Volkswagen ID Forum banner
101 - 114 of 114 Posts
Bedankt voor het plaatsen hierover. Ik heb een nieuwe gebruikte VW ID.4 2022. Merkte vandaag dat mijn auto niet eens bijna volledig was opgeladen na het 's nachts inpluggen. Zag toen "Alleen noodladen is momenteel beschikbaar" op mijn scherm toen ik opnieuw probeerde op te laden. Toen ik de auto voor het eerst kreeg, herinnerde ik me veel video's over het terugzetten naar de fabrieksinstellingen en vroeg ik me af waarom je dat zou moeten doen? (grijns) Na een paar andere dingen te hebben geprobeerd, trok ik de oplader uit, zette de auto aan, deed een fabrieksreset in het MENU INSTELLINGEN, stak de oplader erin en voilà, terug naar normaal niveau 2 opladen.

Ik heb dit probleem maar dan ingewikkelder :). Ik heb een oplader thuis. Muur. Alles werkt prima. Ik laad mijn auto ook op bij verschillende andere laadstations, zowel openbaar als privé. Werkt altijd. Mijn schoonmoeder heeft echter precies hetzelfde model Wallbox-oplader bij haar thuis geïnstalleerd. Mijn auto laadt daar niet op. Hij blijft proberen de oplader op zijn plaats te klikken, maar het lukt niet en ik krijg ALLEEN NOODLADING en hij blijft knipperen tussen rood en groen. De serviceman kwam om de oplader bij mijn schoonmoeder te controleren, plugde zijn auto in de oplader --- EN HET WERKTTE zonder problemen. Ik probeerde mijn auto opnieuw. Werkt niet. Ik ging een andere dag terug. Werkt niet. Het werkt prima overal behalve bij mijn schoonmoeder!!!!!! Dus hoe werkt de auto van de serviceman? aaaagh!!!!

Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft gevonden? Ik wil liever een bezoek aan de dealer vermijden.

Ik steek de oplader in, hij knippert groen en rood, en op het display in de cockpit staat: "Alleen noodladen is momenteel beschikbaar. Raadpleeg de handleiding." (De handleiding zegt: "De laadconnector is niet volledig vergrendeld".)

Na het insteken hoor je verschillende klikgeluiden uit de poort terwijl deze probeert het opladen te starten. Dan treedt er een fout op. Hij trekt 1 kW, niet meer. Ik heb dit ervaren op mijn gloednieuwe ChargePoint Home Flex en op een openbaar Level 2-laadstation. Ik heb geen DC-snellader geprobeerd. Ik weet ook niet hoe ik een "harde reset" moet uitvoeren. De aan/uit-knop lang ingedrukt houden doet niets.

View attachment 2356
Ik weet niet zeker of dit jouw probleem is, maar mijn auto gaat naar noodladen als je een deur ontgrendelt, een deur opent of de "ontsteking" aanzet. Als je dit doet, doe het dan niet. Sluit de deuren, laat de auto vergrendeld of ontgrendeld, steek de oplader in en loop weg.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem gevonden? Ik wil liever een bezoek aan de dealer vermijden.

Ik steek de oplader in, hij knippert groen en rood, en op het dashboard staat: "Alleen noodladen is momenteel beschikbaar. Raadpleeg de handleiding." (De handleiding zegt: "De laadconnector is niet volledig vergrendeld".)

Na het insteken hoor je verschillende klikgeluiden uit de poort terwijl deze probeert het opladen te starten. Dan treedt er een fout op. Hij trekt 1 kW, niet meer. Ik heb dit ervaren op mijn gloednieuwe ChargePoint Home Flex en op een openbaar Level 2-laadstation. Ik heb geen snellader geprobeerd. Ik weet ook niet hoe ik een "harde reset" moet uitvoeren. De aan/uit-knop lang ingedrukt houden, doet niets.

View attachment 2356
Het probleem met noodladen / lage laadsnelheid deed zich vaak voor toen ik de auto voor het eerst kreeg. Herstarten was nodig om te resetten. Ik kwam er eindelijk achter wat ik verkeerd deed. De laadkabel was te kort om de oplader met enige kracht (nodig om weerstand op te bouwen) in te duwen. Toen we de oplader dichter bij de auto plaatsten en ik hem met iets meer kracht kon insteken, had ik het probleem niet meer.

