Volkswagen ID Forum banner

Luid zoemend geluid dat niet stopt

26K views 30 replies 23 participants last post by  ASV  
#1 ·
Vrouw zette de ID4 vandaag in de achteruit en hij begon een luid zoemend geluid te maken vanuit het interieur van de auto. We kunnen het ook buiten horen, maar het geluid lijkt zich te concentreren in het achterste gedeelte van het voertuig. We hebben de console meerdere keren gereset, alle sensorelementen uitgeschakeld en ook een fabrieksreset gedaan. We hebben een blokje om gereden zonder mechanische problemen, alleen het aanhoudende luide geluid. We hebben ook geprobeerd een oplader aan te sluiten en dat lijkt prima te werken, maar wat we ook proberen, het geluid gaat niet weg. We hebben morgen een afspraak om hem binnen te brengen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of iets anders dat we kunnen proberen om het te verhelpen? Misschien een sensorprobleem voor achteruit dat vast is komen te zitten? Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt.

#2 ·
Welkom op het forum BlueManShoes!

Misschien is het waarschuwingsgeluid voor voetgangers achteraan op de een of andere manier continu geactiveerd? Of een probleem met uw audiosysteem, misschien met de subwoofer?
Omdat het continu is, zouden ze het onder garantie moeten kunnen identificeren, oplossen en repareren. Het zijn de intermitterende gebreken die lastiger zijn.

Laat ons de oplossing weten.

#4 · (Edited)
Welkom op het forum BlueManShoes!

Misschien is het waarschuwingsgeluid voor voetgangers achteraan op de een of andere manier continu geactiveerd? Of een probleem met uw audiosysteem, misschien gerelateerd aan de subwoofer?
Omdat het continu is, zouden ze het moeten kunnen identificeren, problemen oplossen en repareren onder garantie. Het zijn de intermitterende fouten die lastiger zijn.

Laat ons de oplossing weten.
De Amerikaanse ID.4's hebben geen subwoofers.

#9 ·
Dit is je eerste bericht, Allison. Ik wil er zeker van zijn dat je op de hoogte bent van het 'voetgangersgeluid' dat de ID.4 uitzendt bij een snelheid van minder dan 12 mph of bij het achteruitrijden. Zo ja... sorry voor de domme vermelding. We waren ons daar niet van bewust - en de eerste keer dat ik na de aankoop van onze ID.4 de garage uitreed... hoorden we dat geluid en raakten we in paniek.

#10 ·
Dit is je eerste bericht, Allison. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat je op de hoogte bent van het 'voetgangersgeluid' dat de ID.4 uitzendt bij een snelheid van minder dan 12 mph, of bij het achteruitrijden. Zo ja... sorry voor de domme vermelding. :) We waren ons daar niet van bewust - en de eerste keer dat ik na de aankoop van onze ID.4 de garage uitreed... hoorden we dat geluid en raakten we in paniek. :D
Het is actief tot 20 mph en zeer sterk tussen 15-20 mph. En tijdens het achteruitrijden is het van binnen te horen.

#11 ·
Goed om de exacte snelheid te weten. Ik geloof dat deze afneemt naarmate je sneller gaat - maar je getal kan nauwkeuriger zijn. Waardeer de nauwkeurigheidscontrole. :rolleyes: Mijn punt echter (voor Allison en/of iedereen die nieuw is met een ID.4) is dat er inderdaad een "voetgangerswaarschuwing" geluid is. Het kan gemist worden bij proefritten, omdat je misschien niet achteruit rijdt.. en met de ramen dicht.. is het geluid vrij gedempt bij het starten. Het is dus mogelijk om een ID.4 te kopen en geen idee te hebben dat er die waarschuwende dinosaurus gorgel / voetgangerswaarschuwing is. Het is een veel voorkomende zaak voor nieuwe gebruikers om de serviceafdeling over te bellen, op hun eerste dagen van eigenaarschap. :) Dit weet ik..

#12 ·
Mijn vrouw zette de ID4 vandaag in de achteruit en hij begon een luid zoemend geluid te maken vanuit het interieur van de auto. We kunnen het ook buiten horen, maar het geluid lijkt zich te concentreren in het achterste gedeelte van het voertuig. Heb de console meerdere keren gereset, alle sensoren uitgeschakeld, ook een fabrieksreset gedaan. Reed ermee rond het blok zonder mechanische problemen, alleen het aanhoudende luide geluid. Heb ook geprobeerd een oplader aan te sluiten en dat lijkt prima te werken, maar wat we ook proberen, het geluid gaat niet weg. Heb morgen een afspraak om hem binnen te brengen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of iets anders dat we kunnen proberen om het te verhelpen? Misschien een sensorprobleem voor achteruit dat vast is komen te zitten? Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt.

