Volkswagen ID Forum banner

Sleutels zitten opgesloten

1 reading
28K views 32 replies 19 participants last post by  kevid  
#1 ·
Ik ben buitengesloten van mijn ID.4. Ik opende de kofferbak om mijn tassen erin te leggen en deed ook de tas met de sleutels erin. Liep naar de passagiersdeur en natuurlijk was die op slot, dus ging ik terug naar de kofferbak en de kofferbak sloot me buiten met de sleutels erin!! Dit is nog nooit gebeurd met andere automatische auto's! De mijne is een 2022 VW ID.4 AWD Pro. Heeft iemand hierover geklaagd bij hun servicecentra? Is er een oplossing om dit niet meer te laten gebeuren?

#2 · (Edited)
Ik ben buitengesloten van mijn ID.4. Ik opende de kofferbak om mijn tassen erin te leggen en deed ook de tas met de sleutels erin. Liep naar de passagiersdeur en natuurlijk was die op slot, dus ging ik terug naar de kofferbak en de kofferbak sloot me buiten met de sleutels erin!! Dit is nog nooit gebeurd met andere geautomatiseerde auto's! De mijne is een 2022 VW ID.4 AWD Pro.
heeft iemand hierover geklaagd bij hun servicecentra? Is er een oplossing zodat dit niet meer gebeurt?
Ik vroeg het in je andere thread en nogmaals, ik probeer geen eikel te zijn. Maar waarom zit de fob niet in je zak of anderszins "op je persoon"?

Ik heb net geprobeerd de auto opzettelijk te vergrendelen terwijl de fob binnenin is achtergelaten. Hij vergrendelt niet. Ik heb geprobeerd de sleutel op de bestuurdersstoel en achterin de laadruimte te laten liggen. Geen slot. ??

Bewerking: Ik heb niet geprobeerd de fob in de achterste laadruimte te laten liggen met de achterklep open en vervolgens de achterklep te sluiten. Misschien is dat een speciaal geval.

#4 ·
Ik heb het in je andere thread gevraagd en nogmaals, ik probeer geen eikel te zijn. Maar waarom zit de fob niet in je zak of anderszins "op je persoon"?

Ik heb net geprobeerd de auto opzettelijk te vergrendelen terwijl de fob binnenin is achtergelaten. Hij vergrendelt niet. Ik heb geprobeerd de sleutel op de bestuurdersstoel en achterin de laadruimte te laten liggen. Geen slot. ??

Edit: Ik heb niet geprobeerd de fob in de achterste laadruimte te laten liggen met de achterklep open en vervolgens de achterklep te sluiten. Misschien is dat een speciaal geval.
Ik bewaar de FOB meestal in mijn zak, maar niet 100% van de tijd - soms laat ik hem vallen op de bekerhouder (in de Suburban). Als ik wegga en de deur sluit, toetert de Suburban twee keer om me te vertellen dat ik de sleutelfob in de auto heb laten liggen. Hij vergrendelt zeker niet automatisch (wat hij wel doet na ~10 seconden als er geen FOB in de auto zit). Mijn vrouw bewaart de FOB in haar tas. Altijd. Ik kan me gemakkelijk voorstellen dat ze de tas in de auto laat liggen. Heel vaak. Als de ID.4 automatisch vergrendelt met de FOB in de auto, is dat een enorm probleem, ongeacht waar de FOB zich bevindt.

#6 ·
Alles is te verslaan. Ik kan het niet expres repliceren in de ID.4, maar er is een combinatie van een dode hoek in combinatie met... wie weet, de juiste hoeveelheid pech? Het komt vaak genoeg voor dat ik hier en/of op Facebook 3 dramatische verhalen erover heb gelezen. Als ik het heb geprobeerd om het expres te repliceren, laat de auto me niet. Uiteindelijk is het een draadloos driestappenproces en zoals in mijn andere auto's met dit type sleuteltechnologie in de afgelopen 10 jaar, is het niet waterdicht.

