand dat gedaan? Dit is slechts een vergelijking van de AWD Pro S met of zonder Gradient in vergelijking met de andere modellen vanwege de prijsstelling. We hebben de XC40 of Q4 nog niet bekeken of getest (nog niet eens beschikbaar in de VS).
Ik weet dat de XC40 iets kleiner is en een iets slechter bereik heeft, maar meer prestaties heeft dan de Audi of VW.

We kunnen waarschijnlijk vrij snel een XC40 krijgen en we kunnen op dit moment $1500 korting op de MSRP krijgen. We hebben wel een ID.4 besteld, maar wie weet wanneer die daadwerkelijk komt (VW-portaal zegt december/januari...maar ik weet niet zeker hoe accuraat dat is) en we kunnen nog niet eens een Q4 bestellen. Omdat de markt voor gebruikte auto's momenteel gek is, kunnen we momenteel een geweldige prijs krijgen voor de huidige SUV van mijn vrouw (inruil of Carvana).
Het zou deze winter nog beter kunnen worden, of de markt voor gebruikte auto's zou aanzienlijk kunnen dalen...ik weet het gewoon niet zeker.

Ik ben gewoon op zoek naar opmerkingen van anderen die hebben vergeleken en waarom u het voertuig hebt gekozen dat u hebt gekozen.
NHTSA crashtestresultaten zijn vandaag uitgekomen voor ID.4 en kunnen worden vergeleken met resultaten voor XC40 Recharge. Ze zijn redelijk equivalent, waarbij Recharge een klein voordeel heeft, behalve voor kantelen. Ze krijgen allebei 4 sterren bij kantelen, maar het kantelrisico van Recharge is 15,5% (vrij hoog) vergeleken met het risico van ID.4 van 10,3% (dicht bij 5-sterrenbereik) omdat de Recharge op een ICE-platform staat, dus een hoger zwaartepunt heeft. Ik denk dat Recharge FWD is versus RWD of AWD voor ID.4. In IIHS-crashtests presteerden beide auto's zeer goed, waarbij ID.4 misschien een klein voordeel had, behalve bij autonoom remmen voor voetgangers, waar de Recharge het beter deed. Ik had een nieuwe '12 Honda CR-V FWD (met stabiliteitscontrole) met een kantelclassificatie van 17,4% die bijna twee keer over me heen rolde voordat ik er voor 50.000 mijl vanaf kwam. Dat zijn de enige 2 keren dat ik dicht bij kantelen ben geweest sinds ik een oude 36 PK '56 Beetle (in '65) bezat die daadwerkelijk overrolde op zwart ijs bij topsnelheid (70 mph). Ik was niet gewond, maar dat is misschien ongebruikelijk bij een kantelongevallen. De kevervorm heeft waarschijnlijk geholpen omdat hij op het dak rolde en toen weer op zijn voeten kwam in ijswater naast de weg. IMO ICE SUV's zijn enigszins riskant, ook al hebben ze nu allemaal stabiliteitscontrole.

#6 ·
XC40 heeft een abonnement waarbij u $1000/maand (ongeveer) betaalt, inclusief verzekering en al het onderhoud.

U kunt op elk moment na de eerste vijf maanden opzeggen. Het is als een "lange termijn" EV-huur... korter dan een lease.

#7 ·
Ik heb met de XC40 Recharge gereden voordat ik voor de ID.4 koos. Twee grote problemen met de Volvo. Ten eerste is het in wezen een ICE-auto met een EV-aandrijving. Hij is box-y en zijn luchtweerstandscoëfficiënt/frontale oppervlakte zorgt voor een aanzienlijke actieradiusboete. Volvo kan zijn software naar believen aanpassen, maar dat verandert niets aan de luchtweerstandscoëfficiënt van 0,34 ... wat zelfs in vergelijking met andere EV SUV's een uitbijter is. De slechte aerodynamica van de auto weerspiegelt hoe de auto eruitziet en aanvoelt als een ICE-auto, tot aan de transmissiebult die over het midden van de auto loopt. Ik eis niet dat een EV elk designelement vermijdt dat ooit in een ICE-auto is gevonden, maar ik wil wel het gevoel hebben dat de fabrikant heeft geprofiteerd van wat EV-technologie te bieden heeft om de rij-/rijervaring te verbeteren. Ten tweede ... hoewel ik de XC40 leuk vind, bood hij me gewoon geen overtuigende reden om nog eens $15.000 neer te tellen. 0-60 interesseert me niet. Hoe irritant de ID.4 ook kan zijn (en volledige openbaarmaking, ik ben niet erg geïrriteerd door een van de ergernissen), de auto maakt zijn punt als een EV die zo ongeveer alles redelijk goed doet.

