Volkswagen ID Forum banner

VW heeft de blauwe kleuropties verwijderd? [alleen tijdelijk tijdens het updaten van de site]

1 reading
4.8K views 18 replies 14 participants last post by  Manybees  
#1 ·
Iemand op FB wees erop dat blauwe opties voor exterieur en interieur nu grotendeels als opties zijn verdwenen. Ze wisten niet zeker of dat een permanente verandering was of niet. (De oorspronkelijke poster werkt, geloof ik, bij een VW-dealer.) Kortom, Toermalijn alleen beschikbaar op Standard en PRO RWD. Geen Arctic en geen Cosmic interieur. (Ik heb vw.com gecontroleerd en ze hadden gelijk.) Ik heb een Arctic/Cosmic AWD Pro S Plus gereserveerd (niet vergrendeld). Vraag me af of dat nog doorgaat met die combinatie...

#4 ·
Het lijkt erop dat ze bezig zijn de website bij te werken met meer details. Het interieur heeft meer details over kleur en de galerij lijkt de correctere kleur te hebben. Ik hou van de donkere galaxy zwart/grijze combinatie. Het ziet er luxueus uit.

#8 ·
De verandering in kleuropties maakt me een beetje bezorgd. Ik heb een blauwe AWD Pro S Plus reservering die nog niet is vergrendeld. Ik krijg ook die foutmelding en merkte de afwezigheid van kleuren op de website.

Het lijkt nergens op dat de goedkopere auto's meer kleuropties krijgen dan de duurdere.

#9 ·
Het lijkt geen zin te hebben dat de goedkopere auto's meer kleuropties krijgen dan de duurdere.
Dat is altijd al de situatie in Europa geweest. GTX (onze AWD) heeft altijd minder opties gehad. Ik denk dat Moonstone Grey de standaard is, vier andere opties en Kings Red.

De Vomit Yellow was bijvoorbeeld nooit een optie voor GTX. Evenmin als de donkerblauwe.

#12 ·
Tourmaline AWD Pro S Plus gereserveerd (5/8) maar hier niet vergrendeld. Hoewel ik meestal de voorkeur geef aan lichtere interieurs, ben ik geen fan van de wit/blauwe combinatie en zou ik blij zijn als ze het donkergrijs met de toermalijn zouden aanbieden. Echt niet gecharmeerd van de andere buitenkleuren, dus ik kijk niet uit naar een verandering.

Hopelijk horen we snel iets definitiefs.

#13 ·
Ik heb vorige week een Pro S Plus afgesloten en de bevestiging geeft Arctic Blue Metallic met Cosmic/Blue interieur aan. Hoewel niets onmogelijk is, vermoed ik dat het verdwijnen van de exterieur- en interieuropties een fout is op de bestelsite van VW, en geen beslissing om deze opties te schrappen. Op dit moment is de reserveringsbevestigingssite voor de meesten of ons allemaal niet beschikbaar, dus de goede mensen die de webpresentatie van VW beheren, lijken een paar bugs te moeten oplossen.

Aan de andere kant lijkt het verdwijnen van de premium sound upgrade voor de Pro S Plus mij wel opzettelijk. Ik gok maar, net als de rest van ons. De bestelsite van VW vermeldt expliciet: "Het spijt ons, de beschikbaarheid van bepaalde uitrusting, opties of functies kan beperkt zijn als gevolg van wereldwijde leveringsproblemen die de auto-industrie treffen. Ga hier verder met het samenstellen van uw voertuig en vraag een offerte aan, maar zorg ervoor dat het voertuig dat u koopt alle verwachte functies en uitrusting bevat."

Dus, bij gebrek aan meer richtlijnen van VW, zullen we gewoon moeten afwachten.

#17 ·
Geen premium geluid is echt teleurstellend, waarschijnlijk door problemen in de toeleveringsketen, dat is tegenwoordig een trend... vertragingen, meer vertragingen en nu vallen er functies weg... het kan niet beter met VW!

#18 ·
Geen premium geluid is echt teleurstellend, het komt waarschijnlijk door problemen in de toeleveringsketen, dat is tegenwoordig een trend... vertragingen, meer vertragingen en nu vallen er functies weg... het kan niet beter met VW!
Ik denk dat we het niet zeker weten over het laten vallen van deze functie. Er is een indicatie in een ander draadje dat deze optie is geschrapt uit de modellen die in Canada worden verkocht, maar de VS kunnen anders zijn. Maar goed... we wisten niets over wat VW dacht over premium geluid. Als de geluidsupgrade een subwoofer ter grootte van een koffer in de kofferbak zou laten vallen... nou, dan zou ik die ruimte misschien liever beschikbaar hebben voor vracht.

En kijk, ik ben geen geluidstechnicus. Maar ik kan me de binnenkant van een rijdende auto niet voorstellen als een goede plek om naar muziek te luisteren. Er is te veel omgevingsgeluid, plus glas is geen gewenst element in een muziek luisteromgeving. Zeker, beter geluid is... beter. Maar premium geluid dat in een auto wordt afgespeeld, zal nooit in de buurt komen van een concertzaal, of zelfs een woonkamer. Ik ben echt oké met een matig geluidssysteem in een matige luisteromgeving zoals de bestuurdersstoel van een SUV.