Waar is het 12V-stopcontact in de id5#?
Ja, dit is al eerder uitgebreid besproken in de ID.4-sectie. Vermoedelijk vergiste VW zich aan de kant van het behoud van de batterijcapaciteit. Als iemand iets aangesloten liet en het circuit actief was en de batterij leeg raakte, zouden er klachten komen. Geen win-situatie. Hoewel, zoals je citeert met een simpele zekeringverplaatsing, je het op jouw manier kunt hebben, dus een of andere ingenieur dacht na.in de id5 zit het in het dashboardkastje. weggestopt aan de achterkant.
het vinden van dit soort informatie is belachelijk moeilijk
VW helpt helemaal niet
eindigde op youtube om de antwoorden te krijgen
je verplaatst zekering 52 één positie omhoog, waardoor het 12v-stopcontact wordt ingeschakeld, zelfs als het contact niet in de aandrijving staat (stopcontact in de kofferbak aan de linkerkant)
waarom vw het zo uitschakelt, gaat mijn pet te boven - je moet dit gebruiken om de pomp voor de banden van stroom te voorzien - en dat zou je niet doen als je op de bestuurdersstoel zit
Baz
Stroom moet van de 12V-accu komen.de 12v-aansluiting in de kofferbak van mijn ID5... waar haalt hij zijn stroom vandaan? De hoofdbatterij van de auto? Of de 12v-accu?
Ik denk aan kamperen en het laten branden van USB-gevoede lampen via de 12v-aansluiting voor een weekje kamperen
De ID.4 heeft een "DC-to-DC-omvormer" die de 340 Volt gelijkstroom van de hoogspanningsaccu kan omzetten in de 12 Volt gelijkstroom die wordt gebruikt door de meeste hulpapparatuur in de auto (inclusief het 12V-stopcontact in de kofferbak). De 12V-accu zit op dezelfde 12V-bus en voedt de hulpapparatuur wanneer de DC-to-DC-omvormer is uitgeschakeld. De 12V-accu wordt opgeladen via de DC-to-DC-omvormer wanneer de omvormer is ingeschakeld. En het zijn de computers van de ID.4 die beslissen wanneer de DC-to-DC-omvormer moet worden in- en uitgeschakeld; over het algemeen is deze ingeschakeld wanneer de auto aan staat en uitgeschakeld wanneer de auto uit staat.Tot nu toe qua vermogen beperkter dan de hoofdbatterij... maar heeft geen invloed op het bereik.
Hoe wordt de 12v opgeladen... zit er een dynamo in een EV? In een ICE-auto draait de dynamo als de motor draait... de auto hoeft niet te rijden toch?
Hoe zit het met een EV?? laadt deze de 12v-accu alleen op tijdens het rijden?
Of laadt de hoofdbatterij de 12v op zodra het voertuig wordt ingeschakeld?