#13 ·
Mijn vrouw zette de ID4 vandaag in de achteruit en hij begon een luid zoemend geluid te maken vanuit het interieur van de auto. We kunnen het ook buiten horen, maar het geluid lijkt geconcentreerd te zijn in het achterste gedeelte van het voertuig. Heb de console meerdere keren gereset, alle sensorelementen uitgeschakeld, ook een fabrieksreset gedaan. Reed ermee rond het blok zonder mechanische problemen, alleen het aanhoudende luide geluid. Probeerde ook een oplader aan te sluiten en dat lijkt prima te werken, maar wat we ook proberen, het geluid gaat niet weg. Heb morgen een afspraak om hem binnen te brengen. Enige ideeën wat dit zou kunnen zijn of iets anders dat we kunnen proberen om het te corrigeren? Misschien een sensorprobleem voor de achteruit dat vast is komen te zitten? Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt.
Had dit vanavond met onze PRO S, 1200 mijl. Geluid begon, denk ik, na het starten van de auto en achteruit rijden. Geluid was vreselijk, vooral tijdens het rijden van 25 minuten van een bezoek aan de spoedeisende hulp. Degenen die niet reden, moesten hun oren bedekken. Probeerde de auto te stoppen, uit te schakelen, te vergrendelen en te ontgrendelen, maar tevergeefs. Er gingen geen waarschuwingslampjes branden. Interessant genoeg kon ik niet bij de radio, inclusief volumeregeling. Radioknoppen reageerden niet. Uiteindelijk, 10 tot 15 minuten nadat ik de auto in de garage had aangesloten, stopte het geluid.

#14 ·
Had dit vanavond met onze PRO S, 1200 mijl. Geluid begon, denk ik, na het starten van de auto en achteruit rijden. Geluid was vreselijk, vooral toen ik 25 minuten van de spoedeisende hulp verwijderd was. Degenen die niet reden, moesten hun oren bedekken. Ik probeerde de auto te stoppen, uit te zetten, op slot te doen en te ontgrendelen, maar tevergeefs. Er gingen geen waarschuwingslampjes branden. Interessant genoeg kon ik de radio niet bereiken, inclusief de volumeregeling. De radioknoppen reageerden niet. Uiteindelijk stopte het geluid 10 tot 15 minuten nadat de auto in de garage was aangesloten.
Ik moet alleen toevoegen dat het geluid aanhield toen de auto stil stond en uitgeschakeld was.

#15 ·
Dit is vanmorgen gebeurd met onze ID.4 First Edition. Het voertuig werd in de achteruit gezet en er klonk een extreem luid geluid uit de luidsprekers. Het was onduidelijk of het zowel interne als externe luidsprekers waren, maar het was oorverdovend. Het lijkt erop dat een softwarefout het geluid van het voetgangerswaarschuwingssysteem op een extreem versterkt niveau veroorzaakte. Ik heb het voertuig meerdere keren uitgeschakeld en geprobeerd het voertuig aan te sluiten, zonder hulp. Het stopte uiteindelijk na ongeveer 15 minuten. Daarna heb ik het voertuig zonder problemen weer uitgetrokken. Heel vreemd.

#16 ·
Dit is vanochtend gebeurd met onze ID.4 First Edition. Het voertuig werd in de achteruit gezet en er klonk een extreem luid geluid uit de luidsprekers. Het was onduidelijk of het zowel interne als externe luidsprekers waren, maar het was oorverdovend. Het lijkt erop dat een softwarefout het geluid van het voetgangerswaarschuwingssysteem op een extreem versterkt niveau veroorzaakte. Ik heb het voertuig meerdere keren uitgeschakeld en geprobeerd het voertuig aan te sluiten, zonder hulp. Het stopte uiteindelijk na ongeveer 15 minuten. Daarna heb ik het voertuig weer zonder problemen weggereden. Heel vreemd.
Het is een bug, die meestal vaker voorkomt als de auto geen tijd krijgt om wakker te worden (het beste is om in de auto te zitten en de rem niet aan te raken totdat het infotainmentsysteem online en responsief is).
De snelle oplossing is om de aan/uit-knop van het infotainmentsysteem (links van de temperatuur- en volumeschuifregelaars) ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden om het te resetten. Dit verhelpt de piep.

#31 ·
Ik heb een geluidsprobleem, bijna als een vibratie tussen 20-45 mph. Het geluid is alsof de auto op een oneffen wegdek of een pas geasfalteerde weg rijdt. Gebeurt overal en altijd! Verdwijnt bij het accelereren boven de 45.
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Het lijkt boven de 45 mph te gebeuren en wordt luider als ik vertraag. Het is zeer uitgesproken als ik in de B-modus rijd en het regeneratieve remmen begint.