#8 ·
Mijn dochter heeft dit net gedaan met haar Chevy Volt. Als je de kofferbak opent voordat de auto is ontgrendeld, blijven de deuren vergrendeld als de kofferbak gesloten is. De oplossing zou zijn om de auto te ontgrendelen voordat je de kofferbak opent.
Ja, dit zou gebeuren met de Suburban, maar het is niet wat er met de vrouw is gebeurd 🤷

#10 · (Edited)
Bij mijn Kia Sorento uit 2017 was het onmogelijk om de sleutel per ongeluk in het voertuig op te sluiten. In de situatie die in OP wordt beschreven, zou de auto piepen en alle deuren ontgrendelen zodra de achterklep sluit (nadat een tas met een sleutel erin in de kofferbak is achtergelaten). Het was absoluut onmogelijk om jezelf buitengesloten te worden. De enige manier om het voertuig met een sleutel erin te vergrendelen, was door de vergrendelknop op een andere sleutelhanger te gebruiken. Je kon het voertuig in dit geval niet vergrendelen met de vergrendelknop op de deurgreep, zelfs niet als je een andere sleutelhanger in je zak had; je moest de sleutelhanger uit je zak halen en het voertuig vergrendelen met de vergrendelknop op de sleutelhanger.

In feite konden we bij verschillende gelegenheden, toen we een van de twee sleutelhangers niet konden vinden, onmiddellijk vaststellen of deze zich ergens in het voertuig bevond door te proberen het voertuig van buitenaf te vergrendelen met behulp van de vergrendelknop op de deurgreep. Als we het voertuig niet konden vergrendelen, betekende dit dat de andere sleutelhanger zich in het voertuig bevond. Bovendien konden we een willekeurige container (groot of klein) in het voertuig plaatsen en door deze test uit te voeren vaststellen of de andere sleutelhanger zich in die container bevond (zoals een koffer, enz.). Dit was een gemakkelijke manier om te bepalen waar de andere sleutelhanger zich bevond.

Het eerste dat ons opviel aan de ID.4 was dat we de sleutel in de ID.4 konden vergrendelen met behulp van de vergrendelknop op de deurgreep, terwijl de andere sleutelhanger in de zak zat. Daarom dacht ik dat de ID.4 geen erg robuust systeem had om buitensluiting te voorkomen. Ik zal proberen de reeks gebeurtenissen die in OP wordt beschreven te repliceren om te zien of ik een vergelijkbaar resultaat kan krijgen. Mijn vrouw zal er zeker in slagen zichzelf uit de ID.4 te vergrendelen als er een reeks stappen is die buitensluiting mogelijk maakt, dus ik moet dit verder onderzoeken.

• Like
Reactions: rman
#11 ·
Ik heb een vriend die hetzelfde deed als jij. De achterklep was op slot en de passagiersdeur was op slot. Haar man reed een paar kilometer met zijn fiets naar de auto om te helpen, en toen hij daar aankwam, probeerde hij de bestuurdersdeur en die was ontgrendeld. Hij had geen andere sleutelhanger bij zich. Om de een of andere reden gingen alle deuren op slot behalve de bestuurdersdeur. Ik dacht alleen dat ik het even zou vermelden, omdat je zei dat de passagiersdeur op slot zat, maar niets over de bestuurdersdeur.

#14 ·
Is er een VW-app waarmee je de auto op afstand kunt ontgrendelen en de klimaatregeling kunt starten?
Klimaatregeling, ja. Slot, momenteel niet, min of meer. Hoewel ik me herinner dat je in 3.x mogelijk de huidige status van de sloten kon zien (maar nog niet kon ontgrendelen).

Hoewel ik erop wil wijzen dat ze in 3.x een van de wijzigingen hebben aangebracht om een ​​aantal Kessy-code naar een van de ICAS te verplaatsen - mijn eigen veronderstelling is dat dit het mogelijk maakte om de deursloten met de telefoon-app te verbinden.

