Volkswagen ID Forum banner

Waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Rijd voorzichtiger!

2 reading
21K views 50 replies 28 participants last post by  Sunset Cottage  
#1 ·
Ik kreeg dit bericht en het scherm gaf geen rijsnelheid of bereik weer. Dit is een zeer verontrustend probleem.

Ik heb er geen foto van gemaakt omdat ik haast had en gewoon in een andere auto ben gestapt die ik beschikbaar had. Ik heb er een blokje mee gereden om te bevestigen dat hij bestuurbaar was en of het gewoon een vertraging was bij het opstarten van het systeem. Geen succes.

Toen ik terugkwam en hem naar de dealer bracht, deed hij het natuurlijk op dat moment niet. Ze leken niet te weten wat het was. Dus nu staat hij daar in afwachting van het controleren van codes en diagnose.

Iemand met info over wat dit scherm betekent? Wat is het probleem/de oplossing? Is het ernstig of heeft het invloed op de betrouwbaarheid?

Bedankt

#2 · (Edited)
5143
Alsjeblieft. Is me de andere nacht overkomen. Was raar om uit te zoeken hoe snel ik moest gaan zonder te hard te rijden of zo langzaam te gaan dat mensen achter me boos zouden worden. Toen ik hem ongeveer 15 minuten had geparkeerd, was het weg. Lijkt een opstartfout te zijn die kan worden opgelost met een softwarepatch. Hopelijk komt het in 2.3, want ik weet niet hoe ik de agent moet uitleggen dat ik niet wist hoe hard ik reed omdat ik geen snelheidsmeter op mijn nieuwe auto had. [emoji15]

#4 ·
Goed om te weten dat het na een tijdje lijkt te verdwijnen en misschien gewoon een probleem is met het opstarten van het systeem. Maar ik zou graag de technische uitleg van VW willen horen. Heeft iemand een reactie van de dealer gekregen?

#7 ·
Dit gebeurde vrij vaak met mijn ID.4 1st Edition. Ik kon het betrouwbaar laten gebeuren door een specifieke parkeerplaats te bezoeken, ongeveer 1 mijl ten zuiden van mijn dealer.

Bij het eerste servicebezoek liet VW de technicus van de dealer alle foutmeldingen wissen. Twee dagen later begonnen de fouten (en gebrek aan snelheid en andere gegevens) opnieuw.

Bij het tweede servicebezoek liet VW de technicus de gateway-computer (J533) vervangen. Dit is de computer die gegevens verzamelt van alle verschillende onderdelen van de auto en deze doorgeeft aan de dashboard/UI-kant van de auto. De klantenservice van VW en de technicus van de dealer legden me allebei uit dat ze de gateway-computer moesten vervangen vanwege een bug in de software. Door de computer te vervangen, zou een versie worden geïnstalleerd die de bug niet bevatte.

De auto functioneert nu al bijna een maand zonder problemen.

Ik raad u aan om hem naar uw dealer te brengen en hen met VW te laten samenwerken om dit op te lossen. U kunt ook de klantenservice van VW bellen. Zij hielpen mijn dealer om de vervangende computer in een week te krijgen in plaats van de oorspronkelijke 6-8 weken.

#8 ·
Dit gebeurde vrij vaak met mijn ID.4 1st Edition. Ik kon het betrouwbaar laten gebeuren door een specifieke parkeerplaats te bezoeken, ongeveer 1 mijl ten zuiden van mijn dealer.

Bij het eerste servicebezoek liet VW de technicus van de dealer alle foutmeldingen wissen. Twee dagen later begonnen de fouten (en gebrek aan snelheid en andere gegevens) opnieuw.

Bij het tweede servicebezoek liet VW de technicus de gateway-computer (J533) vervangen. Dit is de computer die gegevens verzamelt van alle verschillende onderdelen van de auto en deze doorgeeft aan de dashboard/UI-kant van de auto. De klantenservice van VW en de technicus van de dealer legden me allebei uit dat ze de gateway-computer moesten vervangen vanwege een bug in de software. Door de computer te vervangen, zou een versie worden geïnstalleerd die de bug niet bevatte.

De auto functioneert nu al bijna een maand zonder problemen.

Ik raad je aan om hem naar je dealer te brengen en hen met VW te laten samenwerken om dit op te lossen. Je kunt ook de klantenservice van VW bellen. Ze hielpen mijn dealer om de vervangende computer binnen een week te krijgen in plaats van de oorspronkelijke 6-8 weken.
Interessant dat ze de software niet gewoon konden updaten en de hardware moesten vervangen om een ​​bug in het systeem te verhelpen... Als het weer gebeurt, zal ik hem binnenbrengen.

