Volkswagen ID Forum banner
21 - 40 of 101 Posts
Er is ook Bjørn-stijl... en er zullen meer voorgedefinieerde schermen komen voor beginners die de Car Scanner-app gebruiken. De ontwikkelaar staat open voor suggesties en verbeteringen. Neem contact met hem op als je ideeën hebt of als een PID geen juiste waarden rapporteert.

Discussion starter · #23 ·
Oké, dus na bijna een maand ging ik terug om te kijken, en mijn capaciteit ging omhoog. Dus alleen al het bekijken van deze app moet met een korreltje zout worden genomen.

Om nauwkeurigere resultaten te krijgen, gebruik deze VW-werkplaatstestmethode:
Het belangrijkste is ontladen tot <10% en opladen tot > 90%, wacht dan een uur tot de BMS de cellen in evenwicht brengt. Temperatuur rond 70F.
Als je dit niet hebt gedaan, zal het vaak variëren zoals je ziet.

Discussion starter · #25 ·
Om nauwkeurigere resultaten te krijgen, doe je deze VW-werkplaats testmethode:

Als je dit niet hebt gedaan, zal het vaak variëren zoals je ziet.
Ik gok dat ik het dan nooit zeker zal weten. Zelfs op roadtrips ga ik niet onder de 20SOC of boven de 85%.

Je haalt niet de volle snelheid bij de oplader als je met 20% SOC komt... Misschien moet je je meer op je gemak voelen om tot 10% SOC te komen.
Vaak is het niet echt een kwestie van comfort - als je op 20% zit en de volgende gewoon niet kunt bereiken, dan stop je en laad je op.

Oké, dus na bijna een maand ging ik terug om te kijken en mijn capaciteit ging omhoog. Dus alleen al naar deze app kijken moet met een korreltje zout worden genomen.
Hoeveel is die van jou gestegen? Die van jou was al boven de 77k.
Die van mij gaat nog steeds langzaam maar zeker omlaag, momenteel op 73550. 1/1 was 74897.
De laatste keer dat ik 0 tot 100 oplaadde, ging het terug naar 74550, maar al snel ging het verder omlaag.
Laten we zeggen dat het ongeveer 1300 Wh per 3 maanden daalt, als het lineair is 7% per jaar, ik heb gehoord dat het niet lineair is 🤞

Bedankt voor het scannen en delen. Dit komt het dichtst in de buurt van een nieuwe ID4 die ik heb gezien.
Hier is nog een datapunt voor mijn nieuwe ID.4 met slechts 220 mijl op de teller, slechts 1 keer opgeladen tot 90%, daarna ontladen tot 15%, en mijn maximale energie-inhoud van de tractiebatterij is 77700 Wh in de autoscanner. De batterijtemperatuur is 36F, dus ik verwacht dat deze zal variëren als het warmer wordt, wat moeilijk is als het elke nacht 0F is geweest.

Hier is nog een datapunt voor mijn nieuwe ID.4 met slechts 220 mijl op de teller, slechts 1 keer opladen tot 90%, vervolgens ontladen tot 15%, en mijn maximale energie-inhoud van de tractiebatterij is 77700 Wh in de autoscanner. De batterijtemp. is 36F, dus ik verwacht dat deze zal variëren als het warmer wordt, moeilijk te doen als het elke nacht 0F is geweest.
Proficiat met de nieuwe ID.4! Ik ben jaloers op de gezondheid van je batterij.
Mijn in maart gebouwde ID.4 staat momenteel op 73000 bij 10531 mijl op de teller, 36F. Van mijn laatste bericht (21 december) daalde hij in slechts 2 maanden met 550 Wh, dus het is denk ik niet zo slecht.🤞

Hier is nog een datapunt voor mijn nieuwe ID.4 met slechts 220 mijl erop, slechts 1 keer opladen tot 90%, vervolgens ontladen tot 15%, en mijn maximale energie-inhoud van de tractiebatterij is 77700wh in de autoscanner. De batterijtemp. is 36F dus ik verwacht dat het zal variëren als het warmer wordt, moeilijk te doen als het elke nacht 0F is geweest.
Ongeveer wat je zou moeten zien bij deze kilometerstand en temperatuur.

Nog een datapunt: na simpelweg te hebben gezeten en de batterij opgewarmd tot 50F (dankzij het zonnedak!), steeg de maximale energie-inhoud van de tractiebatterij in de car scanner tot 78250 Wh (was 77700 Wh bij 36F).

