Volkswagen ID Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Hoi,
Ja, ik ben ooit naar de openbare weegschaal gegaan om de aanhanger zelf te wegen (het was een ambachtelijke aanhanger). Het was een kiepaanhanger, dus hij had zijn structuur waar de assen aan vastzaten EN de container op een scharnier, plus de elektro-hydraulische cilinder om te kiepen. 2 assen voor 3500 lbs per stuk, dus meer dan genoeg capaciteit op zich. En hij had genoeg remmen (elektrisch op elke as), dus het was redelijk veilig om mee te rijden. Ik bedoel, ik kon de lading zonder problemen stoppen en ik heb een keer een kubieke meter hout (dus ongeveer 3000 lbs in totaal) ongeveer 10 keer per jaar gedurende 8 jaar afgeleverd.

Dus de asbelasting? Ik heb die nooit overschreden. De bandenbelasting? Ik pomp de band op tot de maximale druk die de band toelaat wanneer ik naar de maximale belasting ga. De kogeldruk en kogelkoppeling? Ik gebruik altijd de component met de maximale rating die ik kan krijgen. Maar de trekgewicht van die oude handmatige Honda CRV? Daar kun je omheen werken met voorzichtig rijden.

(Ik deed dat toen ik jong en onschuldig was... Ik doe dat niet meer, ik koop nieuw speelgoed met hogere ratings!)

jf
Ik gok dat je droog hout aan het vervoeren was? Ik ga meestal de andere kant op met groen hout. Hier is bijvoorbeeld wat hout van een boom die onlangs op het werk is gevallen. Het hout was groen (eik?), dus ik neem aan dat een kubieke meter ongeveer 5.000 lbs is. Ik schat dat dat ongeveer een derde van een kubieke meter was, minus wat gaten, dus waarschijnlijk ongeveer 1.500 lbs of zo = vrijwel aan de limiet van de aanhanger. Terzijde, ik heb geleerd dat plataan waardeloos is als brandhout - het is zo moeilijk te splijten dat het niet de moeite waard is om het van de grond te rapen - die fout heb ik een keer gemaakt.

Een van de dingen waar ik de ID.4 credits voor zal geven, is dat het een geweldig trekvoertuig is - perfect voor mijn behoeften.

Image

Ik gok dat je droog hout aan het vervoeren was? Ik ga meestal de andere kant op met groen hout. Hier is bijvoorbeeld wat hout van een boom die onlangs op het werk is gevallen. Het hout was groen (eik?),
Ja, het is erg droog hout. Van de soorten die ik heb, zou het maximaal 1800 lbs moeten wegen. Voor mijn vrienden en familie heb ik droger, lichter hout dat ik op ongeveer 1400 lbs schat.

Ik moet het nog proberen te trekken met een ID4, omdat ik een remcontroller moet installeren. Het staat op mijn to-do om de voorgebedrade stekker eruit te halen.

Heb je een remcontroller in de jouwe geĂŻnstalleerd?
jf

Ja, het is erg droog hout. Van de soorten die ik heb, zou het maximaal 1800 lbs moeten wegen. Voor mijn vrienden en familie heb ik droger, lichter hout dat ik schat op ongeveer 1400 lbs.

Ik moet het nog proberen te trekken met een ID4, omdat ik een remcontroller moet installeren. Het staat op mijn to-do om de voorgebedrade stekker eruit te halen.

Heeft u een remcontroller in de uwe geĂŻnstalleerd?

jf
Geen remcontroller. Ik heb nog niets gesleept van meer dan 2200 lbs. En ik heb nog geen aanhanger gevonden met een GVWR van minder dan 2700 lbs met remmen. Dus op dit moment is een remcontroller overbodig.

Discussion starter · #24 ·
Geen remcontroller. Ik heb nog nooit iets gesleept van meer dan 2200 lbs. En ik heb nog geen aanhanger gevonden met een GVWR van minder dan 2700 lbs met remmen. Dus op dit moment is een remcontroller overbodig.
Ik heb ook nog niets kleins met remmen gevonden... Niet dat het kosteneffectief zou zijn, maar zijn er plaatsen die ze op maat maken, of zijn er retrofits? Ik ben helemaal nieuw met het idee van een aanhanger.

Ik denk dat de remvereiste een overblijfsel is uit Europa, waar remmen verplicht zijn op aanhangers van meer dan, denk ik, 1500 lbs (edit: 750 kg/1650 lbs). Mijn boot met aanhanger weegt 2150 lbs en heeft geen remmen; de grotere boten in die lijn zijn zwaarder en nog steeds zonder remmen.

@jflarin: mijn aanhanger is ook geclassificeerd voor 2990 lbs; Ik zou hem nooit zo zwaar beladen en met een van onze auto's (Tiguan/ID.4) vervoeren, maar hij werkt prima met “normale” ladingen… Lokaal gemaakt (Miska)

Ik denk dat de remvereiste een overblijfsel is uit Europa, waar remmen verplicht zijn op aanhangers van meer dan ik denk 1500 lbs (edit: 750 kg/1650 lbs). Mijn boot met aanhanger is 2150 lbs en heeft geen remmen; de grotere boten in die lijn zijn zwaarder en nog steeds geen remmen.
In Canada/VS varieert het per provincie/staat. Hier is een kaart:
Image

Zoals je kunt zien, varieert het in beide landen van altijd verplicht tot helemaal geen vereiste!
Bovendien zou je de vereiste voor het sleepvoertuig moeten toevoegen. Voor de andere dan id4-voertuigen die ik heb, is het vereist als het aanhangergewicht meer dan 1000 lbs is.