Wat de Audi betreft ... ik ben geĂŻnteresseerd. Van wat ik heb gezien, vind ik het uiterlijk van de ID.4 beter dan dat van de Audi. Maar de Audi kan een verfijnder product aanbieden, met minder glitches en eigenaardigheden. Ik wil graag de 360 graden camera die Audi belooft maar niet meteen levert. Ik ben benieuwd wat Audi doet met het infotainment navigatiesysteem - de ID.4 kan me niet eens vertellen waar ik het dichtstbijzijnde Electrify America laadstation kan vinden, laat staan of ik genoeg in de batterij heb om er te komen. Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in echt one-pedal rijden, een HUD en AutoHold, niet dat ik heb gecontroleerd of de Q4 deze dingen aanbiedt, ik ben niet iemand die zich stoort aan het matige geluidssysteem van de ID.4, maar ik zou bekijken wat de Audi in plaats daarvan biedt.

Uiteindelijk ... zou ik waarschijnlijk bij mijn ID.4 blijven. Ik wil de cockpit op de stuurkolom niet opgeven. Ik ben vreemd hypnotisch ingenomen met de sfeerverlichting. De Q4 heeft geen kleur die past bij het King's Red van de ID.4. Plus ... om alles te krijgen wat ik in een Q4 wil, ben ik minstens $10.000 meer kwijt dan wat ik voor de ID.4 heb betaald.

Ik zal de Q4 goed bekijken als ik er een kan rijden. Maar op dit moment is er niets op de markt waardoor ik mijn ID.4 zou willen inruilen voor iets anders. Tenzij je een Taycan hebt waar je graag afstand van wilt doen!

#8 ·
Ten eerste is het in wezen een ICE-auto met een EV-aandrijving. Hij is box-y en zijn luchtweerstandscoëfficiënt/frontale oppervlakte zorgt voor een aanzienlijke actieradiusvermindering.
Ja, het opladen gebeurt op een ICE-platform, wat een groter risico op kantelen geeft dan de ID.4. Het zwaartepunt ligt gewoon te hoog. De Kia Niro en Hyundai Kona zitten volgens mij in hetzelfde schuitje - beide op ICE-platforms.
Eigenlijk ben ik het met alles eens wat je zei. De ID.4 zou een surround-camerasysteem kunnen gebruiken, aangezien de spatborden ongewoon hoog zijn, waardoor het moeilijk wordt om loodrecht te parkeren of stoepranden op parkeerplaatsen te vermijden.

#9 ·
Het grootste probleem van Volvo Recharge en alle andere fabrikanten die ICE-chassis gebruiken om EV's te maken, is de aerodynamica onder de EV.
Vooral bij SUV's waar de ruimte tussen weg en EV veel groter is.
De aankomende BMW EV die zal concurreren met Tesla 3 zal ook worden gebouwd op een ICE-chassis en laat al zien hoe inefficiënt het is (maar de nieuwste elektromotor is eigenlijk zeer efficiënt, 93% en hij gebruikt geen magneten op de rotor....hij gebruikt een stroomgeëxciteerde rotor)....dit heeft voordelen maar ook uitdagingen om hem efficiënt te maken over het hele toerentalbereik.

#10 ·
Grappig, ik was de laatste dag zelf benieuwd naar de XC40 als een alternatieve optie om een EV te krijgen in het belastingjaar 2021, wetende dat mijn gereserveerde ID.4 er waarschijnlijk niet voor het einde van het jaar zal zijn.

Lijkt redelijk, maar ik zou eerder kiezen voor een ID.4 RWD of Mach-E op een parkeerplaats ergens voor de XC40. De XC40 is duurder, kleiner en heeft minder bereik.

Alex on Autos heeft net een videoreview van de XC40 geplaatst en het is de moeite waard om te bekijken. Ik was teleurgesteld over het infotainmentsysteem na het zien van zijn review. Er is nog geen Apple- of Android-emulatiedienst en er is weinig EV-info beschikbaar.

