Volkswagen ID Forum banner

Onlangs gekochte VW - Financieringsvraag

2.9K views 9 replies 7 participants last post by  Nai3t  
#1 ·
Hallo allemaal, sta op het punt om de sprong te wagen en te reserveren. Wilde even kijken of iemand ervaring heeft met het inruilen van een recent gekochte VW?

Context: In april 2021 heb ik een 21' Atlas Cross Sport SEL Premium gefinancierd via VW tegen 0% voor 72 maanden. Heb ik een voordeel om 0% te vragen voor de ID.4? Mijn krediet is hetzelfde gebleven, zo niet beter geworden sinds de financiering van de Atlas, dus ik maak me geen zorgen over een hercontrole. Ik heb proefritten gemaakt en werk met dezelfde dealer. Als ik het vraag, lijken ze aarzelend en vertellen ze me in wezen dat dit geregeld zal worden zodra de auto is aangekomen...nee bedankt!

Ik zie niemand anders 0% krijgen in threads en het wordt ook niet zo geadverteerd door VW. Ik denk dat ze als kredietverstrekker zich kunnen aanpassen (als ze willen)... maar ik wil ook niet te naĂŻef zijn.

Waardeer uw gedachten.

#2 ·
Welkom bij de groep! Je zou het altijd kunnen proberen, maar ik denk dat het onwaarschijnlijk zou zijn. ID.4's zijn zeer gewild, dus ik denk niet dat er zulke incentives zullen zijn, maar de situatie kan altijd veranderen. Succes!

#3 ·
Het klinkt alsof u het ID4-reserveringsproces nog niet eens bent begonnen. Met de achterstand etc. (die u allemaal op deze forums kunt lezen) is het waarschijnlijk dat u lange tijd geen ID4 zou krijgen. Op dit moment is het niet de moeite waard om te speculeren over financiering, aangezien de markt heel anders zou kunnen zijn (in uw voordeel of niet) tegen de tijd dat de auto daadwerkelijk wordt geleverd. De dealer aarzelt waarschijnlijk ook om commentaar te geven, omdat hij niet eens weet wat de prijs van het voertuig zal zijn tegen de tijd dat uw bestelling wordt geleverd, dus hij kan niet echt speculeren over welke financiering hij u mogelijk kan aanbieden.

#6 ·
De belangrijkste vraag die u aan de dealer(s) die u overweegt, moet stellen, is of ze de auto boven de adviesprijs (MSRP) prijzen. Sommigen profileren zich als dealers die dat niet doen, anderen zullen terughoudend zijn. Een auto van hen hebben, kan helpen!
Eens met deze 100%. Iemand had een spreadsheet gemaakt en deze op dit forum geplaatst om dealers te volgen die de adviesprijs wel/niet eerbiedigden. Ik zou aanraden om te kijken of uw favoriete dealer op een van die spreadsheets staat. Zo niet, probeer dan iets op papier van hen te krijgen waarin staat dat ze niet meer dan de adviesprijs voor uw bestelling in rekening zullen brengen.

#5 ·
Wanneer u financierings-"specials" ziet zoals 0% of zelfs een lager dan gemiddeld percentage van 1,9%, enz. is het meestal een actietarief dat (a) gekoppeld is aan een bepaald model dat ze proberen te verkopen, (b) per regio beschikbaar is (vandaar de vereiste om een postcode in te voeren), en (c) wordt vermeld met een vervaldatum, meestal eind van de maand.

Er is vrijwel geen manier om een van deze actietarieven op een model te krijgen waarvoor het niet bedoeld was. En zoals hierboven vermeld, kan niemand u een tarief zo ver van tevoren citeren, vooral nu ze stijgen.

Het beste wat u kunt doen, is uzelf voorbereiden met een concurrerende pre-goedkeuring bij een kredietvereniging en die aan de dealer presenteren op het moment van aankoop. Als ze het kunnen evenaren of overtreffen, zullen ze dat doen, want het is in hun belang dat u via hen financiert. Zo niet, dan heeft u de beste deal.

VW's financierings specials pagina: