Volkswagen ID Forum banner
21 - 40 of 63 Posts
Ik kom bij de band met een klapperend geluid. De mijne klappert zelfs als ik over de kleinste hobbel ga. Alles ziet er strak uit, ik heb de auto op de krik gezet, wielen links-rechts getrokken.... strak. 17K mijl

Ik kom bij de band met een bonkend geluid, de mijne bonkt zelfs als ik over de kleinste hobbel ga. Alles ziet er strak uit, ik heb de auto op de krik gezet, wielen links-rechts getrokken.... strak. 17K mijl
Als je het gemakkelijk kunt reproduceren... zorg er dan voor dat je een technicus en de voorman van de serviceafdeling meeneemt voor een rit en wijs ze in de richting waar het geluid vandaan komt tijdens het rijden. Dus twee mensen kunnen niet met excuses komen dat er niets mis is met de voorwielophanging. Toen ik mijn had, had ik niet genoeg tijd om mijn geklunk te traceren... maar bij mij was het geluid aan de voorkant van de bestuurderskant.

Stabilisatorstangverbindingen gingen...
Dealer Quirk VW in Braintree.
Ik kwam op de koude ochtend met mijn geluid aan de voorkant, 20K service en terugroepactie voor de ruitensproeierkabel. De serviceadviseur zei dat we uw auto moeten ontdooien om alle sneeuw en ijs te verwijderen om het geluid aan de voorkant te diagnosticeren? WTF? Je hebt geen hogedrukreiniger om de sneeuw van de auto te blazen?? Ik zei dat ik het de hele tijd hoor, ongeacht ijs op de auto of niet... ze zei dat ze met de voorman zou praten. De voorman komt na ongeveer 30 minuten opdagen en begint met “U heeft de verkeerde maat achterbanden, het gooit de computer in de war omdat de omtrek verkeerd is. Heeft u uw andere banden?” Ik antwoord dat de maat van de achterwielen naar mijn mening niets te maken heeft met het geluid aan de voorkant. Ze antwoordt dat VW de juiste bandenmaat wil voor een goede geluidsdiagnose (WTF???) Ik zei dat ik dat niet geloof, ze dreigde te stoppen met het repareren van de auto (WTF weer) Ik zeg dat ze dat niet kan doen. Ik bied aan om met haar technicus mee te rijden om het geluid te reproduceren, ze zegt dat ze het eerst zullen doen en dat ze me dan meenemen als ze het niet kunnen.... Ze vertrekt.
Later komt de serviceadviseur opdagen en vertelt me dat het de stabilisatorstangverbindingen waren en maakt de opmerking “Het was een interessante”.....
WTF?????? Waarom denken dealers dat alle klanten idioten zijn?????

Bekijk mijn ID.4 accessoires op YuriKAccessories | Etsy

Ik kom bij de band met een klapperend geluid, de mijne klappert zelfs als ik over de kleinste hobbel ga. Alles ziet er strak uit, ik heb de auto op de krik gezet, wielen links-rechts getrokken.... strak. 17K mijl
Ik heb het vanaf nieuw gehad, je kunt het in de auto horen alsof een module los zit onder de motorkap. Met de ramen open om goed te luisteren, klappert mijn auto (meer als een metalig geluid alsof een putdeksel iets los zit) alleen echt op gaten in de weg onder de 30 mph, en het lijken de voor- en achterwielen te zijn als ze over de gaten gaan. Ik heb ook alle wielen eraf gehad, alles gecontroleerd en er zit nergens iets los.

Ik heb ook een kloppend/ratelend geluid dat lijkt te komen van de wielkast aan de voorkant van de bestuurder wanneer ik over hobbels rijd. Net naar de dealer gebracht, die zei dat het de "stabilisatorstangverbinding" was, geloof ik (wat een garantieartikel was en kosteloos vervangen zal worden). Ik zal updaten met het definitieve onderdeel zodra ik weer met ze heb gesproken. Kan hetzelfde zijn als wat @madyury heeft moeten laten vervangen.

Ik vraag me af of dit komt doordat de stabilisatorstangen van plastic zijn en niet van metaal. Ik heb persoonlijk nog nooit een plastic eindverbinding gezien vóór de id4. Het lijkt duurzaam. Misschien heeft het door plastic wat meer flexibiliteit en draagt het bij aan het rijcomfort? Ik dacht: “Hé, geen zorgen over roest, hopelijk is het duurzaam.” Misschien niet?

Dit nieuwe servicebulletin is mogelijk relevant voor sommigen: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10212131-0001.pdf

Het klinkt enigszins aannemelijk voor wat lawaai dat ik heb ervaren. Ik moet naar de specifieke plek gaan waar het betrouwbaar reproduceert en experimenteren met remmen terwijl ik eroverheen ga.

Ik denk dat het onderdeel dat vervangen moest worden inderdaad hetzelfde was als @madyury. Vandaag de auto teruggekregen en op het onderdeel staat "stabilisatorstangkoppeling" (onderdeelnummer 1EA-411-315-C). Slechts een klein stukje gereden, maar het rammelen is weg en alles viel onder de garantie.