Pick-up truck (de weinige die ik vele jaren geleden heb gecontroleerd) kan 2000 lbs trekken zonder remmen volgens de handleiding van de truck.

jf

Je wekt mijn nieuwsgierigheid. Ik heb gezocht naar een bedrijf dat aanhangwagens bouwt die in Canada worden verkocht en kwam dit tegen:

GVWR:2.990 lbs.

Populaire opties
...
Elektrische remmen

Het bestaat... Misschien moet je wat grensoverschrijdend shoppen!

jf
Dat is een mooie vondst. Het probleem is dat ik kieskeurig ben omdat ik dit ding hopelijk minstens 20 jaar wil houden. Ik word niet jonger en die aanhangwagen weegt leeg 931 lbs:
Image

De lading is beoordeeld op 2059 lbs, wat 239 lbs meer is dan de Belmont aanhangwagen waar ik momenteel naar neig. De Belmont weegt leeg slechts 380 lbs, wat het manoeuvreren op de oprit (losgekoppeld) veel gemakkelijker zou maken. Een ander leuk ding voor mij is dat de aanhangwagens in PA worden gemaakt, op minder dan 90 minuten van waar ik woon. Merk op dat de aanhangwagen daadwerkelijk wordt geleverd met een gewone achterklep, geen oprit.
Mijn perfecte aanhangwagen zou de Belmont zijn met een 3,5k as en remmen. Hij zou ~500 lbs wegen en een GVWR van 2990 lbs hebben, zodat ik comfortabel een ton materiaal zou kunnen vervoeren.
Image

Trouwens, er moet wel een regelgeving zijn over aanhangwagens met een GVWR van 3.000 lbs of meer, want ik zie er veel die zijn beoordeeld op 299x lbs.

Als je een interessante afleiding wilt, lees dan de Tesla Model Y handleiding over slepen. De Model Y kan tot 3500 lbs slepen, ongeacht de remmen, maar Tesla adviseert remmen als het GVWR van de aanhanger meer dan 1650 lbs is. Waar het interessant wordt, is de tabel die wordt gebruikt om de trekgewicht aan te passen op basis van de belading in het voertuig. Als de MY 20" wielen heeft, kan het trekgewicht variëren van 3500 lbs met 3 of minder personen in de auto, tot 0 lbs met 6 of meer personen in de auto. Het lijkt erop dat de draagvermogen van de MY-banden het trekgewicht beperkt. De aanname is dat 10% van het aanhangergewicht op de trekhaak komt.

Dus ik weet dat er veel threads en informatie op internet te vinden zijn die aantonen dat de ID4 RWD (2021-2024) tot 2200 LBS kan trekken met aanhangerremmen, en dat de AWD tot 2700 LBS kan trekken...

Maar waarom kan de AWD meer trekken?
Hij heeft dezelfde achterwielophanging als de AWD. Dezelfde remmen...
Natuurlijk heeft hij meer vermogen dan de RWD, maar de 2024 met bijna hetzelfde vermogen (282 pk) als de 2021-2023 AWD kan niet meer gewicht trekken dan de 2021 (201 pk) RWD?

Zo niet het vermogen of de ophanging of de remmen, wat is het dan dat de trekgewicht beperkt?
De (< 2024) AWD heeft meer vermogen (ongeveer 45% meer) en meer tractie. Belangrijker nog, de AWD heeft ook meer regeneratief remvermogen. Ik zou de AWD eigenlijk ongeveer 3200 lbs moeten laten trekken, maar ze hebben het om andere mechanische redenen beperkt tot 2700 lbs. Merk op dat de 2024 (335 pk) ook beperkt is tot 2700 lbs

Discussion starter · #34 ·
De ( < 2024) AWD heeft meer vermogen (ongeveer 45% meer) en meer tractie. Belangrijker nog, de AWD heeft ook meer regeneratief remvermogen. Ik zou de AWD eigenlijk ongeveer 3200 lbs moeten laten trekken, maar ze hebben het om andere mechanische redenen beperkt tot 2700 lbs. Merk op dat de 2024 (335 pk) ook beperkt is tot 2700 lbs
Weet niet zeker hoe regeneratieve remmen van invloed zijn, aangezien die niet meer remkracht hebben dan wrijving, maar ja, de 24 rwd en awd zouden meer moeten kunnen trekken in het gebruik. Hieronder staat wat ik eerder heb gepost
Oké, na dieper graven, ontdekte ik dat ID.4's met de nieuwere motoren meer kunnen trekken in Europa. Dit benadrukt opnieuw de inconsistente mogelijkheden op basis van regio.

Ik vind het vreemd dat de trekgewicht hetzelfde bleef voor de eerste drie jaar in alle landen, en ik verwachtte een hogere limiet voor de 2024-modellen met de nieuwe motor. Ik gok maar, maar ik zou verwachten dat de RWD's ook veiliger kunnen trekken, maar misschien pushen ze mensen naar AWD?

VS/ EUR2021[/TD>
[TD]2022[/TD>
[TD]2023[/TD>
[TD]2024[/TD>
RWD[/TD>
[TD]2200LBS (beide)[/TD>
[TD]2200LBS (beide)[/TD>
[TD]2200LBS (beide)[/TD>
[TD]2200LBS (beide)[/TD>
AWD[/TD>
[TD]2700LBS (beide)[/TD>
[TD]2700LBS (beide)[/TD>