Volkswagen ID Forum banner

Veiligheidsgordelverlengers

6.8K views 17 replies 10 participants last post by  Buran  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik ben net begonnen met het rijden in mijn nieuwe 2023 ID.4 en ik merkte al snel dat mijn kinderen (5 en 8), die nog in stoelverhogers zitten, moeite hebben om hun veiligheidsgordels vast te maken omdat de ontvanger laag en gelijk met de stoelen zit. Dit is niet uniek voor de ID.4, mijn Niro had hetzelfde probleem. Om het op te lossen, gebruikte ik gordelverlengers die in de ontvanger klikten en het andere uiteinde was een andere ontvanger die hoger uitstak, waar de kinderen er gemakkelijker bij konden.
Nu de echte vraag. De verlengers die ik voor mijn Niro gebruikte, werken niet met deze auto omdat de gordeltong die in de ontvanger klikt, anders van vorm is. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en opgelost? Ik moest 3 verschillende sets verlengers voor mijn Niro bestellen voordat ik eindelijk een set vond die paste, en als iemand een set gebruikt waarvan hij weet dat deze past, zou het geweldig zijn om dat gedoe te voorkomen.
Bedankt!
Bill

#2 · (Edited)
Hoi iedereen,
Ik ben net begonnen met het rijden in mijn nieuwe 2023 ID.4 en ik merkte al snel dat mijn kinderen (5 en 8), die nog in stoelverhogers zitten, moeite hebben om hun veiligheidsgordels vast te maken omdat de ontvanger laag en gelijk met de stoelen zit. Dit is niet uniek voor de ID.4, mijn Niro had hetzelfde probleem. Om het op te lossen, gebruikte ik gordelverlengers die in de ontvanger klikten en het andere uiteinde was een andere ontvanger die hoger uitstak waar de kinderen er gemakkelijker bij konden.
Nu de echte vraag. De verlengers die ik voor mijn Niro gebruikte, werken niet met deze auto omdat de gordeltong die in de ontvanger klikt, anders van vorm is. Is iemand anders dit probleem al tegengekomen en heeft het opgelost? Ik moest 3 verschillende sets verlengers voor mijn Niro bestellen voordat ik eindelijk een set vond die paste, en als iemand een set gebruikt waarvan hij weet dat deze past, zou het geweldig zijn om die moeite te voorkomen.
Bedankt!
Bill
Ik heb nog geen gordelverlenger nodig gehad of geprobeerd, maar deze site beweert ze te verkopen...
Volkswagen ID.4 Gordelverlenger

#4 ·
Ik heb geen gordelverlenger nodig gehad of geprobeerd, maar deze site beweert ze te kennen...
Volkswagen ID.4 Gordelverlenger
Helaas, als je de vervolgkeuzemenu's gebruikt om aan te geven dat je de verlenger nodig hebt voor de achterruitpassagier, zegt de site dat ze er geen hebben. En dat verbaast me niet, want Volkswagen heeft ervoor gekozen om de gesp van de veiligheidsgordel voor die twee stoelen een iets andere vorm te geven dan de andere veiligheidsgordels. De verlengers die ik al heb, werken prima voor alle andere veiligheidsgordels, alleen niet voor de achterruitpassagiers. 🤷🏽

De dealer zou ze beschikbaar moeten hebben.
Dat is een goed idee, ik heb er niet aan gedacht om de dealer te bellen. Ik huiver bij de prijs die ze zullen vragen, maar misschien hebben ze er tenminste wel een.

#14 ·
Ik heb deze ook en ze zijn geweldig voor de voorstoelen (dus ik zit nu comfortabeler omdat de gordel iets lager over mijn borst zit), maar niemand maakt iets voor de passagiers achterin.

Mijn jonge dochter en moeder hebben problemen met de lage gespposities, maar er lijkt niets te zijn dat de vreemde vorm van de gesptong voor de achterbank deelt.

Kon iemand VW-onderdeelnummers vinden?

#17 ·
Hoi iedereen,
Ik ben net begonnen met het rijden in mijn nieuwe 2023 ID.4 en ik merkte al snel dat mijn kinderen (5 en 8), die nog in stoelverhogers zitten, moeite hebben om hun veiligheidsgordels vast te maken omdat de ontvanger laag en gelijk met de stoelen zit. Dit is niet uniek voor de ID.4, mijn Niro had hetzelfde probleem. Om het op te lossen, gebruikte ik gordelverlengers die in de ontvanger klikten en het andere uiteinde was een andere ontvanger die hoger uitstak, waar de kinderen er gemakkelijker bij konden.
Nu de echte vraag. De verlengers die ik voor mijn Niro gebruikte, werken niet met deze auto omdat de gordeltong die in de ontvanger klikt, anders van vorm is. Heeft iemand anders dit probleem gehad en het opgelost? Ik moest 3 verschillende sets verlengers voor mijn Niro bestellen voordat ik eindelijk een set vond die paste, en als iemand een set gebruikt waarvan ze weten dat deze past, zou het geweldig zijn om dat gedoe te voorkomen.
Bedankt!
Bill
Ik heb rechtstreeks contact met hen opgenomen, foto's van de ID.4-gordeltong opgestuurd en ze hebben deze gekoppeld aan een compatibele verlenger. Het is een stijf type, net hoog genoeg voor onze 6-jarige om zichzelf zonder hulp vast te maken, en het vergrendelt met een solide klik - geen speling of "zacht" vergrendelen. Absoluut de moeite waard om de Amazon-retourroulette over te slaan.