Volkswagen ID Forum banner

Plotseling probleem met reisassistent

5 reading
133K views 45 replies 31 participants last post by  larryderossett  
#1 ·
Ik kreeg plotseling een waarschuwingsbericht met de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar is. Het blijft elke 10 seconden piepen met een waarschuwingssignaal. Niet alleen werkt Travel Assist niet, maar de onderbreking is ook erg vervelend. Iemand een idee wat ik kan doen?

#3 ·
Hetzelfde is me twee keer overkomen (7.000 km gereden). Beide keren is het na een paar uur (auto geparkeerd) vanzelf gereset. Het is een bug die geen foutcode achterlaat om te traceren. De tweede keer gebeurde het toen de bestuurdersdeur niet 100% volledig gesloten was. Eerst kreeg ik een foutmelding over de deur en direct daarna kreeg ik een TA-fout. Dit gebeurde tijdens het rijden.

#5 ·
Kreeg vandaag precies dezelfde boodschap met 300 mijl op de Pro die ik 4 dagen geleden kocht. Ik zal het advies hier opvolgen om te zien of het van de ene op de andere dag verdwijnt. De handleiding is niet erg nuttig - meestal jargon over de beperkingen van het systeem.... Het vermeldt het schoonmaken van de voorruit (wat ik toen deed) en de radarsensor (waar die zich ook bevindt?). Het periodieke piepgeluid is net zo irritant als de waarschuwingsboodschap die soms op het bestuurdersdisplay knippert. Het is alsof je zegt: geef me een pauze - je hebt het me al verteld....

#6 ·
Heb vandaag precies dezelfde melding gekregen met 300 mijl op de Pro die ik 4 dagen geleden kocht. Ik zal het advies hier opvolgen om te zien of het van de ene op de andere dag verdwijnt. De handleiding is niet erg nuttig - meestal jargon over de beperkingen van het systeem.... Het vermeldt het schoonmaken van de voorruit (wat ik toen deed) en de radarsensor (waar die zich ook bevindt?).
Het periodieke piepgeluid is irritant, net als de waarschuwingsmelding die soms op het display van de bestuurder knippert. Het is alsof je zegt: geef me een pauze - je hebt het me al verteld....
Ik heb het piepgeluid niet gehoord, het is alleen de melding op het display

#7 ·
De tweede ID4 die ik probeerde, had geen dealer setup. Ik liet de Internet Sales Manager zien hoe je van Celsius naar Fahrenheit kunt veranderen. Toen ik erin reed, waren er drie verschillende waarschuwingen, één was travel assist, één was het lezen van verkeersborden en ik vergat de derde. De volgende proefrit was bij een andere dealer. Ik noemde de problemen met de andere en hij zei dat het niet correct was ingesteld bij de dealer. Ter verdediging van de andere dealer, hun ID4-verkoper werd getraind, dus ze wisten niet hoe ze de auto moesten instellen.
Hoe dan ook, mijn punt is dat het mogelijk een probleem is met de dealer setup. Als het opnieuw gebeurt, zou ik het laten tweaken. Ik zie een paar alarmen voor zeer korte periodes, maar meestal in een parkeergarage of direct nadat ik de oprit uitrijd en wifi verlies. Beide keren duurt het slechts minder dan een minuut.

#8 ·
De tweede ID4 die ik probeerde, had geen dealer setup. Ik liet de Internet Sales Manager zien hoe je van Celsius naar Fahrenheit kunt veranderen. Toen ik ermee reed, waren er drie verschillende waarschuwingen, één was travel assist, één was het lezen van verkeersborden en ik vergat de derde. De volgende proefrit was bij een andere dealer. Ik noemde de problemen met de andere en hij zei dat het niet correct was ingesteld bij de dealer. Ter verdediging van de andere dealer, hun ID4-verkoper werd getraind, dus ze wisten niet hoe ze de auto moesten instellen.
Hoe dan ook, mijn punt is dat het mogelijk een probleem is met de dealer setup. Als het opnieuw gebeurt, zou ik het laten tweaken. Ik zie een paar alarmen voor zeer korte periodes, maar meestal in een parkeergarage of direct nadat ik de oprit uitrijd en wifi verlies. Beide keren duurt het maar minder dan een minuut.
Mijn auto had 6 mijl op de teller toen ik hem meenam voor een proefrit.
Toen ik terugkwam, liet ik de verkoper het op Fahrenheit zetten. De auto doet het goed in het lezen van snelheidslimietborden, dus ik denk niet dat ik het probleem met de verkeersborden heb dat u had.
Als ik over een paar uur vertrek, zal ik erachter komen of de travel assist zichzelf heeft gereset.
Er is veel te leren over deze auto; het is complexer en minder intuĂŻtief dan mijn '17 Bolt EV, zou ik zeggen. Beide auto's worden geleverd met nogal slechte documentatie.

