Volkswagen ID Forum banner

Sommige Europese 1st Max worden geleverd met DCC-chassisbesturing met adaptieve dempers

6.1K views 5 replies 4 participants last post by  MBE  
#1 · (Edited)
Test: VW ID.4 1st Edition Max – de hoopdrager – Testritten
Enkele maanden geleden, mogelijk op 23 september, de reserveringsdag, vroeg iemand naar DCC, weer een ding dat sommige Europese 1st Max hebben. Als VW ooit de volledig geladen ID.4 naar de VS brengt en als ik de ID.4 leuk vind, zie ik ooit een modelupgrade in mijn toekomst. Ik wil echt een 1st Max! (zelfs als ik er misschien geen een kan betalen) :)
1331

#2 ·
Ik heb momenteel een Audi TTS met 'adaptieve dempers' met magnetische vloeistof. Hoewel ze op het circuit uitstekend werk verrichten om het loopvlak met constante, razendsnelle aanpassingen op het asfalt te houden, dragen ze bij aan een veel minder comfortabele rit op de snelweg/buitenweg, ironisch genoeg zelfs niet in de "Comfort"-modus. Vanuit een technisch oogpunt ben ik onder de indruk van de technologie sinds ik begin jaren 90 met een DARPA HMMWV-prototype reed. Maar vanuit het perspectief van een dagelijkse bestuurder zou ik het niet in mijn ID.4 willen hebben. Gewoon mijn bescheiden, vaak alternatieve perspectief. ;)

#3 · (Edited)
Test: VW ID.4 1st Edition Max – de drager van hoop – Testritten
Een paar maanden geleden, mogelijk op 23 september, de reserveringsdag, vroeg iemand naar DCC, weer een ding dat sommige Europese 1st Max hebben. Als VW ooit de volledig geladen ID.4 naar de VS brengt en als ik de ID.4 leuk vind, zie ik ooit een modelupgrade in mijn toekomst. Ik wil echt een 1st Max! (zelfs als ik er misschien geen kan betalen) :)
View attachment 1331
Nou, je zou 25 jaar kunnen wachten en er dan legaal een in de VS kunnen importeren, of je zou na het coronavirus naar Duitsland kunnen verhuizen en er een kunnen kopen.

Ik heb DCC op mijn 2019 GTI SE 6 versnellingen handgeschakeld. DCC heeft geen magnetische dempers zoals Audi. Ik sprak persoonlijk met een VW-ingenieur toen ik de ID.4 op 2-12-2020 bekeek en hij verklaarde dat het comfortabel was. Er is een YouTube-video van Tanner Foust, VW Race Car Driver, die ook met ONZE standaard ophanging een RWD rond een circuit laat driften.

Zoals mijn schermnaam aangeeft, hoop ik dat VW een VW ID.R sportwagen meebrengt... De ID.4 is een crossover SUV met een mooie, lage, aantrekkelijke zitpositie in vergelijking met bijvoorbeeld een Tesla Y. Omdat de wederverkoopwaarde ongeveer $ 5.000 onder Kelly Blue Book ligt voor mijn GTI vanwege Coronavirus, behoud ik mijn GTI nadat ik mijn ID.4 AWD heb gekregen en zal ik deze in de toekomst vervangen door een VW ID.R roadster of Porsche EV roadster of een andere betaalbare EV roadster.

Ik weet dat mensen verschillende dingen zeggen en verschillende meningen hebben, maar veren zijn bedoeld om te worden gecombineerd met de juiste schokdempers. Comfortschokdempers met sportveren zijn enorm oncomfortabel. Normale schokdempers met sportveren zijn ook oncomfortabel. Er is te veel op en neer beweging met een comfort- of normale schokdemper in combinatie met een stijve sportveer. De meest comfortabele instelling in mijn 2019 GTI met DCC is sport voor alles behalve normaal voor “aandrijflijn”. Als “aandrijflijn” op sport staat, is er te veel schokkerige beweging bij het loslaten van het gaspedaal en het intrappen van de koppeling. Mijn 2019 GTI met DCC in sport is sneller dan mijn vorige 2017 GTI Sport met standaard ophanging, maar het was leuker om met mijn 2017 GTI met het sperdifferentieel rond 90 graden bochten te driften.

