Volkswagen ID Forum banner

Servicepositie voor ruitenwissers

1.7K views 12 replies 5 participants last post by  Jupiter  
#1 ·
Voor zover ik weet zijn er 3 manieren om de ruitenwissers in de servicestand te zetten: de eerste is via het voertuigmenu, de tweede is via het exitscherm waar het een van de opties is, en de derde is om op de ruitenwissertoets aan het einde van de hendel te drukken terwijl u uitstapt.

Ik heb al deze benaderingen gebruikt, maar hier is mijn vraag. Geen van hen werkt consequent of altijd. Met name de twee benaderingen met menu's, ongeveer de helft van de tijd, is de optie om de ruitenwissers in de servicestand te zetten grijs weergegeven.

Als voorbeeld, gisteren had ik een paar boodschappen te doen. Toen ik bij de eerste stop aankwam, was de optie voor de servicestand grijs weergegeven in het exitmenu. Deed mijn boodschap, stapte terug in de auto en reed naar een tweede locatie. Toen ik uitstapte, was de optie voor de servicestand nu beschikbaar. Geen andere wijzigingen. Evenzo heb ik de "hendelknop" het vaakst gebruikt, maar soms werkt het wel en soms niet. Op mijn Tiguan werkt het indrukken van de ruitenwisserhendel nadat de auto is uitgeschakeld maar voordat u uitstapt altijd.

#2 ·
Dit is het verkeerde forum voor jou… dit is voor de ID-voertuigen

#5 ·
De OP heeft het over hun ID.4 en verwees naar een extra auto.
Het naar beneden bewegen van de ruitenwisserhendel nadat de ontsteking in mijn Alltrack is uitgeschakeld, werkt, maar voor mijn 2024 ID.4 is dit via het scherm toegankelijk.
Hij heeft het over een knop op de ruitenwisserhendel... voor zover ik weet hebben we geen knop op uw ruitenwisserhendel. We activeren de sproeier door de hendel naar ons toe te trekken.

#4 ·
Voor zover ik weet zijn er 3 manieren om de ruitenwissers in de servicestand te zetten: de eerste is via het voertuigmenu, de tweede is via het exitscherm waar het een van de opties is, en de derde is om op de ruitenwisserknop aan het einde van de hendel te drukken als je uitstapt.

Ik heb al deze benaderingen gebruikt, maar hier is mijn vraag. Geen van hen werkt consequent of altijd. Met name de twee benaderingen met menu's, ongeveer de helft van de tijd, is de optie om de ruitenwissers in de servicestand te zetten grijs weergegeven.

Als voorbeeld, gisteren had ik een paar boodschappen te doen. Toen ik bij de eerste stop aankwam, was de optie voor de servicestand grijs weergegeven in het exitmenu toen ik de auto verliet. Deed mijn boodschap, stapte terug in de auto en reed naar een tweede locatie. Toen ik uitstapte, was de optie voor de servicestand nu beschikbaar. Geen andere wijzigingen. Evenzo heb ik de "hendelknop" het vaakst gebruikt, maar soms werkt het en soms niet. Op mijn Tiguan werkt het indrukken van de ruitenwisserhendel nadat de auto is uitgeschakeld maar voordat je uitstapt altijd.

Doe ik iets raars/verkeerd, of mis ik iets?
Ik had geen idee dat er een andere methode was dan het gebruik van het scherm.
Nu moet ik dat gaan controleren.

• Like
Reactions: Kirkgj
#6 ·
Ik had geen idee dat er een andere methode was dan het gebruik van het scherm.
Nu moet ik dat gaan controleren.
Duw gewoon de ruitenwisserhendel naar beneden nadat u in de parkeerstand hebt geschakeld.

#7 ·
Zoals mijn avatar zegt, heb ik een 2024. De ruitenwisser "steel" heeft een knop aan het einde voor één keer wissen en een draaischakelaar voor uit/interval of regensensor/aan/hoog. Ik heb het over een ID.4.

Zoals ik al zei: volgens de handleiding en door daadwerkelijk gebruik heb ik alle drie de methoden gebruikt om de ruitenwissers te parkeren. Mijn vraag is, waarom werken ze niet altijd (d.w.z. menu-item grijs weergegeven)?

Nog een observatie van gisteren: kwam aan het einde van de rit, kreeg het exit-menu met de optie niet grijs weergegeven, zat een paar seconden (op zoek naar iets) en de optie werd grijs weergegeven terwijl ik daar zat. Ik weet dat je bij veel auto's de ruitenwissers binnen een bepaalde tijd moet parkeren, dus dat kan hier ook zo zijn.

#8 ·
Omdat de menu-methoden grijs zijn weergegeven, heb ik geprobeerd de infotainment-systeem af te sluiten met de aan/uit-knop op de console door deze 15 seconden ingedrukt te houden of totdat het systeem is uitgeschakeld. Deze aanbevolen methode heeft een paar dingen voor mij opgehelderd.

#12 ·
@Jupiter: Ik ben het ermee eens dat de knop en de draaischakelaar inferieur zijn aan het oudere ontwerp, maar toen ze de "transmissie"-bediening van de binnacle verplaatsten, moesten ze de ruitenwisserbediening verplaatsen en de richtingaanwijzer/koplamphendel zat er al... Dus ze hebben een compromis gesloten, neem ik aan.

Ik zal proberen het infotainmentsysteem opnieuw op te starten, maar betwijfel of dat het probleem is. De grijs weergegeven menu-items zijn niet altijd grijs en zoals ik al zei, ze schakelen van "aan" naar grijs, zelfs als ik kijk.

#13 ·
@Jupiter : ben het ermee eens dat de knop en de draaischakelaar inferieur zijn aan het oudere ontwerp, maar toen ze de "transmissie"-bediening van de binnacle verplaatsten, moesten ze de ruitenwisserbediening verplaatsen en de richtingaanwijzer/koplamphendel zat er al... Dus ze hebben compromissen gesloten, neem ik aan.

Zal proberen het infotainmentsysteem opnieuw op te starten, maar betwijfel of dat het probleem is. De grijs weergegeven menu-items zijn niet altijd grijs en zoals ik al zei, ze schakelen van "aan" naar grijs, zelfs terwijl ik kijk.
Oh, je krijgt de Buzz-stijl shifter op de kolom in de 24? Interessant, bedankt! Sorry voor de verwarring!