De ingebouwde GPS van onze 2 maanden oude, '23 model ID.4 AWD Pro S is al een tijdje "verward". Eerst dacht ik dat het door slecht weer kwam. Maar het kwam niet terug. Ik heb deze video afgelopen zaterdag gereden, op de I-93 in New Hampshire, net buiten Manchester. De GPS zet me 112 kilometer verderop en springt rond. Het weer toen ik dit opnam was mild, 31ÂşF (weergegeven op het scherm) en een beetje neerslag, nauwelijks een storm.
Ik krijg ook veel "dynamische verkeersbordweergave niet beschikbaar" waarschuwingen. Nogmaals, ik dacht dat het door het weer kwam, slecht zicht voor de camera's, etc. Maar ik ben door een wasstraat gegaan, onderkant en alles, en het is nog steeds meestal uitgeschakeld.
Op dit moment lijkt het op een defecte GPS-chip en zou ik hem gewoon voor onderhoud moeten brengen.
Door eerdere threads te bekijken voor vergelijkbare problemen...
Of andere ideeën?
Bedankt!
Ik krijg ook veel "dynamische verkeersbordweergave niet beschikbaar" waarschuwingen. Nogmaals, ik dacht dat het door het weer kwam, slecht zicht voor de camera's, etc. Maar ik ben door een wasstraat gegaan, onderkant en alles, en het is nog steeds meestal uitgeschakeld.
Op dit moment lijkt het op een defecte GPS-chip en zou ik hem gewoon voor onderhoud moeten brengen.
Door eerdere threads te bekijken voor vergelijkbare problemen...
- Maart 2022 – GPS Nav slaat op hol (en verkeersbordgegevens en carplay nav) – één rapport, dat ook dynamische verkeersborden koppelt aan defecte GPS, maar geen bevestiging.
- Februari 2022 – Wat is er in hemelsnaam aan de hand met het ingebouwde GPS-systeem – dit gaat meer over de navigatiedatabase dan over de GPS zelf.
- Januari 2022 – ID.4 GPS navigatieproblemen – deze is interessant omdat er staat:
– maar ik moet hier verduidelijken dat Google Maps en Apple Maps in Carplay allemaal prima werken. Dit is alleen een probleem met de ingebouwde navigatie. (Dus ik vraag me af of het waar is dat Carplay de antenne van de auto gebruikt? Of misschien is de antenne niet hetzelfde als de chip/software die de signalen van de antenne leest, en doet de telefoon dat nog steeds zelf?)
- Oktober 2022 – 2022 VW ID.4 Pro S GPS/Navigatie werkt niet goed – zonder reacties. @ArchytexturalPDX heb je dat ooit opgelost?
Of andere ideeën?
Bedankt!