De AWD ID.4 zal ook vermogen leveren aan de wielen die het nodig hebben. Ik ben blij dat het een standaard ophanging is. Het is een betere keuze voor een gezins-crossover SUV. Betaalbaarder en comfortabeler. En als Bilstein, H&R of KW met schroefsets voor de AWD ID.4 komen, zullen de standaardschroefsets veel goedkoper zijn dan hun “DCC”-schroefsets.

#4 ·
Uw 2019 GTI is 5K onder de blue book value? Ik heb mijn 2018 GTI in juli aan Carmax verkocht voor ongeveer 2K boven de bluebook. Wilde hem inruilen voor de ID.4 maar de prijzen voor gebruikte auto's waren zo hoog (maar worden zachter) dat ik hem direct heb verkocht, aangezien de ID.4 pas in november zou arriveren. Ik heb hem natuurlijk ook via derden aangeboden, maar er waren geen gegadigden.

#5 ·
Is uw 2019 GTI 5K onder de blue book value? Ik verkocht mijn 2018 GTI in juli aan Carmax voor ongeveer 2K boven de bluebook. Ging inruilen voor de ID.4 maar de prijzen voor gebruikte auto's waren zo hoog (maar werden zachter) dat ik hem direct verkocht, aangezien de ID.4 pas in november zou arriveren. Ik heb hem natuurlijk ook via derden aangeboden, maar er waren geen gegadigden.
Ik heb me er onlangs niet in verdiept om mijn GTI te verkopen. Het was in oktober 2020. Tesla en Carmax boden $13.000, terwijl een Porsche-dealer $17.000 bood. Ik zou $22.000 hebben genomen, maar geen 17k en zeker geen 13k.

Het is echter walgelijk hoeveel gebruikte auto's er nu worden verkocht. Als ik mijn GTI verkoop, zal ik hem particulier verkopen op Autotrader. Ik wil niet dat een dealer $15.000 plus verdient aan mijn auto door zo min mogelijk te bieden en hem vervolgens door het dak te laten gaan.

Toen ik onlangs bij mijn lokale VW-dealer was voor onderhoud, stond er een ID.4 in de showroom en ongeveer 10 op het terrein. 98% van alle voertuigen op het terrein waren SUV's. Ik vond maar één GTI op het terrein, een gebruikte 2019 GTI en ze hadden hem voor $32k te koop staan. Gek!

Toen ik mijn 2019 GTI SE met DCC nieuw kocht, was het ongeveer $38k en ik kreeg hem voor $35k. Ik was onlangs geïnteresseerd in de BMW i4 M50, maar de kosten van opties zijn gek (met alle opties in Duitsland zit hij net onder de €100.000 euro). Ik denk dat ik even wacht en wacht tot ik de VW ID. Buzz, VW Space Vizzion/Aero B stationwagen en Audi A6 E-tron kan testen. Volgens de lokale Audi-dealer zouden er maar 2 pakketten worden aangeboden op de A6 E-tron, dus er zou geen gekke prijsinflatie zijn door het afdingen van dure opties.

#6 ·
Oei - Ik heb mijn 2018 Autobahn voor 31.000 (exclusief belastingen) gekregen. Natuurlijk heb ik er nog steeds verlies op geleden, zelfs toen ik hem boven de blue book verkocht, en had gemengde gevoelens bij de verkoop, maar EV's zijn nu aantrekkelijk. Carmax heeft hem voor 5.000 meer vermeld dan waarvoor ik hem verkocht, niet geweldig maar niet uitbuitend.