#11 ·
Grapig, ik was zelf nieuwsgierig naar de XC40 in de afgelopen dagen als een alternatieve optie om een EV te krijgen in belastingjaar 2021, wetende dat mijn gereserveerde ID.4 er waarschijnlijk niet voor het einde van het jaar zal zijn.

Lijkt redelijk, maar ik zou eerder kiezen voor een ID.4 RWD of Mach-E op een parkeerplaats ergens voor de XC40. De XC40 is duurder, kleiner en heeft minder bereik.

Alex on Autos heeft net een video review van de XC40 gepost en het is de moeite waard om te bekijken. Ik was teleurgesteld over het infotainmentsysteem na het zien van zijn review. Er is nog geen Apple- of Android-emulatiedienst en weinig EV-info beschikbaar.
Als luxe is wat je zoekt, zou ik naar Audi EV kijken.

#15 ·
Ben vandaag met de xc40 gaan rijden en mijn vrouw vindt hem veel leuker dan ik dacht. 🤦🏻‍♂️ We kunnen een 2022 Recharge Plus krijgen met 20” velgen en climate package (heeft elke optie behalve Harman Kardon sound system of adaptive cruise….vrouw haat adaptive cruise toch en kan het geen bal schelen over een fancy sound atstem) in ongeveer 10 dagen met $1500 korting op de stickerprijs plus 0,9% (in principe gratis geld). Onnodig te zeggen dat we daar ook een aanbetaling voor hebben gedaan.

#16 ·
Ja, ik denk dat velen van ons ze allemaal op hun punt hebben vergeleken. Ik heb ook een lange post geschreven in een andere thread over onze samenvatting van de belangrijkste en waarom we voor de VW hebben gekozen.

Audi heeft volgens mijn lokale dealers slechts 400 auto's die voor het einde van het jaar naar de staten komen. Ik denk niet dat Audi de productie kan verhogen zoals VW, enz., aangezien ze momenteel alleen elektrische auto's bouwen in Europa en niet in Mexico, bijvoorbeeld, waar de meeste Q5's worden gebouwd. Dus je zult waarschijnlijk lang moeten wachten, tenzij je BFF's bent met je Audi-dealer. ;)

De Volvo is een ICE die is overgezet naar elektrisch. Ik heb niet veel toe te voegen over de auto zelf. Maar het lijkt erop dat Volvo/Polestar met lagere leaseprijzen komen op basis van hun leases met hogere restwaarden dan VW schat. Waarschijnlijk meer te wijten aan merkcache dan aan iets anders.

#17 ·
Ja, ik denk dat velen van ons ze allemaal op hun punt hebben vergeleken. Ook ik heb een lange post geschreven in een andere thread over onze samenvatting van de belangrijkste en waarom we bij de VW zijn uitgekomen.

Audi heeft volgens mijn lokale dealers slechts 400 auto's die voor het einde van het jaar naar de staten komen. Ik denk niet dat Audi de productie kan verhogen zoals VW, etc. aangezien ze momenteel alleen elektrische auto's bouwen in Europa en niet in Mexico bijvoorbeeld, waar de meeste Q5's worden gebouwd. Dus je zult waarschijnlijk lang moeten wachten, tenzij je BFF's bent met je Audi-dealer. ;)

De Volvo is een ICE die is overdekt met elektrisch. Ik heb niet veel toe te voegen aan de auto zelf. Maar het lijkt erop dat Volvo/Polestar komen met lagere leaseprijzen op basis van hun leases met hogere restwaarden dan VW schat. Waarschijnlijk meer vanwege de merkcache dan wat dan ook.
De Q4 wordt geproduceerd in de VW-fabriek in Zwickau, die ook de ID.4 produceert. Op dit moment is dit de enige fabriek die deze modellen maakt, dus de beschikbaarheid zal krap zijn totdat er nieuwe fabrieken in andere regio's worden geopend.

#18 ·
Ik heb ook een reservering voor een XC40 Recharge. Mijn lokale dealer, op 10 minuten van mijn werk, liet me er 2 weken geleden een proefrit van 45 minuten mee maken. Het is duur, maar de leasevoorwaarden lijken goed te zijn voor een voertuig van $60.000.

De ID.4 is de meer rationele keuze (meestal de manier waarop ik ga), maar de XC40 is de meer emotionele keuze. De actieradius is niet geweldig, maar nog steeds 100 mijl meer dan mijn huidige auto.