[mention]VW TECHNICIAN [/mention] Het weer was vergelijkbaar met [mention]Curious1 [/mention], maar de soc was ongeveer 55%. Toen ik in de auto stapte, herinner ik me niet dat het oncomfortabel warm aanvoelde.

#10 ·
Ik wou dat er een manier was om "een bug te melden" bij VW zonder naar de dealer te hoeven rijden. We hebben allemaal meerdere softwareproblemen ervaren en ik heb het gevoel dat VW alleen op de hoogte wordt gebracht van de problemen van voertuigen die dagenlang bij de dealer terechtkomen. De auto wegbrengen is stressvol omdat dealers bijna altijd niet behulpzaam zijn en het lijkt alsof er niets mis is met de auto.

Ik sprak een paar weken geleden met de service-medewerker toen ik bij mijn dealer langskwam en ik kon zien dat hij geen interesse had om de problemen te bespreken die ik had met de uitpuilende achterlichtlamp en de opening van de derde remlichtstrip. Als VW het gemakkelijk zou kunnen maken om een probleem met het voertuig in te dienen, zouden ze beter op de hoogte zijn van het aantal mensen dat dezelfde problemen ervaart.

Ik weet dat ze bij softwaregerelateerde problemen de auto willen aansluiten om te zien wat er gebeurt, maar tegelijkertijd is de auto een computer die internettoegang heeft. Ze hadden een read-only diagnostische tool kunnen ontwikkelen om ons allemaal de hoofdpijn te besparen van het naar een dealer rijden, de service-medewerker die ons aankijkt alsof we dom zijn, vechten om een leenauto te krijgen en dagen of weken zonder onze auto te zitten. Als dit het volgende tijdperk van voertuigen is, moeten ze ook het volgende tijdperk van service bieden.

Oké, ik ben klaar met zeuren. Ik hoop gewoon dat ze deze forums in de gaten houden en er iets goeds mee doen.

#11 ·
Ik wou dat er een manier was om een "bug te melden" bij VW zonder naar de dealer te hoeven rijden. We hebben allemaal meerdere softwareproblemen ervaren en ik heb het gevoel dat VW alleen op de hoogte wordt gebracht van de problemen van voertuigen die dagenlang bij de dealer terechtkomen. De auto wegbrengen is stressvol omdat dealers bijna altijd niet behulpzaam zijn en doen alsof er niets mis is met de auto.
Ik wou dat de massamarkt OBDII-scanners op foutcodes konden scannen.

Wat ik niet weet, is of de telematica automatisch foutcodes naar VW uploadt zodra ze zich voordoen. In theorie zou het kunnen, aangezien we allemaal de mobiele verbinding hebben.

Toevallig heb ik VAG-COM, maar dat is voor de meeste mensen een vrij dure tool.

#16 ·
Nou, het onderdeel kwam vroeg binnen, dus de auto kon maandag worden opgehaald. Het probleem lijkt verholpen. Ze stelden de diagnose bij het eerste bezoek en repareerden het in iets minder dan een week. Het lijkt erop dat ze vooruitgang boeken in vergelijking met de ervaring van JohnC.

#17 ·
Mijn geluksdag, kreeg net deze foutcode na een dagtrip langs de kust. Breng hem morgen weg om het dashboard te laten vervangen vanwege dode pixels. Zal dit probleem toevoegen aan de lijst voor de dealer.

#18 ·
Mijn geluksdag, kreeg net deze foutcode na een dagtrip langs de kust. Breng het morgen naar binnen om het dashboardscherm te laten vervangen vanwege dode pixels. Zal dit probleem toevoegen aan de lijst voor de dealer.
Nou, het is net opgelost. Weer een mysterie.

#20 ·
Ik kreeg dit bericht en het scherm gaf geen rijsnelheid of bereik weer. Dit is een zeer verontrustend probleem.

Ik heb er geen foto van gemaakt omdat ik haast had en gewoon in een andere auto stapte die ik beschikbaar had. Ik heb er een blokje mee gereden om te bevestigen dat hij bestuurbaar was en of het gewoon een vertraging was bij het opstarten van het systeem. Geen succes.

Toen ik terugkwam en hem naar de dealer bracht, deed hij het op dat moment natuurlijk niet. Ze leken niet te weten wat het was. Dus nu staat hij daar in afwachting van het controleren op codes en diagnose.

Iemand informatie over wat dit scherm betekent? Wat is het probleem/de oplossing? Is het ernstig of heeft het invloed op de betrouwbaarheid?

Bedankt
Ik kreeg dit bericht gisteren 2 uur na het begin van een reis van 3 uur. Gestopt om 25 minuten op te laden en nog steeds geen weergave-info, inclusief laadinfo. Car-net werkte echter wel. Een uur verder gereden zonder weergave-info. 4 uur geparkeerd en de weergave was terug. Tot nu toe oké vandaag.