#16 ·
Ik ben buitengesloten van mijn ID.4. Ik opende de kofferbak om mijn tassen in te doen en deed ook de tas met de sleutels erin. Liep naar de passagiersdeur en natuurlijk was die op slot, dus ging ik terug naar de kofferbak en de kofferbak sloot me buiten met de sleutels erin!! Dit is nog nooit gebeurd met andere geautomatiseerde auto's! De mijne is een 2022 VW ID.4 AWD Pro.
heeft iemand hierover geklaagd bij hun servicecentra? Is er een oplossing zodat dit niet meer gebeurt?
Bijna hetzelfde is me overkomen in mijn huidige Honda uit 2011 (MY 2012). Ik heb een spoiler op de kofferbak die wat gewicht toevoegt en als je hem niet vasthoudt, sluit hij vanzelf, tenzij je hem helemaal opent. Ik had veel dingen in mijn hand, dus ik opende mijn kofferbak met de sleutel en liet de sleutel in de kofferbak liggen terwijl ik mijn spullen opnieuw rangschikte, ik hield de kofferbak met mijn schouder vast en een auto toeterde naar een andere auto terwijl hij heel dicht bij me was, ik kreeg een snelle reflex en draaide me een beetje om, waardoor de kofferbak van mijn schouder gleed en hij sloot zichzelf. Moest mijn vrouw bellen om een andere sleutel te halen om de auto en de kofferbak te ontgrendelen. Gelukkig was ik niet ver van huis.
De spoiler is vanaf dag één door de dealer geïnstalleerd en dit is voor het eerst in zoveel jaren gebeurd.

Ik hoopte echt dat VW een soort afstandsbedieningsfunctionaliteit heeft om deuren te ontgrendelen via de telefoon-app, het lijkt erop dat software 3.x en hoger die kant op gaan, maar het is jammer om dit niet te hebben in modeljaar 2023.

#17 ·
Ik heb geprobeerd dit op mijn auto te reproduceren zonder succes, wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is, maar gewoon niet in deze exacte scenario's.
1. Auto volledig vergrendelen
2. Naar de kofferbak lopen met de fob en deze openen.
3. Klik op sluiten op de kofferbak en gooi de fob erin.
4. Fob zit in de gesloten kofferbak.
5. Auto knippert 3 keer met de lichten en knipperlichten.
6. Autodeuren nog steeds vergrendeld
7. De kofferbak is nog steeds ontgrendeld en kan van buitenaf worden geopend wanneer de fob zich in de kofferbak bevindt.
8. Fob uit de kofferbak halen, kofferbak sluiten en fob buiten bereik plaatsen.
9. Autodeuren blijven vergrendeld, kofferbak is nu ook vergrendeld.

Het is alsof er 2-3 zones zijn, één aan elke kant van de auto die de deuren ontgrendelt (of alleen de bestuurdersdeur, afhankelijk van de instellingen), en een andere zone bij de kofferbak.
Als de fob zich in een zone bevindt, blijft deze ontgrendeld, binnen of buiten de auto.

Om dit te laten werken, heb je de fob in de auto nodig zonder te worden gedetecteerd. Ik weet niet zeker hoe dit moet, misschien is er een dode zone, of kun je hem foppen om te stoppen met zoeken naar de sleutel met de juiste reeks gebeurtenissen, of misschien zou een bijna lege fob-batterij het doen, of interferentie die lang genoeg duurt voor de "fob-detector" om in slaap te vallen? Misschien één fob in de auto vergrendelen met de tweede fob en het 's nachts laten staan, om te zien of de auto 's ochtends ontgrendeld is?

Zou graag meer details zien of iets in de buurt van reproductiestappen krijgen, het is een interessant probleem.

#19 ·
OP zei dat de sleutels in zijn golftas zaten, dat zou het signaal veel meer blokkeren dan alleen een blote sleutel in de kofferbak leggen.
Als hij in je zak zit, is hij ook bedekt met stof of als hij in je hand zit, is de sleutel bedekt met onze hand. Ik heb mensen gezien die deze fobs bedekken met leer of siliconen hoezen om hem te beschermen.