Ik heb dit probleem nooit gehad totdat mijn nieuwe id.4 de afgelopen maand kuren begon te vertonen. De symptomen zijn vrijwel zoals beschreven: insteken, bericht "Noodladen actief" verschijnt, groen-rode knipperlichten bij de laadpoort, trekt 4kW. Ik heb de vele suggesties hier geprobeerd, waaronder het smeren van de vergrendelingspen, het schoonmaken van de poort en het proberen van andere laders. Wat ik heb ontdekt, is dat het niet meer werkt als ik de laadkabel nonchalant insteek. Ik moet hem insteken en de verbinding "masseren" door een beetje druk op de kabel uit te oefenen en hem voorzichtig heen en weer te bewegen om hem vast te zetten. Ervan uitgaande dat dit ritueel blijft werken, is het niet het einde van de wereld. Het klinkt echter zeker alsof er een onderdeel(en) buiten de tolerantie valt of wat dan ook.

Heeft iemand dit probleem gehad en het opgelost door een of meer componenten te vervangen?
Ja, ik heb dit probleem gehad, en het kwam doordat de poort te strak was en er echt hard op gedrukt moest worden om hem volledig te laten zitten. Ik heb het opgelost door de stekker op mijn EVSE licht op te schuren en vervolgens siliconenspray op de stekker te spuiten, zodat hij er gemakkelijker in en uit gaat.

Ja, ik had dit probleem ook, en het kwam doordat de poort te strak was en er echt hard op gedrukt moest worden om hem er volledig in te krijgen. Ik heb het opgelost door de stekker van mijn EVSE lichtjes op te schuren en vervolgens siliconenspray op de stekker te spuiten, zodat hij er gemakkelijker in en uit gaat.
Bedankt voor het delen. De eerste keer dat me dit overkwam, was bij een openbaar L2-station van ChargePoint. Dat doe ik niet vaak, dus wat je voorstelt zou het leven thuis gemakkelijker maken, maar ik zou er nog steeds rekening mee moeten houden en hopen dat het werkt als ik bij een vreemde L2 ben.

Voor mij is het vanzelf opgelost door de kabel goed naar binnen te duwen als ik hem oplaad. Wanneer hij de kabel probeert te blokkeren.

• Helpful
Reactions: samueldenizgalvan
Had hetzelfde probleem met een gloednieuwe 2025 id4... de kleine actuator-knop aan de bovenkant van de stekkerdoos zat vast, dus ik duwde hem terug met een schroevendraaier en toen vergrendelde de stekker en laadt nu op. We zullen zien of het de hele nacht doorgaat en of het de volgende keer weer gebeurt. Voorlopig werkt het...

Ik heb een 2 weken oude 2025 id4 pro met hetzelfde laadprobleem - Alleen noodladen met groen en rood knipperlicht en vergrendelt niet op zijn plaats. Ik heb de kleine actuatorknop aan de bovenkant van de stekker met een schroevendraaier ingedrukt en de stekker vergrendelde en begon met opladen. We zullen zien of het standhoudt of dat het de volgende keer dat ik oplaad een probleem is...erg frustrerend, maar een gemakkelijke (zij het tijdelijke) oplossing.

Ik heb een 2 weken oude 2025 id4 pro met hetzelfde oplaadprobleem - Noodopladen alleen met groen en rood knipperlicht en vergrendelt niet op zijn plaats. Ik heb de kleine actuatorknop aan de bovenkant van de stekker met een schroevendraaier ingedrukt en de stekker vergrendelde en begon met opladen. We zullen zien of het standhoudt of dat het een probleem is de volgende keer dat ik oplaad...erg frustrerend, maar een gemakkelijke (zij het tijdelijke) oplossing.
Het is bekend dat de actuator voor de Charge Port Door Lock zijn interne mechanismen corrodeert en vastloopt, waardoor mensen hun Charge Port Doors niet kunnen openen en hun auto's niet kunnen opladen; misschien gebeurt hetzelfde fenomeen met de J1772 Locking Plunger Actuator? Mensen hebben problemen gehad met de plunjer die hun J1772-mondstukken niet losliet, maar dat leek mechanische interferentie te zijn tussen de vergrendeling op het mondstuk en de plunjer; de uwe is het eerste rapport dat ik me herinner te hebben gelezen over de plunjer die vast komt te zitten als er geen mondstuk in de Charge Port is geplaatst.

De poort op mijn 2025-poort is merkbaar strakker dan die van mijn 2022, met dezelfde J1772-oplaadconnector

• Helpful
Reactions: Moe
101 - 114 of 114 Posts