#23 ·
Ik heb ook een reservering voor een XC40 Recharge. Mijn lokale dealer, op 10 minuten van mijn werk, liet me er 2 weken geleden een proefrit van 45 minuten mee maken. Het is duur, maar de leasevoorwaarden lijken goed te zijn voor een voertuig van $ 60.000.

De ID.4 is de meer gedeeltelijke keuze (meestal de manier waarop ik ga), maar de XC40 is de meer emotionele keuze. De actieradius is niet geweldig, maar het is nog steeds 100 mijl meer dan mijn huidige auto.
Dus je hebt nu ID.4-, Ioniq 5- en XC40 Recharge-reserveringen en gaat voor de XC40 als de andere twee er niet voor het einde van het jaar zijn?

Ik heb zelf wat meer onderzoek gedaan naar de XC40 en bepaalde voertuigen die al aan specifieke dealers zijn toegewezen, zijn blijkbaar binnen 10 dagen beschikbaar. Het nadeel lijkt de hogere prijs, de kleinere cabine (XC40 is 7 inch korter dan de ID.4), de lagere actieradius (marginaal) en een kleine tunnel in plaats van een bijna vlakke achtervoetruimte. Maar de voordelen zijn een luxueuzer voertuig, inclusief H-K-geluidssysteem, one-pedal driving, meer vermogen. Ik ben geĂŻnteresseerd genoeg om er een proefrit mee te maken, want het lijkt er steeds meer op dat noch ID.4 AWD noch Ioniq 5 er voor het einde van het jaar zullen zijn.

#19 ·
Nou, we konden een XC40 Recharge krijgen die beschikbaar was in de haven van Baltimore, dus hij zou binnen 10 dagen bij onze dealer moeten zijn. Mijn vrouw is dol op de Volvo, dus het is Volvo. We konden $1500 korting op de sticker krijgen, 0,99% voor 60 maanden, en ze kregen onze inruilwaarde om overeen te komen met het belachelijk hoge aanbod van Carvana nadat je de belastingvoordelen had meegerekend. Over het algemeen een redelijke deal en mijn vrouw is erg enthousiast en het is veel meer haar ding dan de meer technische ID.4. Ik was onder de indruk van de Volvo en hij is zeker snel... niet zo snel als onze Tesla, maar toch erg snel voor een kleinere SUV.

#20 ·
De XC40 stond op mijn shortlist, maar met de beperkte actieradius, de hoge prijs en het huidige gebrek aan CarPlay of Android Auto voelt het als een halfbakken EV-aanpassing van hun geweldige kleine ICE SUV. Ik heb mijn reservering in maart geannuleerd toen de auto vast kwam te zitten in de haven vanwege meerdere problemen, en Volvo heeft verschrikkelijk gecommuniceerd. Ik koos voor een Mach E en was er zes maanden lang dol op, maar besloot wat extra geld op te zakken en over te stappen op de ID.4, waar ik nu reikhalzend naar uitkijk. Elk van de drie kan een solide optie zijn, maar ik denk dat de waarde van een ID.4 ongeëvenaard is.

#22 ·
Een zeer goede vergelijking van deze twee EU-marktmodellen.
Ik was verrast te zien dat het vaste panoramadak geluid maakt op hobbelige wegen, maar het moet wel door het rammelen van de zonwering komen.
Ik ben niet verrast om te horen over het geluidsverschil bij hogere snelheden, aangezien de Audi gelaagd glas heeft op de voordeuren en geen panoramadak. Ik vraag me af hoeveel lawaai de Audi zou kunnen maken op hobbelige wegen met hun schuifpanoramadak. En hopelijk geen lekken?
Het gebruik van meer knoppen, betere software en andere verschillen maken de Audi interessanter voor mij, maar dit alles komt natuurlijk met een prijs.
Nog aan het studeren.......🤔

#25 ·
Uiteindelijk heb ik mijn reservering voor de XC40 Recharge geannuleerd. Het is het basis Plus-pakket met standaard 19” velgen, Winterpakket en trekhaak. De buitenkleur is denim blauw.

Indien geĂŻnteresseerd, bel Volvo Cars Worcester. Telefoonnummer is (508) 755-5456. Vraag naar Scott Hunter.

Ter referentie: mij werd verteld dat het 10-12 weken zou duren om mijn XC40 te krijgen, het waren 4 weken.