#28 ·
Is me / mijn Pro S eerder deze week overkomen, direct na het opladen. Ik reed met het waarschuwingslampje naar huis. Een paar uur later ging ik naar de winkel en de waarschuwing was verdwenen. Heb de waarschuwing niet meer gezien, wilde het afschrijven als een vluchtige gremlin... maar aangezien ik zie dat andere mensen een componentfout / vervanging hebben gehad, zal ik misschien volgende week contact opnemen met de serviceafdeling...

#29 ·
Is me vandaag overkomen. Nadat ik de auto had geparkeerd en na ongeveer 20 minuten terugkwam, was hij verdwenen. Ik hoop de service niet te hoeven doen. Hebben anderen meegemaakt dat het zonder service bleef terugkeren?

#30 ·
Ik kreeg dit bericht en het scherm gaf de rijsnelheid of het bereik niet weer. Dit is een zeer verontrustend probleem.

Ik heb er geen foto van gemaakt, omdat ik haast had en gewoon in een andere auto stapte die ik beschikbaar had. Ik ben er een blokje mee om gereden om te bevestigen dat hij bestuurbaar was en of het gewoon een vertraging was bij het opstarten van het systeem. Geen succes.

Toen ik terugkwam en hem naar de dealer bracht, deed hij het op dat moment natuurlijk niet. Ze leken niet te weten wat het was. Dus nu staat hij daar in afwachting van het controleren van codes en diagnose.

Iemand informatie over wat dit scherm betekent? Wat is het probleem/de oplossing? Is het ernstig of heeft het invloed op de betrouwbaarheid?

Bedankt
Dit is mij overkomen. Het gebeurde op dezelfde dag dat mijn gratis proefperiode van een maand voor de mobiele hotspot van Verizon afliep. Ik weet niet zeker of er een verband was.

Bij sommigen verdween het probleem nadat ze de auto een tijdje hadden uitgeschakeld. Dat werkte niet voor mij. Mijn auto bleef ongeveer 48 uur zo. Ik las dat andere mensen naar de dealer moesten om de codes te wissen, of zelfs een computeronderdeel moesten laten vervangen. Ik wilde me die moeite besparen.

Ik besloot de negatieve accukabel los te koppelen en liet hem ongeveer 5 minuten los voordat ik hem weer aansloot. Dat werkte en de waarschuwing verdween. In eerste instantie, toen ik de auto startte nadat ik de accukabel weer had aangesloten, kreeg ik verschillende berichten dat de rijassistentie en andere functies niet beschikbaar waren. Maar nadat ik de auto opnieuw had gestopt en gestart, werkte alles prima. Misschien had het systeem tijd nodig om alles opnieuw op te starten/opnieuw te starten. Ik weet het niet zeker. Ik ben gewoon dankbaar dat het weer werkt. Het is vijf dagen geleden dat ik de accukabel heb losgekoppeld en weer aangesloten, en de waarschuwing is niet teruggekomen

#36 ·
Dit is mij overkomen. Het gebeurde op dezelfde dag dat mijn gratis proefperiode van een maand voor de mobiele hotspot van Verizon afliep. Ik weet niet zeker of er een verband was.

Bij sommigen verdween het probleem nadat ze de auto een tijdje hadden uitgezet. Dat werkte niet voor mij. Mijn auto bleef ongeveer 48 uur zo. Ik las dat andere mensen naar de dealer moesten om de codes te wissen, of zelfs een computeronderdeel moesten laten vervangen. Ik wilde die moeite niet doen.

Ik besloot de negatieve accukabel los te koppelen en liet deze ongeveer 5 minuten los voordat ik hem weer aansloot. Dat werkte en de waarschuwing verdween. In eerste instantie, toen ik de auto startte nadat ik de accukabel weer had aangesloten, kreeg ik verschillende berichten dat de rijassistentie en andere functies niet beschikbaar waren. Maar nadat ik de auto had gestopt en opnieuw had gestart, werkte alles prima. Misschien had het systeem tijd nodig om alles opnieuw op te starten/opnieuw op te starten. Ik weet het niet zeker. Ik ben gewoon dankbaar dat het weer werkt. Het is vijf dagen geleden dat ik de accukabel heb losgekoppeld en weer heb aangesloten, en de waarschuwing is niet teruggekomen
Het loskoppelen van de negatieve accukabel op de 12v werkte voor mij. Bedankt.

#38 ·
Dit probleem speelt nog steeds en de mensen van VW hebben nog steeds geen idee wat ze moeten vervangen of repareren. De foutmeldingen van de OBDEleven geven aan dat er een probleem was met het berichtenverkeer op de bus. De software probeert blijkbaar niet eens te herstellen. Gooit gewoon het bericht op en wacht dan op een lange reset.