Dat is goed om te weten. Ik heb de mijne laatst getest en het vertoonde ongeveer 8% degradatie. Nog steeds behoorlijk koud hier. Ik zal het goed testen als het warmer wordt.

Mijn laagste was 72600 vorig februari (5,7%) vriestemperaturen. Toen werd het een paar weken geleden warmer, 75F, het ging terug omhoog naar 73700 (4,3%). De afgelopen dagen is het weer kouder geworden en weer gedaald naar 73300 (4,8%). 🤷
‍♂

Ach, levenslessen :cry:. Het werkt verder prima, dus ik maak me niet al te veel zorgen... misschien profiteer ik van de 8 jaar / 100.000 batterijgarantie :LOL:
Dit zijn mijn gegevens na ongeveer 14 maanden bezit en het maakt me ongelukkig. Ja, ik laad 99% met EA tot 80%, maar VW zegt niet dat dit de batterij beschadigt. Dit komt ook overeen met mijn gom-bereik, dat is gedaald van ongeveer 240 mijl naar 210 mijl.
Image

Dit zijn mijn gegevens na ongeveer 14 maanden bezit en het maakt me ongelukkig. Ja, ik laad 99% op met EA tot 80%, maar VW zegt niet dat dit de batterij beschadigt. Dit komt ook overeen met mijn gom-bereik, dat daalde van ongeveer 240 mijl naar 210 mijl
View attachment 15559
Welnu, ze zeggen dat herhaaldelijk snel (DC) opladen zoveel mogelijk moet worden vermeden, omdat dit tot batterijdegradatie leidt. Deze bron (maar er zijn tal van bronnen - zelfs de gebruikershandleiding): Haal het meeste uit uw EV-batterij

Ook - uw uitlezingen zijn mogelijk niet 100% nauwkeurig. Er is veel discussie hierover en hoe u een betere meting kunt krijgen, zoek gewoon op het forum ......

“Drie gouden regels voor een beter bereik
Het is relatief eenvoudig om voor uw hoogspanningsbatterij te zorgen. Volg gewoon de drie gouden regels hieronder en u hebt al het belangrijkste gedaan.

1. Voor dagelijks gebruik beveelt Volkswagen aan om het laaddoel op 80% in te stellen. Voor lange reizen beveelt Volkswagen aan om het laaddoel op 100% in te stellen voor het grootst mogelijke bereik en vervolgens zo snel mogelijk na het voltooien van het opladen weg te rijden.

2. Als het voertuig langer dan 12 uur niet wordt gebruikt, laat het dan geparkeerd staan met een batterijniveau van minimaal 30% en niet meer dan 80% (bijvoorbeeld op de luchthaven voor een reis).

3. Vermijd indien mogelijk regelmatig snel opladen met gelijkstroom (DC). Hoewel geschikt voor roadtrips, belast de hoge stroomsterkte tijdens het DC-laden de lithium-ion-hoogspanningsbatterij meer dan het AC-laden. Frequent snel opladen kan de batterijcapaciteit van de hoogspanningsbatterij permanent verminderen.

Dit zijn mijn gegevens na ongeveer 14 maanden bezit en het maakt me ongelukkig. Ja, ik laad 99% op met EA tot 80%, maar VW zegt niet dat dit de batterij beschadigt. Dit komt ook overeen met mijn gom-bereik, dat daalde van ongeveer 240 mijl naar 210 mijl.
View attachment 15559
Welnu, hier is de mijne, als je denkt dat die van jou slecht is. Ik heb hem eind januari 2022 gekocht. Hij heeft momenteel 6782 mijl op de teller staan. Meestal stadsritten.
Dit is mijn snellaadgeschiedenis. Opgeladen bij de dealer met een 30kW snellader op de dag dat ik hem kreeg. Ik heb 4 keer opgeladen bij 50kW-laders en ik heb vandaag voor het eerst opgeladen bij een EA-lader, maar begon met 50% lading, dus de hoogste lading die werd bereikt was 54kW.

Ik laad meestal op tot 70 tot 80%

Attachments

Grappig, ik laad alleen bij EA, meestal tot 90% en altijd tot 100% op mijn vele roadtrips, en toch is mijn bereik in 14.000 mijl nooit gedaald? Ik beveel de VW ID.4 nog steeds aan iedereen aan, mede vanwege de uitstekende batterij.

Ik wou dat we de uitlezingen beter konden begrijpen. Maar gelukkig is VW zo enorm behulpzaam om ons te informeren over al deze vragen☹ en de dealers zijn ook zo deskundig, ik ben altijd onder de indruk.

21 - 40 of 101 Posts