Volkswagen ID Forum banner

Hoofdsteun verwijderen

2 reading
54K views 19 replies 9 participants last post by  jyri  
#1 ·
Heeft iemand geprobeerd de hoofdsteun van uw ID4 te verwijderen? Ik heb een VW vuilniszak gekocht van vwparts.com en er stond dat deze compatibel was met de ID4. Ik probeerde de hoofdsteun te verwijderen om de vuilniszak te monteren die achter de voorstoel van de passagier zou moeten hangen, maar het lukte niet. Ik keek in de handleiding en daar staan twee opties, waarvan ik er geen van beide kon uitvoeren. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

#2 · (Edited)
Er is waarschijnlijk een mechanisme dat voorkomt dat de hoofdsteun volledig wordt verwijderd. Dit komt waarschijnlijk omdat het voertuig zonder de hoofdsteunen niet voldoet aan de crashtestnormen. Dit komt tegenwoordig vrij vaak voor in nieuwe voertuigen (althans in de VS, waar we er niet op kunnen vertrouwen dat we onszelf geen schade toebrengen en ons dan omdraaien en mensen aanklagen voor onze eigen daden). Kijk of deze video je helpt.

EDIT: Als die methode niet werkt, probeer dan die hieronder. Ik denk dat de eerste video het voor je zal doen, want zo werken de voorste hoofdsteunen op andere VW-modellen die momenteel te koop zijn (bijv. Tiguan, Atlas).

#7 ·
Zitten er kleine gaatjes in de kragen waarin de hoofdsteunpalen worden gestoken? Zo ja, probeer dan een paperclip in de gaten te steken en te kijken of er een metalen pin uitspringt. Sommige fabrikanten gebruiken deze methode om te voorkomen dat de hoofdsteunen worden verwijderd. Ik heb mijn ID.4 nog niet, dus ik kan zelf niet kijken.

#8 ·
Zitten er kleine gaatjes in de kragen waarin de hoofdsteunpalen worden gestoken? Zo ja, probeer dan een paperclip in de gaten te steken en te kijken of er een metalen pin uitspringt. Sommige fabrikanten gebruiken deze methode om te voorkomen dat de hoofdsteunen worden verwijderd. Ik heb mijn ID.4 nog niet, dus ik kan het zelf niet bekijken.
Ik heb er geen gezien, maar ik zal het nog eens controleren.

#9 ·
Iemand geprobeerd om de hoofdsteun van je ID4 te verwijderen? Ik kocht een VW vuilniszak van vwparts.com en er stond dat deze compatibel was met de ID4. Ik probeerde de hoofdsteun te verwijderen om de vuilniszak te monteren die achter de voorstoel van de passagier zou moeten hangen, maar het lukte niet. Keek in de handleiding en die toont twee opties, waarvan ik er geen van kon uitvoeren. Gewoon nieuwsgierig.
Ik probeerde ook de hoofdsteun te verwijderen en had in het begin problemen. Helaas zijn de video's niet de juiste manier om dit type hoofdsteun te verwijderen.
In de handleiding op pagina 91 staat de juiste manier, maar het was moeilijk om erachter te komen.
Ik ontdekte dat de gemakkelijkste manier was om op de achterbank te gaan zitten, de hoofdsteun helemaal naar beneden te laten zakken, dan met je linkerhand op de plastic ring te duwen en vast te houden en met je rechterhand de hoofdsteun omhoog naar het dak te duwen. De eerste positie klikt, wat me in de war bracht, maar daarna komt hij eruit. Ik hoop dat dit helpt.

#10 ·
Ik probeerde ook de hoofdsteun te verwijderen en had in het begin problemen. Helaas zijn de video's niet de juiste manier om dit type hoofdsteun te verwijderen.
In de handleiding op pagina 91 staat de juiste manier, maar het was moeilijk om erachter te komen.
Ik ontdekte dat de gemakkelijkste manier was om op de achterbank te gaan zitten, de hoofdsteun helemaal naar beneden te laten zakken, dan met je linkerhand op de plastic ring te duwen en vast te houden en met je rechterhand de hoofdsteun omhoog naar het dak te duwen. De eerste positie klikt, wat me in de war bracht, maar daarna komt hij eruit. Ik hoop dat dit helpt.
Bedankt. Dat ga ik proberen.

#12 ·
Dit is een korte video die laat zien hoe het werkt.
Ik kan het niet geloven! Ik heb het verschillende keren geprobeerd toen ik mijn 1e editie kreeg, omdat VW een dunne vuilniszak maakte met bevestigingsgaten waarvoor de hoofdsteun van de stoel af moest. Ik ging naar mijn VW-dealer en de VW-monteur kon het ook niet. Ik heb net je video bekeken en ben meteen naar mijn auto gegaan om het te proberen. Twee mislukte pogingen, denkend...die man weet niet waar hij het over heeft :). Nog een keer geprobeerd en "EUREKA!"...het werkte. Ik moest heel veel kracht gebruiken om het eruit te duwen, maar uiteindelijk kwam het los. Heel erg bedankt!

#15 ·
Is er iemand die de passagierskant heeft geprobeerd? Is het hetzelfde? Ik kan ze er allebei niet afkrijgen, hoeveel kracht ik er ook in steek en ik ben een sterk persoon.
Ik heb hem helemaal naar beneden geduwd, toen op de linker plastic ring geduwd en met mijn rechterhand heel hard omhoog geduwd en uiteindelijk sprong hij eraf. Verschillende eerdere pogingen mislukten, zelfs de VW-monteur faalde en toen gebeurde er een wonder bij mijn laatste poging en kwam hij eraf.

#16 ·
Kan iemand bevestigen dat dit dezelfde manier is om de hoofdsteun op de '23s te verwijderen? Ik heb gisteren en vandaag meerdere keren geprobeerd wat de handleiding en de video in deze thread laten zien, maar zonder succes. Ik heb nog niet de hulp van een tweede persoon ingeroepen, maar het lijkt er echt niet op te willen. Andere tips of trucs zouden worden gewaardeerd.