A5 Bestuurdersassistentie

Systeemomschrijving: MEB MFK 4.1
Softwarenummer: 1EA980654J
Softwareversie: 5230
Hardwarenummer: 1EA980654
Hardwareversie: H03
ODX-naam: EV_MFK41ValeoMEB
ODX-versie: 001053
Lange codering: 000A306E1F8500E8162420000000000000000000000000000000000000000000

Probleemcodes:
U112300 - Databusfout waarde ontvangen
Intermitterend
Intermitterend
U112100 - Databus ontbrekend bericht
Intermitterend
Intermitterend

#39 ·
Dit probleem bestaat nog steeds en de mensen van VW hebben nog steeds geen idee wat ze moeten vervangen of repareren. De foutmeldingen van de OBDEleven geven aan dat er een probleem was met het berichtenverkeer op de bus. De software probeert blijkbaar niet eens te herstellen. Hij gooit gewoon het bericht op en wacht dan op een lange reset.

A5 Driver Assistance

Systeemomschrijving: MEB MFK 4.1
Softwarenummer: 1EA980654J
Softwareversie: 5230
Hardwarenummer: 1EA980654
Hardwareversie: H03
ODX-naam: EV_MFK41ValeoMEB
ODX-versie: 001053
Lange codering: 000A306E1F8500E8162420000000000000000000000000000000000000000000

Probleemcodes:
Intermitterend
Intermitterend
U112100 - Databus ontbrekende bericht
Intermitterend
Intermitterend
Het is bijgewerkt met nieuwe software en ... de meeste hiervan zijn canbus-time-outs voor reacties. Kalibratiewaarden zijn gewijzigd en bugs geëlimineerd. Ik kan niet meer inzicht geven dan via officiële VW-kanalen.

#45 ·
Ik kreeg ook dit bericht. Ik reed met de auto op een reis van 200 mijl toen het verscheen. Ik stopte de auto om halverwege op te laden, en het bericht verdween niet. 200 mijl rijden zonder snelheidsmeter, zonder cruise control, zonder veiligheidsmonitoren, gaf me geen veilig gevoel. Toen ik op mijn bestemming aankwam, stond de auto 3 dagen geparkeerd, het bericht verdween. Het is sindsdien niet meer teruggekomen.

Out of Spec Reviews heeft een YouTube-video geplaatst over deze fout. Het lijkt alleen voor te komen in de FE. Met zoveel mensen die dit probleem hebben, zou er misschien een terugroepactie moeten komen om het te laten repareren.

#46 ·
Ik heb een Chevy Bolt. Af en toe heb ik een volledig leeg scherm. Erg verontrustend. Lijkt een probleem te zijn, niet alleen met ID 4's. Ik denk dat het de realiteit is van software in auto's.

• Like
Reactions: BlueDH
#48 ·

Ik heb er geen foto van gemaakt omdat ik haast had en gewoon in een andere auto stapte die ik beschikbaar had. Ik heb er een blokje mee gereden om te bevestigen dat hij bestuurbaar was en of het gewoon een vertraging was bij het opstarten van het systeem. Geen succes.

Toen ik terugkwam en hem naar de dealer bracht, deed hij het natuurlijk op dat moment niet. Ze leken niet te weten wat het was. Dus nu staat hij daar in afwachting van het controleren op codes en diagnose.

Bedankt
DEZELFDE SITUATIE HIER - NAAR DE DEALER GEBRACHT - ZE HEBBEN HET HELE INFOTAINMENT GEREBOOT EN HET IS NU KLAAR
WACHTEN OP DE SOFTWARE-UPDATE BINNENKORT, MAAR ZE MOETEN DE BATTERIJ EN EEN MODULE VERVANGEN EN DE SOFTWARE UPDATEN ZODAT IK IN DE TOEKOMST OVER-THE-AIR UPDATES KAN HEBBEN

#51 ·

Ik heb er geen foto van gemaakt, omdat ik haast had en gewoon in een andere auto ben gestapt die ik beschikbaar had. Ik heb er een blokje mee gereden om te bevestigen dat hij bestuurbaar was en of het gewoon een vertraging was bij het opstarten van het systeem. Geen succes.

Toen ik terugkwam en hem naar de dealer bracht, deed hij het natuurlijk op dat moment niet. Ze leken niet te weten wat het was. Dus nu staat hij daar in afwachting van het controleren van codes en diagnose.

Bedankt
Dit is gisteren (voor het eerst) met mijn voertuig gebeurd. Ik rijd er al 15 maanden in. Het is duidelijk een computerprobleem/glitch/bug/feature/hack. Zijn er hier updates? Staat nu in mijn garage en ik duim dat hij morgenochtend goed opstart (of verdwijnt). Wauw, dit is echt lame.

Bedankt voor alle feedback.
AWD Pro S 2021 - basis/originele firmware