Ik denk niet dat stof of leer genoeg is om deze signalen te blokkeren. Tenzij er metaal is dat het blokkeert.

#23 ·
Ik kan niet wachten om mijn ID.4 te krijgen om dit probleem te voorkomen.

De deursensor van mijn Toyota uit 2009, die wordt ingeruild voor de ID.4, werkte meer dan een jaar geleden niet meer. Ik krijg geen waarschuwingstoon als ik de deur open met de sleutels in het contact.

Sindsdien heb ik 4 keer mijn koplampen laten branden, waarvan 2 resulteerden in een lege batterij, en 3 keer mijn sleutels in de auto opgesloten, de laatste keer nog maar 30 minuten geleden.

Als ik eenmaal de ID.4 heb, zullen de sleutels nooit meer mijn zak verlaten, dus dit zou geen probleem meer moeten zijn.

#24 ·
We kunnen allemaal argumenten aanvoeren over wat mensen wel of niet zouden moeten doen. Feit is dat mensen niet perfect zijn en auto's ook niet. Maar ik verwacht van een auto dat hij slimmer is als het gaat om het vergrendelen van de deuren in het geval de sleutel 'in' de auto zit. Het is een reguliere functie die beschikbaar is in de auto's van vandaag en het is verbijsterend - zoals geen verlichting achter de bedieningselementen - waarom dit ĂĽberhaupt reden tot bezorgdheid geeft.

#25 ·
Ik verwacht dat een auto slimmer is als het gaat om het vergrendelen van de deuren in het geval de fob zich 'in' de auto bevindt. Het is een reguliere functie die beschikbaar is in de auto's van vandaag en het is verbijsterend
Probeer dit te repliceren. Het is moeilijk. De ID.4 heeft inderdaad een vergrendelingsbeveiliging en het werkt meestal. Maar net als bij elke andere auto die het heeft, werkt het soms niet

#30 ·
Ik ben buitengesloten van mijn ID.4. Ik opende de kofferbak om mijn tassen in te doen en deed ook de tas met de sleutels erin. Liep naar de passagiersdeur en natuurlijk was die op slot, dus ging ik terug naar de kofferbak en de kofferbak sloot me buiten met de sleutels erin!! Dit is nog nooit gebeurd met andere geautomatiseerde auto's! De mijne is een 2022 VW ID.4 AWD Pro.
Is ons net overkomen met onze 2023 ID4 AWD Pro. Sleutels in de kofferbak achtergelaten, niet eens in een tas, je kon ze door het raam zien. Niets wat een reis van 4 uur niet kon oplossen. MAAR dit is het beste voertuig dat ik ooit heb gehad.

#32 ·
Voor iedereen die nieuwsgierig is, dit zijn de locaties van de sleuteldetectieantennes van de ID.4 zoals beschreven door VW, en een overzicht van het sleutelrelaisproces. De auto vertrouwt op signaaltiming en misschien triangulatie (aanname van mijn kant) om te bepalen of de sleutel zich in de buurt van de auto bevindt, of de sleutel zich in de auto bevindt, of dat de sleutel zich buiten de auto bevindt. En net als het een PITA is als het systeem het verkeerd doet en niet "denkt" dat de sleutel in de auto zit (en daarom de bestuurder buitensluit), zou het op dezelfde manier een PITA zijn als de auto ten onrechte "denkt" dat de sleutel ZICH in de auto BEVINDT en weigert te vergrendelen. Het is dus cruciaal om het goed te doen. Maar gezien hoeveel het probeert te bereiken met een beperkte reeks sensoren (ik heb andere auto's met meer gezien, inclusief binnen- en buitenantennes), is het gemakkelijk om je voor te stellen hoe het in de war kan raken en de sleutel opgesloten kan raken. Misschien is het toevoegen van meer antennes of snellere verwerking het juiste antwoord, maar het gemakkelijkste antwoord is ons de mogelijkheid te geven om te ontgrendelen via de telefoon.