Volkswagen ID Forum banner
41 - 60 of 63 Posts
Bekijk de stabilisatorstangverbindingen of remblokken eens goed... er is een oplossing voor beide problemen als er wordt vastgesteld dat ze een rammelend geluid maken bij het rijden over oneffen oppervlakken.
Dit zijn de twee meest voorkomende problemen, maar bij sommige andere voertuigen kan het iets heel anders zijn.
Om de remblokken te controleren... til het voertuig op, verwijder het wiel en probeer met de hand de remblokken te bewegen. Als ze gemakkelijk bewegen, komt het geluid daarvandaan.

Heb een eerste editie MY 21 die rond de 2800 km het bekende klonk-geluid van de voorkant van het voertuig kreeg. Mijn dealer zei dat het onderdeel dat vervangen moest worden de stabilisatorstang was. Heb de auto nu terug en de info zegt "stabilisatorstangkoppeling" (onderdeelnummer 1EA-411-315-C). Klonk-geluid is weg en alles viel onder de garantie.

Ik zou de moderator willen vragen om berichten in deze thread over symptomen zoals deze te markeren, wat de remedie was om het op te lossen.
Bericht #42 heeft het antwoord.
Gewapend met onderdeelnummer van bericht #42,

Wat nog geweldiger zou zijn, is om een kopie te hebben van een technisch servicebulletin om aan de thread vast te plakken. Ik herinner me dat de Duitse modellen vorig winter zo'n TSB hadden voor dezelfde link op de ID3's (& sommige ID4's). Een heleboel ID3-eigenaren werden daadwerkelijk DOOR VW gecontacteerd om hun auto's te laten inspecteren, vergelijkbaar met een terugroepactie.

Op deze manier kijkt de deskjockey me niet met 10 hoofden aan als ik de service binnenloop, gevolgd door de servicemanager die een pokerface opzet over het inbellen bij het bedrijf over een claim.

Heb al het "geklonk" van de kaliberclips. Zou echt geweldig zijn om een TSB uit te geven. Ik zeg maar.

Het lijkt erop dat ik lid ben van de club. 26K mijl
Image

Ik word herinnerd aan het bedrijfsmotto van de Miller Brewing Company dat ik in 1999 in een SEC-aangifte las: Consistentie maakt goed bier.

Geen "thunk" meer, maar de dealer kon mijn motorkap niet openen. Ik heb de motorkap afgelopen zaterdag nog geopend om ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Dus hij gaat aan het einde van de maand terug om erachter te komen wat er kapot is.

Ook bij 26k staan de OEM Alenza's aan de voorkant van de auto op 6/32" (hoewel de buitenste randen versleten zijn). Achter Continental's die ik in november kreeg, staan al op 10/32" vanaf nieuw.

Ik heb een id.4 AWD uit 2023 en ik heb het gevoel dat de vering RUIZIG is bij elke hobbel. Vooral die verkeersdrempels op de parkeerplaats. Mijn andere auto's, waaronder een 14 jaar oude sportophanging 335i, zijn niet zo RUIZIG over hobbels.

Voeg me toe aan de groep met deze klonk. Het is slechts een enkele klonk bij het veranderen van momentum (beginnend vanuit stilstand, beginnend vanuit achteruit, beginnend met stoppen, opnieuw gas geven na vertraging). Klinkt als een geluid van het type eindverbinding en lijkt aan de voorkant van de bestuurderszijde te zitten. Iets minder dan 3000 mijl op de kilometerteller. De volgende serviceafspraak is over 30 dagen beschikbaar, dus ik kan een kijkje nemen om te zien wat er gebeurt.

De mijne begon ook net te klapperen. Ik kan niet zeggen waar het vandaan komt, maar het gebeurt meestal bij het optrekken vanuit stilstand. Ik begon ook een raar probleem te ontwikkelen met het elektrische raam aan de bestuurderskant. Windruis aan de bestuurderskant leek altijd al wat overdreven in vergelijking met de passagierskant. Dat waren ergernissen waar ik mee te maken had. Het geklunk heeft me bezorgd gemaakt. Ik denk dat het tijd is om een afspraak te maken met de dealer.

Ik heb/had het klungelprobleem ook, weet niet wanneer het begon, maar bij meer dan 32.000 kilometer werd het erger en erger. Ik bracht de auto voor de terugroepacties en liet hem tegelijkertijd controleren en het was de stabilisatorstang, maar ze moesten hem bestellen (gedekt door de garantie). Dit is dus duidelijk een probleem over de hele linie. Het is geen veiligheidsprobleem (volgens de dealer). Ik zal dit waarschijnlijk melden bij de NHTSA, voor het geval dat. Dit zou een TSB (technisch servicebulletin) moeten zijn, maar ik zie er nog geen.

