Ik heb vorige week een Pro S Plus afgesloten en de bevestiging geeft Arctic Blue Metallic met Cosmic/Blue interieur aan. Hoewel niets onmogelijk is, vermoed ik dat het verdwijnen van de exterieur- en interieuropties een fout is op de bestelsite van VW, en geen beslissing om deze opties te schrappen. Op dit moment is de reserveringsbevestigingssite voor de meesten of ons allemaal niet beschikbaar, dus de goede mensen die de webpresentatie van VW beheren, lijken een paar bugs te moeten oplossen.
Aan de andere kant lijkt het verdwijnen van de premium sound upgrade voor de Pro S Plus mij wel opzettelijk. Ik gok maar, net als de rest van ons. De bestelsite van VW vermeldt expliciet: "Het spijt ons, de beschikbaarheid van bepaalde uitrusting, opties of functies kan beperkt zijn als gevolg van wereldwijde leveringsproblemen die de auto-industrie treffen. Ga hier verder met het samenstellen van uw voertuig en vraag een offerte aan, maar zorg ervoor dat het voertuig dat u koopt alle verwachte functies en uitrusting bevat."
Dus, bij gebrek aan meer richtlijnen van VW, zullen we gewoon moeten afwachten.