#10 ·
De mijne had een defecte sensor/camera aan de voorkant, die bij warmte een foutmelding gaf en ACC en DA uitschakelde.
Dit benadrukt een belangrijk punt met betrekking tot zonneschermen voor de voorruit. Het is de paar extra euro's waard om een zonnescherm te nemen met een uitsparing voor de camera, zodat de camera niet oververhit raakt. De VW-versie heeft dit, net als die ik hier in een andere thread heb zien beoordelen. Het nadeel is dat ze moeilijk op te rollen zijn, maar ik zie geen andere optie.

#11 ·
Het verbaast me niet dat de camera aan de voorkant het niet meer doet. Hij wordt belachelijk heet. Toen ik mijn radardetector daarboven installeerde, kon ik de cameramodule niet langer dan even aanraken. Dit ding moet behoorlijk wat stroom verbruiken voor een camera, ik heb geen idee hoe hij functioneert in warmere klimaten.

#13 ·
Het verbaast me niet dat de camera aan de voorkant het begaf. Hij wordt ongelooflijk heet. Toen ik daar mijn radarverklikker installeerde, kon ik de cameramodule niet langer dan even aanraken. Dit ding moet behoorlijk wat stroom verbruiken voor een camera, ik heb geen idee hoe hij functioneert in warmere klimaten.
Ik ben gewoon benieuwd waarom je daar een radarverklikker hebt geĂŻnstalleerd? (Waar precies en waarom?)

#14 ·
Ik kreeg plotseling een waarschuwingsbericht met de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar is. Het blijft elke 10 seconden piepen met een waarschuwingssignaal. Niet alleen werkt Travel Assist niet, maar de onderbreking is ook erg vervelend. Iemand een idee wat ik kan doen?

View attachment 3457

View attachment 3458
Ik kreeg dezelfde foutmelding. Erg vervelend. De auto geparkeerd. Ging er een uur later naar terug en de fout was verholpen. Dit zou niet mogen gebeuren.

#15 ·
Dezelfde fout is me twee keer overkomen met een nieuwe auto. Zal VW dit probleem aanpakken?

Kan een probleem met een hete sensor zijn (beide geactiveerd na geparkeerd te hebben in de zon, trouwens de zonwering werkt niet omdat de camera op de voorruit is gelijmd). De piepende waarschuwing is echt irritant, eerlijk gezegd veroorzaakt de acc meer problemen dan dat het helpt.

#16 ·
Ik kreeg dit gisteren. De auto stond buiten in de schaduw met airconditioning aan gedurende minder dan een half uur terwijl ik in de winkel was. Ik heb het gereset bij een stoplicht door de auto in de parkeerstand te zetten en de auto uit en weer aan te zetten met de "Start"-knop op de stuurkolom.

#18 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Skoda Superb 2021. Toen ik hem bij de dealer ophaalde, deed het zich niet voor. 1 week later kreeg ik de foutmelding misschien een of twee keer per dag. Nu, een maand later, is het probleem aanzienlijk erger geworden, ik krijg de melding ongeveer 3 keer per minuut. Zelfs als ik ALLE bestuurdersassistentiesystemen uitschakel, verschijnt deze nog steeds. Ik breng hem maandagochtend terug naar mijn dealer, hij is momenteel niet bestuurbaar. Het punt is dat de Travel Assist daadwerkelijk werkt als ik hem inschakel (hoewel hij de auto soms niet in het midden van de rijstrook op de snelweg kan besturen en soms me niet eens BINNEN de rijstroken kan houden). Ik kom terug bij jullie als ze me een antwoord geven op wat het probleem is. Ik heb geprobeerd de auto terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en ook geprobeerd de camera/sensorlens schoon te maken.