Ik denk dat mijn onderdeel dat vervangen moest worden inderdaad hetzelfde was als @madyury. Vandaag de auto teruggekregen en op het onderdeel staat "anti-roll bar coupling link" (onderdeelnummer 1EA-411-315-C.) Slechts een klein stukje gereden, maar het rammelende geluid is weg en alles viel onder de garantie.
Super blij dat het voor je is opgelost. Bedankt voor de follow-up.
Klinkt voor mij als een eindverbinding. Misschien moet ik nog eens kijken, maar je hebt: stabilisatorstang (bevestigd aan het frame met beugels) die met eindverbindingen aan de ophanging wordt bevestigd, die aan het ene uiteinde op de stabilisatorstang en aan het andere uiteinde op de draagarm/ophanging zijn vastgeschroefd. Niet veel onderdelen betrokken die kapot kunnen gaan, behalve de eindverbindingen.

Deze nieuwe servicebulletin kan relevant zijn voor sommigen: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10212131-0001.pdf

Het klinkt enigszins aannemelijk voor wat lawaai dat ik heb ervaren. Ik moet naar de specifieke plek gaan waar het betrouwbaar reproduceert en experimenteren met remmen terwijl ik eroverheen rijd.
Ik heb mijn nieuwe ID.4 afgelopen vrijdag gekregen. Toen ik van het terrein reed, merkte ik een metalen rammel van voren op een ruw wegdek (vooral aan de bestuurderskant). Na het vinden van de bovenstaande TSB, testte ik de theorie dat dit het was door over een ruwe weg te rijden tussen 20-40 mph met de remmen lichtjes ingedrukt (ik weet dat dat regeneratie is, maar ik denk ook dat het de remmen vastzet en wat druk uitoefent als de remmen nodig waren). Met de remmen ingedrukt stopte het gerammel.

Dus, naar de dealer met de TSB in de hand. Het duurde ongeveer 20 minuten om te controleren en mij de deur uit te krijgen met onderdelen besteld. Onderdelen duurden een dag om binnen te komen en vandaag de remklipclips vervangen. Ik ben nu geluidsvrij.... :)

Proost,

John

Ik ben lid geworden van de front-end clunk club. Ik heb een '21 FE die begon te klapperen rond 25k mijl. De dealer verzekerde me dat het niet gevaarlijk was. Ze hebben de stabilisatorstangen besteld en ik hoop/verwacht op basis van deze nuttige thread dat het het probleem zal oplossen. Ik woon in Buffalo, waar de wegen erg slecht zijn - ik weet niet zeker of dat ze sneller heeft versleten, maar hopelijk is het geen regulier onderhoudsitem.

Ik ervoer een rammelend geluid van de voorkant, het was merkbaar op ruwe wegen. Vermeld bij de 20k service en ze ontdekten dat de stabilisatorstangen (1EA 411 315 C) los zaten en rammelden. Bestuurderskant vervangen, wegtest gedaan en daarna passagierskant vervangen. Ik dacht dat het de motorkapsteun was die rammelde, ik zat er blijkbaar naast.

Mijn FE heeft dit geratel aan de voorkant, dat onlangs is begonnen. Nu bij 24.000 mijl. De melding "inspectie over 1200 mijl" (nu 1100) verscheen vorige week ook. Ik hoopte dat ik inmiddels de oproep "kom de software en batterij ophalen" zou krijgen...

Ik merk dat de voorste remblokken rammelen tussen de remklauwen en de schijven bij scherpe hobbels. Had hetzelfde probleem met mijn 07 Touareg V8 en die had 2 trillingsdempers per remblok, 4 per wiel om dit probleem aan te pakken. Alle 4 de sets remblokken rammelden in mijn nieuwe 986 Boxster en dat was soms irritant met de kap open op ruwer wegdek. ID4 is zo stil, dat geluid dat via de carrosserie wordt doorgegeven veel gemakkelijker te horen is dan een motor en trillingen in een ICE-auto.

Ik merk dat de voorste remblokken rammelen tussen de remklauwen en de rotors bij scherpe hobbels. Had hetzelfde probleem op mijn 07 Touareg V8 en die had 2 trillingsdempers per remblok, 4 per wiel om dit probleem aan te pakken. Alle 4 de sets remblokken rammelden in mijn nieuwe 986 Boxster en dat was soms irritant met de kap omlaag op ruwer wegdek. ID4 is zo stil, dat geluid dat door de carrosserie gaat, veel gemakkelijker te horen is dan een motor en trillingen in een ICE-auto.
Dit zou consistent zijn met iets dat we hebben opgemerkt, waarbij de ID.4 klinkt alsof hij over een losse putdeksel is gegaan bij bepaalde scherpe schokken. Op dit moment "monitoren" we dit gewoon om te zien hoe het gaat.

21 - 40 of 63 Posts