Volkswagen ID Forum banner

Kosten voor inspectie van 30.000 mijl

19K views 38 replies 19 participants last post by  Budman  
#1 ·
Vraag: Wat rekent uw VW-dealer voor de ID4-controle van 30.000 mijl, inspectie? Dit is de eerste geplande inspectie die niet gratis is. Ik heb mijn VW-dealer in Maryland gebeld om het te vragen, maar ze nemen mijn oproep niet op. In ieder geval kan het nuttig zijn om de kosten in het hele land te vergelijken. In mijn geval heb ik het interieurfilter zelf vervangen, een heel eenvoudige klus met uitstekende YouTube-video's over hoe het moet. Alleen al dat zou de inspectiekosten wat moeten verlagen.

#2 ·
Vraag: Wat rekent uw VW-dealer voor de ID4-controle van 30.000 mijl, inspectie? Dit is de eerste geplande inspectie die niet gratis is. Ik heb mijn VW-dealer in Maryland gebeld om het te vragen, maar ze bellen me niet terug. In ieder geval kan het nuttig zijn om de kosten in het hele land te vergelijken. In mijn geval heb ik het interieurfilter zelf vervangen, een heel eenvoudige klus met uitstekende YouTube-video's over hoe het moet. Alleen dat al zou de inspectiekosten wat moeten verlagen.
Als de remmen goed zijn, de banden in orde... is er niets anders dan inspectie op lekkages of schade... je hebt al een aantal items vervangen..

#3 ·
Als de remmen goed zijn, banden OK ....is er niets anders dan inspectie op lekkages of schade...u heeft al een aantal items vervangen..
.
Bedankt, mijn zorg is dat de serviceafdelingen van dealers onder druk moeten staan om geld te verdienen, aangezien EV-auto's bijna geen onderhoud vereisen. De controle na 30.000 mijl is de eerste die hen in staat stelt om kosten in rekening te brengen voor de service. Zullen ze redelijk zijn of is dit een kans om het afnemende service werk goed te maken? Ik neem aan dat het arbeidsloon zal zijn, tenzij er een probleem wordt gevonden. Daar ben ik mee akkoord. Het zou echter handig zijn om de geschatte kosten voor deze service te weten.

#6 ·
Oké, ik kon contact krijgen met een servicemedewerker bij mijn dealer. De kosten voor de controle van 30.000 mijl bedragen $320. Voor mij zijn dat de kosten om de garantie te behouden - als een verzekeringspremie, denk ik. De serviceman noemde ook een officiële VW-terugroepactie voor software, maar hij zei dat er nog geen softwareoplossing beschikbaar is. Dat weten we toch allemaal, nietwaar?

#7 ·
Ok, ik kon contact opnemen met een servicemedewerker bij mijn dealer. De kosten voor de controle van 30.000 mijl bedragen $320. Voor mij zijn dat de kosten om de garantie te behouden - als een verzekeringspremie, denk ik. De serviceman noemde ook een officiële VW-terugroepactie voor software, maar hij zei dat er nog geen softwareoplossing beschikbaar is. Dat weten we allemaal, toch?
Wat doen ze precies voor een servicebeurt van 30.000 mijl? Het is niet verplicht om het te doen, je hebt nog steeds garantie.

In mijn ogen een visuele inspectie van de banden en remmen en vloeistofniveaus... misschien een nieuw interieurfilter? (zie YouTube voor de instructies)

Er is geen olieverversing, geen bandenwisseling, geen remvloeistofwisseling... er is niets te doen behalve een visuele inspectie.

#13 ·
Als u een auto leaset, moet u dan het onderhoud plegen? Als u bijvoorbeeld een leasecontract van 30.000 mijl heeft en deze inlevert bij 29.999, zit u dan goed - maar bij 30.001 moet u het gedaan hebben?

#20 ·
Mijn ervaring is nee. Het leasemaatschappij stuurt uiteraard een inspecteur om uw auto te inspecteren. En als u de auto inlevert, is een deel van de inleverkosten en de opslag van de dealer om eventuele openstaande servicebeurten etc. uit te voeren. Dat gezegd hebbende, verplicht de leaseovereenkomst u om de auto in goede staat van onderhoud te houden. Dus bij elke ICE-lease die ik ooit heb gehad, heb ik nooit zoiets geprobeerd als het niet verversen van olie, enz. enz. om te zien of er iets gebeurde.

