Volkswagen ID Forum banner
61 - 69 of 69 Posts
Er is weinig tot geen kans dat VW de ID.3 naar de Amerikaanse markt zou brengen, omdat ze niet denken dat Amerikaanse kopers geïnteresseerd zijn in kleine hatchbacks. Rijd gewoon ergens rond in de VS. Er zijn enorm veel VW Golfs en andere kleine auto's en hatchbacks. Ik heb alleen al in mijn blok 5 VW Golfs. Dit is BS. Ze willen grotere SUV's verkopen voor grotere winstmarges. Ik heb een e-Golf en een Kia Niro. Ik wil geen twee SUV's bezitten. Ik wacht tot VW of een ander bedrijf een mooie EV hatchback maakt.

Mijn advies is om bij de ID4 te blijven.
Wij Europeanen zien de ID3 en ID4 meestal naast elkaar in de showroom.
Beide auto's zien er van buiten in hun vorm erg goed uit, maar als je de binnenkant vergelijkt, is er een heel groot verschil in materialen.
Het kleine prijsverschil en het verschil in interieurruimte en kofferbakruimte is daarom moeilijk te rechtvaardigen
Een correctie op mijn bericht.
Na het bekijken van de vernieuwde 23 ID3 en de vele interieur- en exterieurverbeteringen, zou ik vandaag voor de ID3 kiezen. 😁

Het lijkt erop dat de dichtstbijzijnde vervanging voor de ID.3 die we in de VS krijgen, eigenlijk van Volvo komt, de EX30; gewoon een hogere hatchback dan de ID.3.

Helaas geeft de Amerikaanse markt de voorkeur aan SUV's/CUV's en Pickups en dat is waar alle fabrikanten naartoe gaan. Er is weinig tot geen kans dat VW de ID.3 naar de Amerikaanse markt zou brengen, omdat ze niet denken dat Amerikaanse kopers geïnteresseerd zijn in kleine hatchbacks. Zelfs Toyota lijkt geen interesse te hebben om de Prius te updaten, omdat ze nu hybride in alle andere voertuigen aan het plaatsen zijn en steeds minder mensen een Prius kopen als gevolg daarvan.
Daar moet ik tegenin gaan. SUV/CUV etc. is wat iedereen door de strot geduwd wordt.

Hier moet ik tegenin gaan. SUV/CUV etc. wordt iedereen door de strot geduwd.
Hier ben ik het mee eens. Zelfs SUV's geven een beter zicht, maar het ontbreekt aan weggedrag en het voelt alsof je op rails rijdt als je sportief rijdt met personenauto's. Ik geef nog steeds de voorkeur aan hatchbacks, stationwagens en gezinsauto's.
Een andere reden om SUV-chassis te pushen, vooral met EV-architectuur, is de extra ruimte die wordt ingenomen door enorme HV DC-accu's, die in personenauto's een lange wielbasis en een verhoogd ontwerp vereisen om voldoende hoofdruimte en een goede zitpositie op de achterbank te bieden.

Daar moet ik tegenin gaan. SUV/CUV etc. is wat iedereen door de strot geduwd krijgt.
Autobedrijven: "De Amerikaanse markt wil alleen maar SUV's/CUV's/pick-ups kopen!"

(Autobedrijven stoppen met het maken en verkopen van alles behalve SUV's/CUV's/pick-ups in de VS.)

Autobedrijven: "Kijk, we hadden gelijk! Amerikaanse kopers kopen alleen maar SUV's/CUV's/pick-ups!"

Autobedrijven: "De Amerikaanse markt wil alleen maar SUV's/CUV's/pick-ups kopen!"

(Autobedrijven stoppen met het maken en verkopen van alles behalve SUV's/CUV's/pick-ups in de VS.)

Autobedrijven: "Zie je wel, we hadden gelijk! Amerikaanse kopers kopen alleen maar SUV's/CUV's/pick-ups!"
Ik ben er nog steeds verbaasd over dat Ford niet eens meer een sedan maakt. Ja, tot op zekere hoogte een marketing zelfvervullende voorspelling.

Maar we hebben het ook onszelf aangedaan. Zodra het kantelpunt van de SUV-dichtheid was bereikt, voelden sedanrijders zich ongemakkelijk omdat ze niet op dezelfde zichtlijn zaten en moesten ze zich letterlijk omhoog verplaatsen. Dat en wij 'Amerikanen houden er gewoon van om een grote hoeveelheid spullen te verplaatsen, inclusief onze over het algemeen grotere zelf. 🤷‍♂️

Gerelateerd, de weinige sedans die er nog zijn, hebben over het algemeen de "fastback"-lijnen aangenomen. Hoewel het enorm helpt bij het in- en uitladen van spullen, inclusief wat omvangrijkere spullen, is de esthetiek over het algemeen niet zo aantrekkelijk voor mijn oog.

61 - 69 of 69 Posts