Update van mij:

Het geklank dat ik hoorde, is geen losse verbinding in de ophanging of iets dergelijks. Het is eigenlijk "blik-achtig" van een van de carrosseriepanelen (vermoedelijk iets in de vloer van de auto in de buurt van de voetenruimte van de bestuurder). Voor degenen die niet bekend zijn met de term, het is als een metalen deksel van een conservenpot nadat deze is geopend, waarbij je druk kunt uitoefenen op het midden van het deksel om het metaal te buigen tussen de op- en neerwaartse positie van de knop in het midden. Ik hoop dat ik het voldoende heb uitgelegd.

We hebben de dealer een grondig onderzoek naar het geluid laten uitvoeren voordat we tot die conclusie kwamen en ze bevestigden dat elke ophangingsverbinding met het gespecificeerde koppel was aangedraaid, er geen slijtage was aan bussen of verbindingen die beweging aangaven en er twee testritten van 10 minuten op de weg werden uitgevoerd, waaraan ook de chef-monteur deelnam.

@DWVWID4 Welk deel van de stabilisatorstang was defect of veroorzaakte het geluid (eindverbinding, bus, bevestigingsbeugel)?

We kregen onze 2023 AWD ProS op 29 januari en waarschijnlijk een paar maanden geleden merkte ik een klonk/dreunend geluid van achteren bij sommige acceleraties en af en toe bij het vertragen. Ik heb een afspraak om hem maandagochtend in te leveren. Ik heb het gevoel dat het de stabilisatorstangverbindingen zijn, te oordelen naar alles wat ik hier en in Facebook-groepen heb gezien. Ik vraag me een paar dingen af... 1. Als het stabilisatorstangverbindingen zijn, kunnen ze dan gewoon het onderdeel bestellen en me bellen om het terug te brengen als het onderdeel binnen is, of zullen ze "mijn auto gijzelen"? 2. Hoe lang duurt deze reparatie meestal? Als het een paar uur duurt, kan ik er gewoon op wachten. Ik ben dol op mijn auto en heb er geen echte klachten over, dus ik hoop echt dat dit een snelle oplossing is. @VW TECHNICIAN Elk advies dat u kunt geven, zou meer gewaardeerd worden dan u zich kunt voorstellen. Bedankt bij voorbaat.

We hebben onze 2023 AWD ProS op 29 januari gekregen en waarschijnlijk een paar maanden geleden merkte ik een klonk/dreunend geluid van achteren bij sommige acceleraties en af en toe bij het vertragen. Ik heb maandagochtend een afspraak om hem in te leveren. Ik heb het gevoel dat het de stabilisatorstangen zijn, te oordelen naar alles wat ik hier en in Facebook-groepen heb gezien. Ik vraag me een paar dingen af... 1. Als het stabilisatorstangen zijn, is dat dan iets waarbij ze gewoon het onderdeel kunnen bestellen en me kunnen bellen om het terug te brengen als het onderdeel binnen is, of zullen ze "mijn auto gijzelen"? 2. Hoe lang duurt deze reparatie meestal? Als het een paar uur is, kan ik er gewoon op wachten. Ik ben dol op mijn auto en heb er geen echte klachten over, dus ik hoop echt dat dit een snelle oplossing is. @VW TECHNICIAN Elk advies dat u kunt geven, zou meer gewaardeerd worden dan u zich kunt voorstellen. Bedankt bij voorbaat.
Is er een update hierover? Ik heb ook een 2023 AWD en ik heb het geklunk. Voor mij is het alles wat ik hoor, maar de technicus zei dat hij het "niet kon dupliceren" toen hij ermee reed.

De tinnen blikken die we enkele maanden na aankoop hoorden, zijn ofwel volledig verdwenen, of drastisch verminderd tot het punt dat het zo zeldzaam of onhoorbaar is dat we het niet meer horen. Ik denk dat het stempelen eindelijk zijn gelukkige positie heeft gevonden. We zitten nu op 6000 mijl. Ik hoop dat dit helpt.

