Volkswagen ID Forum banner

EVSE-oplaadkabel onder de garagedeur... problemen?

2 reading
33K views 28 replies 16 participants last post by  sailmaster  
#1 ·
Ik heb een VW ID4 gereserveerd, nog niet in mijn bezit... NOG NIET!

Omdat ik een beetje proactief ben, heb ik de ChargePoint Home Flex Level 2-oplader gekocht en laat ik deze dit weekend in mijn garage installeren. Het plan is om de VW buiten te laten staan tijdens het "mooie" weer van het Midwesten en dan in de garage tijdens de wintermaanden.

Hier is mijn vraag... Terwijl de VW buiten op de oprit geparkeerd staat en 's nachts moet worden opgeladen, kan het snoer/de kabel dan tegen de garagedeur die er nacht na nacht op ligt?

Bedankt voor alle nuttige input.

#2 ·
Ik heb een VW ID4 gereserveerd, nog niet in mijn bezit........ NOG NIET!

Omdat ik een beetje proactief ben, heb ik de ChargePoint Home Flex Level 2-lader gekocht en laat ik hem dit weekend in mijn garage installeren. Het plan is om de VW buiten te laten staan tijdens het "mooie" weer van het Midwesten en dan in de wintermaanden in de garage.

Hier is mijn vraag...... Terwijl de VW buiten op de oprit geparkeerd staat en 's nachts moet worden opgeladen, is het snoer/de kabel dan in orde als de garagedeur er nacht na nacht op ligt?

Zolang de druk op de kabel niet te groot is, komt het goed. Er is een reisinstelling op de deuropener, je zou een kleine opening aan de onderkant van de deur kunnen laten.

Ik heb dit al eerder gedaan voor af en toe opladen buiten, maar niet als een reguliere gewoonte.

#4 ·
Ik heb dit gedaan met de standaard L1 EVSE die bij een van mijn Mitsubishis werd geleverd, en dat gedurende meerdere jaren. Als de kabel dag in dag uit op dezelfde plek blijft liggen, heeft de garagedeur hem behoorlijk platgedrukt (en dat is een dunnere kabel dan je vermoedelijk zou hebben met een L2 EVSE), dus de betere oplossing (denk ik) zou zijn om de rubberen afdichting aan de onderkant van de deur bij een hoek af te snijden, zodat de kabel een plek heeft om te rusten waar de rubberen afdichting hem niet platdrukt. Je zou een klein stukje hout langs de kabel kunnen plakken waar de deur hem raakt, zodat het gewicht van de deur niet op de kabel rust - mogelijk moet je de hoeveelheid druk die de garagedeuropener op de gesloten deur uitoefent, opnieuw afstellen ... ervan uitgaande dat je een opener hebt.

#13 ·
Hier is mijn goedkope oplossing voor buiten. Het houdt echter wel in dat je een gat van 4 inch door je muur boort. Ik heb een paar drogerroosters gebruikt met een uitsparing in de kleppen voor het snoer. De stekker kan weer naar binnen worden gevoerd door de kleppen te verwijderen, maar we laten onze EV 100% van de tijd buiten staan.

#25 ·
Ziet er goed uit. Vermoedelijk laag genoeg om het veiligheidsmechanisme van de automatisch openende garagedeur niet te activeren?

Ik zou nog steeds geen muizen willen uitnodigen met zo'n opening, maar voor degenen die geen keuze hebben, is het een mooie klembeveiliging.
Bekijk ons product UNDOR. Hiermee kunt u uw laadkabel veilig onder uw garagedeur doorvoeren zonder deze te beschadigen. Ontworpen voor level 2 kabels! ...
www.undorgarage.com

#24 ·

Omdat ik een beetje proactief ben, heb ik de ChargePoint Home Flex Level 2-lader gekocht en laat ik hem dit weekend in mijn garage installeren. Het plan is om de VW buiten te laten staan tijdens het "mooie" weer van het Midwesten en dan in de garage tijdens de wintermaanden.

Hier is mijn vraag...... Terwijl de VW buiten op de oprit geparkeerd staat en 's nachts moet worden opgeladen, is de kabel dan in orde als de garagedeur er nacht na nacht op ligt?

Ik heb mijn Tesla 's nachts op mijn oprit opgeladen en ik merkte dat de kabel werd ingedeukt door het gewicht van de garagedeur, dus we kochten deze kabelbeschermer en we zijn er super blij mee!

#27 ·
Hallo allemaal, ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing en kwam Undor Garage tegen. Ik heb geen bestelling geplaatst. Het bedrijf is net gelanceerd en het apparaat is in pre-productie. Gewoon om te delen zodat je je eigen onderzoek kunt doen:
...en nu, door op 'alle berichten bekijken' te klikken, zie ik dat de eigenaren hun product hebben geplaatst.

#29 ·

Omdat ik een beetje proactief ben, heb ik de ChargePoint Home Flex Level 2 lader gekocht en laat ik hem dit weekend in mijn garage installeren. Het plan is om de VW buiten te laten staan tijdens het "mooie" weer van het Midwesten en dan in de garage tijdens de wintermaanden.

Hier is mijn vraag...... Terwijl de VW buiten op de oprit geparkeerd staat en 's nachts moet worden opgeladen, zal het snoer/de kabel het overleven als de garagedeur er nacht na nacht op ligt?

Ik gebruik gewoon een klein stukje hout onder de deur. Werkt prima