#19 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Skoda Superb 2021. Toen ik hem bij de dealer ophaalde, deed het zich niet voor. 1 week later kreeg ik de foutmelding misschien een of twee keer per dag. Nu, een maand later, is het probleem aanzienlijk erger geworden, ik krijg de melding ongeveer 3 keer per minuut. Zelfs als ik ALLE rijhulpsystemen uitschakel, verschijnt het nog steeds. Ik breng hem maandagochtend terug naar mijn dealer, hij is momenteel onbestuurbaar. Het punt is dat de Travel Assist daadwerkelijk werkt als ik hem aanzet (hoewel hij de auto soms niet in het midden van de rijstrook op de snelweg kan besturen en soms me niet eens BINNEN de rijstroken kan houden).
Ik kom terug bij jullie als ze me een antwoord geven op wat het probleem is.
Ik heb geprobeerd de auto terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en ook geprobeerd de camera/sensorlens schoon te maken.
Heb je het probleem opgelost? Ik heb hier hetzelfde... Skoda Karoq 2021

#20 ·
Ik heb ongeveer 4500 mijl op mijn ID4 en dit probleem is me twee keer overkomen. Beide keren was het een koude start nadat hij de hele nacht in de garage geparkeerd stond. Ik heb geprobeerd de infotainment hard te resetten en de start/stop-knop gebruikt, maar geen van beide heeft de fout verholpen. Ik heb geprobeerd de sensoren op de voorbumper en de camera in de voorruit af te vegen en resetten werkte niet.

De eerste keer bleef het travel assist-bericht ongeveer elke 30 seconden verschijnen en piepte het de hele rit. Ik ging een winkel in en toen ik terugkwam, deed de id4 hetzelfde de hele weg naar huis. Ik parkeerde hem een paar uur thuis en de volgende keer dat ik instapte, was het bericht verdwenen.

De tweede keer verscheen het bericht maar één keer, maar ik had haast, dus ik had geen tijd om te rotzooien met het afvegen van sensoren en het resetten van alles. Toen ik aankwam waar ik naartoe ging, parkeerde ik en toen ik uitstapte en hem op slot deed, leek alles op slot te zitten... de spiegels klapten in, de hoofdlichtbundels gingen uit... maar de dagrijverlichting bleef aan. Ik kwam vijf minuten later terug en ze stonden nog steeds aan, dus stapte ik in de auto en startte hem en het bericht was verdwenen. Ik stapte uit en vergrendelde hem opnieuw en dit keer gingen alle lichten uit.

Ik zou hem naar de dealer brengen, maar ze waren de vorige keer clueless en zeiden dat ik moest wachten op de updates die in september zouden moeten uitrollen. Nou, september kwam en ging en nog steeds geen updates, dus ik denk dat ik gewoon de bittere pil moet slikken en over moet stappen op iets betrouwbaarders.

#27 ·
Mijn TA-probleem is de afgelopen maanden erger geworden, vandaag bij de dealer geboekt, hopelijk kunnen ze de oorzaak van het probleem vaststellen. 🤞
Is dit ooit opgelost? Mijn 2021 Atlas met 17K blijft dit maar doen. De dealer heeft hem 2 weken gehad, de camera vervangen en een software-update uitgevoerd. Teruggegeven en hij doet dit nog steeds de hele rit. Bewolkt en zonnig, maar nooit 's nachts.

#33 ·
Je camera's aan de voorkant (op de bumper) zijn misschien vuil. Ik kreeg de foutmelding vrij consequent. Het verdween nadat ik de auto had gewassen.
Goh, dat heb ik ook geprobeerd, we hebben een lokaal lidmaatschap van een wasstraat en dat was ons eerste ding. Maar misschien is het zo gevoelig? De dealer heeft de camera aan de voorkant vervangen en had meerdere problemen met bijgewerkte software. Maar de auto vrijgegeven met de mededeling dat het in orde was. We hebben problemen met het stuur gelezen. Ik denk dat we gewoon heel duidelijke gegevens moeten bewaren en dan terug moeten komen.

