Ik heb geprobeerd dit op mijn auto te reproduceren zonder succes, wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is, maar gewoon niet in deze exacte scenario's.
1. Auto volledig vergrendelen
2. Naar de kofferbak lopen met de fob en deze openen.
3. Klik op sluiten op de kofferbak en gooi de fob erin.
4. Fob zit in de gesloten kofferbak.
5. Auto knippert 3 keer met de lichten en knipperlichten.
6. Autodeuren nog steeds vergrendeld
7. De kofferbak is nog steeds ontgrendeld en kan van buitenaf worden geopend wanneer de fob zich in de kofferbak bevindt.
8. Fob uit de kofferbak halen, kofferbak sluiten en fob buiten bereik plaatsen.
9. Autodeuren blijven vergrendeld, kofferbak is nu ook vergrendeld.
Het is alsof er 2-3 zones zijn, één aan elke kant van de auto die de deuren ontgrendelt (of alleen de bestuurdersdeur, afhankelijk van de instellingen), en een andere zone bij de kofferbak.
Als de fob zich in een zone bevindt, blijft deze ontgrendeld, binnen of buiten de auto.
Om dit te laten werken, heb je de fob in de auto nodig zonder te worden gedetecteerd. Ik weet niet zeker hoe dit moet, misschien is er een dode zone, of kun je hem foppen om te stoppen met zoeken naar de sleutel met de juiste reeks gebeurtenissen, of misschien zou een bijna lege fob-batterij het doen, of interferentie die lang genoeg duurt voor de "fob-detector" om in slaap te vallen? Misschien één fob in de auto vergrendelen met de tweede fob en het 's nachts laten staan, om te zien of de auto 's ochtends ontgrendeld is?
Zou graag meer details zien of iets in de buurt van reproductiestappen krijgen, het is een interessant probleem.