• Helpful
Reactions: Dougie01
#16 ·
Het is geen hogere wiskunde....als je mechanische kennis en ervaring hebt....inspectie op koelvloeistoflekken....olielekken....remmen....remleidingen....wiellagerspeling....aandrijfashoezen...alle oranje kabelintegriteit......vering....stuurhuis en andere items....je kunt het inspectieticket gebruiken dat ze eerder gebruikten (en geen items controleren die betrekking hebben op een ICE-voertuig, zoals een uitlaatdemper of andere onzin)....je zult je beter en comfortabeler voelen omdat je alle inspectie zelf hebt gedaan. Probeer geen dingen die garantie vereisen zelf te repareren. Dingen die speciaal gereedschap of knowhow vereisen....probeer er niet mee te spelen....laat getrainde technici de reparatie uitvoeren. Houd alle inspecties en werkzaamheden die u heeft uitgevoerd bij en bewaar de tickets als u onderdelen heeft vervangen. Probeer het zo te organiseren alsof u een inspectie, reparatie of onderdelenwisseling voor iemand anders uitvoert. Op deze manier heeft u alles in het bestand als iemand met de vinger naar u probeert te wijzen of een gebrek aan onderhoud. Zelfs voor een onervaren persoon is dit niet erg moeilijk....je hebt maar één keer iemand nodig om je te helpen hoe je verschillende punten aan het voertuig kunt controleren. En vergeet niet om een goede hefbrug en veiligheidsstops te gebruiken voordat je onder het voertuig gaat. Er is een PDF-bestand voor de ID4-onderhoudsintervallen en welke items vervangen moeten worden op basis van leeftijd of kilometerstand. 300+ dollar betalen voor geen enkel type werk behalve inspectie is onzin.

#17 ·
Remvloeistof spoelen is een beetje tijdrovend/technisch, maar zoals @VW TECHNICIAN terecht opmerkt, is het iets dat de meesten zelf kunnen doen. Zoals bij elk ander voertuig of doe-het-zelf-artikel komt het neer op de wens, het verwerven van wat kennis en wat specifieke gereedschappen. Als je dat eenmaal doet, voeg je het toe aan je arsenaal aan vaardigheden.

Wat kennis (een positieve drukbenadering voor het ontluchten; er is ook een negatieve drukprocedure):

#22 ·
Ik kocht 30k service toen ik de auto leasde. De adviesprijs was $50, maar de dealer rekende $100. Ze waren van streek toen ze erachter kwamen dat het maar $50 was. Ze dachten dat het meer zou moeten zijn.

Als je geen serviceverlenging hebt, kun je verwachten dat je enkele honderden dollars moet betalen.

#24 ·
Mijn 30.000 was ongeveer $110 bij de verkopende dealer en ik vond het te veel voor bijna niets. Ik kom bijna aan 40.000 en ben erg huiverig voor de kosten.
Als het een remvloeistofspoeling was samen met de andere controles, klinkt dat redelijk. Er is natuurlijk een minimum uurtarief (remmen ontluchten is een beetje vervelend) plus de kosten van de vloeistof.
Ook interieurfilter.

Hebben ze het gespecificeerd? Zo niet, vraag het dan de volgende keer zeker.

#26 ·
Ik bracht mijn ID.4 voor een servicebeurt van 30.000 km bij ongeveer 35.000 mijl - kreeg te horen dat er een nieuw luchtfilter en een remleidingflush nodig waren. Ik herinner me dat er 75 voor het luchtfilter werd geoffreerd - ik weigerde, wetende hoe gemakkelijk ze te vervangen zijn - vond online een nieuw filter voor 25. Ik herinner me de kosten van de remleidingen niet, maar het was in de honderden - ik koos ervoor om te wachten en te onderzoeken of dit echt nodig is - heb het in het verleden nog nooit gedaan op mijn ICE-auto's. Zal beslissen wanneer ik 40.000 km bereik.

#27 ·
Ik bracht mijn ID.4 voor een servicebeurt van 30.000 km bij ongeveer 35.000 mijl - kreeg te horen dat ik een nieuw luchtfilter en een remleidingflush nodig had. Ik herinner me dat er 75 voor het luchtfilter werd geoffreerd - ik weigerde omdat ik wist hoe gemakkelijk ze te vervangen zijn - vond een nieuw filter online voor 25. Ik herinner me de kosten van de remleidingen niet, maar het ging om honderden - ik koos ervoor om te wachten en te onderzoeken of dit echt nodig is - heb het in het verleden nooit gedaan op mijn ICE-auto's. Zal beslissen wanneer ik 40.000 bereik.
Het luchtfilter zit in de frunk, zou heel gemakkelijk zelf te vervangen moeten zijn. De remvloeistof moet worden ververst om corrosie te voorkomen, maar het is waarschijnlijk oké om dit een jaar of zo uit te stellen. Bij deze EV's wordt de remvloeistof niet heet genoeg om het vocht te laten verdampen. De meeste EV's vereisen om de twee jaar een flush.