#29 ·
Ik zou niet in een oude auto met dat probleem rijden, laat staan in een auto met garantie. Laat ze het repareren!
Proberen erachter te komen wat de oplossing is... Natuurlijk stopte het met opspelen nadat ze de camera hadden vervangen. Ik nam het mee naar huis en het begon meteen. Ik gaf het terug voor nog een week en het gebeurde "voor hen" niet. Het gebeurt de hele rit voor mij en ik heb het opgenomen. Proberen erachter te komen wat in hemelsnaam de oplossing is??? Zo gefrustreerd.

#34 ·
Ik kreeg plotseling een waarschuwingsbericht met de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar is. Het blijft elke 10 seconden piepen met een waarschuwingsbord. Niet alleen werkt Travel Assist niet, maar de onderbreking is ook erg vervelend. Iemand een idee wat ik kan doen?

View attachment 3457

View attachment 3458
Ik heb vandaag hetzelfde probleem.

#36 ·
Ik had dit probleem met mijn auto, het stuurwiel ongeveer anderhalf jaar geleden vervangen en het probleem is weer opgedoken. Ik zit nu buiten mijn garantieperiode - ideeën over hoeveel dit zou kunnen kosten om te repareren? Mij is door VW verteld dat de initiële diagnosecheck £99 zal kosten. Vraag me af of ik in plaats daarvan de uitgebreide garantie moet kopen? (ongeveer £500 voor nog een jaar)

#37 ·
Ik had dit probleem met mijn auto, het stuurwiel ongeveer anderhalf jaar geleden vervangen en het probleem is weer opgedoken. Ik zit nu buiten mijn garantieperiode - ideeën over hoeveel dit zou kunnen kosten om te repareren? Mij is door VW verteld dat de initiële diagnosecheck £ 99 zal kosten. Vraag me af of ik in plaats daarvan de uitgebreide garantie moet kopen? (ongeveer £ 500 voor nog een jaar)
Deze waarschuwing gebeurt bij mij als ik de meeste koele ochtenden wegrijd, omdat de voorruit een beetje opnieuw beslaat. Voor mij cycle ik de ruitenwissers en de waarschuwing verdwijnt na een moment of twee.

Ik bied dit aan om er zeker van te zijn dat je niet met zoiets simpels te maken hebt.

#39 ·
Ik kreeg plotseling een waarschuwingsbericht met de melding dat Travel Assist momenteel niet beschikbaar is. Het blijft elke 10 seconden piepen met een waarschuwingssignaal. Niet alleen werkt Travel Assist niet, maar de onderbreking is ook erg irritant. Iemand een idee wat ik kan doen?

View attachment 3457

View attachment 3458
Ik wilde de oplossing ook plaatsen voor iedereen die ook aan het zoeken is. We hebben precies hetzelfde gehad. Ik heb alle sensoren schoongemaakt, omdat ik dacht dat het gewoon vuile sensoren waren. Toch bleef het elke 10-30 seconden piepen dat Travel Assist niet beschikbaar was tijdens het rijden. We hebben hem binnengebracht en het was een storing met het stuur. Ze hebben het stuur vervangen en het probleem is opgelost!

#43 ·
Ik wilde de oplossing ook plaatsen voor iedereen die ook aan het zoeken is. We hebben precies hetzelfde gehad. Ik heb alle sensoren schoongemaakt, omdat ik dacht dat het gewoon vuile sensoren waren. Toch piepte het elke 10-30 seconden "Travel Assist niet beschikbaar" tijdens het rijden. We hebben het ingeleverd en het was een storing met het stuur. Ze hebben het stuur vervangen en het probleem is opgelost!
Ben je naar een dealer of een garage geweest, en hoeveel kostte het om het stuur te vervangen als je het niet erg vindt om te vragen, want ik heb dit probleem met travel assist, front assist & crash assist en nu blijven ze op mijn dashboard staan vanaf het moment dat ik mijn auto start totdat ik stop met rijden en de motor uitzet, alle hulp zou zeer gewaardeerd worden bedankt