Volkswagen ID Forum banner

Akoestisch schuim in banden?

5.8K views 23 replies 17 participants last post by  Fahrer  
#1 ·
Ik heb een lekke band linksachter en de man in de garage (niet vw) zegt dat ze er niet aankomen als er akoestisch schuim in de band zit. Ik herinner me niet dat ik iemand hierover heb horen praten op een id4, dus ik denk van niet, maar als er iemand is die zeker weet of de OEM's het wel of niet hebben, zou ik het op prijs stellen!

#2 ·
EV-banden hebben over het algemeen akoestisch schuim om bandengeluid te verminderen, dus het zou een uitdaging zijn om een binnenpleister aan te brengen om een lek te repareren, maar ik zie geen reden waarom u geen bandenplug van buitenaf met succes zou kunnen gebruiken.

#3 ·
Dat geldt voor sommige EV-banden, maar die op de ID zijn over het algemeen geen specifieke EV-banden. De Bridgestones zijn gewoon 'lichtgewicht' banden. De akoestische banden lijken momenteel in Europa meer verkrijgbaar te zijn, van wat @VW TECHNICIAN heeft gedeeld.

Ik heb een lek in de linker achterband en de man in de garage (niet vw) zegt dat ze er niet aankomen als er akoestisch schuim in de band zit. Ik herinner me niet dat iemand hier eerder over heeft gesproken op een id4, dus ik denk van niet, maar als er iemand is die zeker weet of de OEM's het hebben of niet, zou ik het op prijs stellen!

• Like
Reactions: VW TECHNICIAN
#4 ·
De reden hiervoor is dat er in de EU-landen specifieke wetten gelden die bandenfabrikanten verplichten om weinig geluid te produceren. Daarom zijn sommige specifieke bandenprofielontwerpen alleen bedoeld voor verkoop in de EU, maar niet in Noord-Amerika. In de VS zijn de meeste onafhankelijke bandenwinkels niet bekend met deze banden en weigeren ze reparaties, maar reparaties kunnen wel worden uitgevoerd als de instructies van de fabrikanten worden gevolgd.

#10 ·
Maar VW monteert geen EV-specifieke banden op iD4's die bestemd zijn voor NA,
Niet waar. Ze hebben Hankook Kinergy AS EV-specifieke banden op de meeste 2021 Pro-modellen geplaatst, maar niet op alle. Ik heb een set gekocht en ze zijn mooier dan de Alenzas die ik nu heb. Ik denk dat de Hankooks schuim hebben en dat ze gerepareerd kunnen worden door garages die weten hoe het moet, en sommigen hebben hierover gepost. Zie:

#15 ·
Het is interessant dat Hankook de AS X EV niet op hun website vermeldt als een band waarvoor ze informatie verstrekken. Ik heb hetzelfde probleem met Bridgestone, waar ze alleen informatie over sommige banden vermelden. En geen enkele site heeft informatie die de Hankooks vermeldt als een specifieke EV-behandeling (bijv. schuim), behalve de naam.

Omdat alle auto's in Duitsland worden gebouwd, vraag ik me af of ze gewoon wat ze konden krijgen op sommige auto's hebben gezet en ze hebben verzonden, ongeacht de locatie. Of hebben degenen die we op Tirerack, enz. kunnen zien, echt schuim erin?

#16 ·
Dit artikel somt veel dingen op die ze hebben gedaan om de Hankooks beter te maken voor EV-specifieke doeleinden:
Ze vermelden geen schuim, maar zeggen dat ze stil zijn geworden door: Het verminderen van de hoeveelheid bandengeluid die wordt uitgestoten was mogelijk dankzij een innovatief profielpatroon en blokopstelling. De echovrije zijwand, beweert Wired, helpt ook met het probleem. We hebben iemand nodig die de binnenkant van hun Hankooks heeft gezien om te antwoorden over schuim. Deze quote deed me ook denken dat ze schuim hebben:
Hankook EV-banden gebruiken schuim aan de binnenkant dat helpt tegen lawaai, maar ze zijn duurder dan de meeste dure Michelins.