#28 ·
Het spoelen van het remsysteem is een vrij eenvoudige service met een vast tarief. De dealer zou een specifieke offerte moeten kunnen geven waarin de uren en de kosten van de vloeistof worden vermeld. Ik gok dat het in de buurt van een uur is. Het uurtarief van de dealer staat waarschijnlijk ergens op de muur.

#29 ·
Het doorspoelen van het remsysteem is een vrij eenvoudige service met een vast tarief. De dealer zou een specifieke offerte moeten kunnen geven waarin de uren en de kosten van de vloeistof worden vermeld. Ik gok dat het ongeveer een uur duurt. Het uurtarief van de dealer staat waarschijnlijk ergens op de muur.
Moderne remvloeistoffen ondersteunen geen corrosie. Het vervangen van de remmen is een overblijfsel uit het verleden, zoals het om de 2-3 duizend mijl verversen van olie. Ik heb twee andere voertuigen die ik al 10 jaar heb en ik heb nog nooit de remvloeistof vervangen! Maar ik gebruik er Dot 5 siliconen remvloeistof in.

#31 ·
Ik denk dat het eigenlijk DOT 4 ISO Klasse 6 lage viscositeit is.

Gezien de extra complexiteit van het ID. remsysteem in vergelijking met eerdere auto's, dat niet alleen conventioneel voetremmen moet verwerken, maar ook het automatische noodremsysteem en het ABS, en dat goed moet samengaan met het regeneratieve elektrische remmen, is mijn mening dat dit een plek is waar de aanbeveling van de fabrikant exact moet worden gevolgd.

#33 ·
Het klinkt alsof ik een vergelijkbare ervaring heb gehad als anderen. De vermelde diensten omvatten: Vervanging van het interieurfilter (wat ik de volgende keer zelf zal doen), doorspoelen van de remmen en een meerpuntinspectie. De totale kosten bedroegen ongeveer $325 en het interieurfilter kostte ongeveer $75 van die kosten. Ik dacht ook dat de remmen na 3 jaar gespoeld moesten worden, niet na 30.000 mijl, en daarna om de 2 jaar. Sterker nog, de eigen documentatie van de dealer vermeldde dit ook. Ik heb niets gezegd omdat ik wilde dat de dealer de overgang naar elektrische voertuigen ondersteunde, maar ik zal bij 40.000 mijl wel twee keer nadenken.

#34 ·
Klinkt alsof ik een ervaring heb gehad die vergelijkbaar is met die van anderen. De vermelde diensten omvatten: Vervanging van het cabinefilter (wat ik de volgende keer zelf zal doen), het doorspoelen van de remmen en het uitvoeren van een meerpuntinspectie. De totale kosten bedroegen ongeveer $ 325 en het cabinefilter kostte ongeveer $ 75 van die kosten. Ik dacht ook dat de remmen na 3 jaar moesten worden doorgespoeld, niet na 30.000 mijl, en daarna om de 2 jaar. Sterker nog, de eigen documentatie van de dealer vermeldde dit. Ik heb niets gezegd omdat ik wilde dat de dealer de overgang naar elektrische voertuigen ondersteunde, maar ik zal bij 40.000 twee keer nadenken.
Een jaar geleden heb ik twee (2) CAF's opgehaald bij de onderdelenafdeling van de dealer voor $ 70.

Zeer eenvoudig zelf te vervangen, vooral dankzij ons medelid @fiehlsport

#35 ·
Vraag: Wat rekent uw VW-dealer voor de ID4-controle van 30.000 mijl, inspectie? Dit is de eerste geplande inspectie die niet gratis is. Ik belde mijn VW-dealer in Maryland om het te vragen, maar ze bellen me niet terug. In ieder geval kan het nuttig zijn om de kosten in het hele land te vergelijken. In mijn geval heb ik het interieurfilter zelf vervangen, een heel eenvoudige klus met uitstekende YouTube-video's over hoe het moet. Alleen dat al zou de inspectiekosten wat moeten verlagen.

#37 ·
Die van mij bij 30 en 40k was ongeveer hetzelfde 385-395. Ik sla de 50k over om geld te besparen. En doe de 60k omdat ik hoorde dat het ongeveer $1300 kost. Ik kwam er ook achter dat je de kleinere of welke dan ook niet hoeft te doen om de garantie te behouden.
$1300? Wat zouden ze in vredesnaam voor dat geld kunnen doen? De distributieriem vervangen? ;)