Nieuws over dit? Ik heb ook een 2023 AWD en ik heb het geklunk. Voor mij is het alles wat ik hoor, maar de technicus zei dat hij het "niet kon dupliceren" toen hij ermee reed.
Dus de onderdelen zijn eindelijk allemaal binnengekomen & ik heb de auto maandag laten doen. Uit het lezen van het papierwerk...
"Van achteren van het voertuig. Chassisoren gebruikt en geluid gelokaliseerd dat afkomstig is van de achterste stabilisatorstang. Bouten voor de achterste stabilisatorstang montagebussen en koppelingsverbindingen aangedraaid. Voertuig op de weg getest, geluid verminderd maar nog steeds aanwezig. Achterste stabilisatorstangkoppelingen verwijderd, vervangen en vervangen met nieuwe hardware en aangedraaid. Voertuig op de weg getest, geluid niet langer aanwezig".
Ik hoor nog steeds het geklik/geklunk, maar het is veel minder vaak. Ik breng het terug om het te laten bekijken, want dit zou niet mogen gebeuren.
Ik hoop dat @VW TECHNICIAN misschien wat inzicht heeft 🤞

Dus de onderdelen kwamen eindelijk allemaal binnen & ik had de auto maandag klaar. Uit het papierwerk gelezen...
"Van achteren van het voertuig. Gebruikte chassisoren en lokaliseerde geluid afkomstig van de achterste stabilisatorstang. Bouten voor de achterste stabilisatorstang-montagebussen en koppelingsverbindingen aangedraaid. Voertuig getest op de weg, geluid verminderd maar nog steeds aanwezig. Verwijderd, vervangen en achterste stabilisatorstang-koppelingen vervangen door nieuwe hardware en aangedraaid. Voertuig getest op de weg, geluid niet langer aanwezig".
Ik hoor nog steeds de klik/knal, maar het is veel minder vaak. Ik breng hem terug om ernaar te laten kijken, want dit zou niet mogen gebeuren.
Ik hoop dat @VW TECHNICIAN misschien wat inzicht heeft 🤞
Je hebt het geluk dat je een werkplaats hebt die deze tools heeft om te bepalen waar het geluid vandaan komt.
Een andere interessante plek zou het geluid van de voorasophanging zijn om te inspecteren.

Je hebt het geluk dat je een werkplaats hebt die over deze tools beschikt om te bepalen waar het geluid vandaan komt.
Een andere interessante plek zou het geluid van de voorasophanging zijn om te inspecteren.
Heel erg bedankt @VW TECHNICIAN voor je antwoord. Ik ben het ermee eens. Ik voel me in dat opzicht zeker gelukkig.

Ik zal het geluid blijven monitoren. Het is nu slechts af en toe, dus ik heb het gevoel dat ik het met mijn geluk niet zou kunnen repliceren als ik het nu zou meenemen. Als ik het terugbreng, zal ik zeker vermelden dat ik naar de voorasophanging moet kijken.

Ik zag op een bericht (ik weet niet zeker of het een Facebook-pagina of Reddit was) dat het geluid van de "posters" iets met de motor te maken had. Heeft u enig inzicht in de vraag of de motoren een klikkend of een klakkend geluid maken?

Nogmaals bedankt.

Heel erg bedankt @VW TECHNICIAN voor je antwoord. Ik ben het ermee eens. Ik voel me in dat opzicht zeker gelukkig.

Ik zal het geluid blijven volgen. Het is nu slechts af en toe, dus ik heb het gevoel dat ik het met mijn geluk niet zou kunnen repliceren voor de technicus als ik het nu zou meenemen. Als ik het terugbreng, zal ik zeker vermelden dat ik de voorasophanging wil onderzoeken.

Ik zag op een bericht (ik weet niet zeker of het een Facebook-pagina of Reddit was) dat het geluid van de "posters" iets met de motor te maken had. Heeft u enig inzicht in de vraag of de motoren een klikkend of een klakkend geluid maken?

Nogmaals bedankt.
Geluid van de motor kan alleen optreden als er speling is op de spiebanen van de as.

Geluid van de motor kan alleen optreden als er speling is op de spiebanen van de as.
Oké. Het spijt me dat ik het vraag... Ik ben niet erg mechanisch onderlegd... zou je het me willen uitleggen alsof ik 5 ben? Bedankt op voorhand.

Mijn 2021 Pro S AWD maakte een klonk bij het over hobbels rijden bij lage snelheid, afkomstig van de linkerkant voor. Vandaag naar de dealer gebracht, ze zeiden dat het een slechte bus was. Ze hebben het onderdeel besteld en me een leenauto gegeven, het zou ongeveer een week duren.
Mijn klonk geluid is alleen af en toe bij het accelereren.

41 - 60 of 63 Posts