Ik heb ongeveer 4500 mijl op mijn ID4 en dit probleem is me twee keer overkomen. Beide keren was het een koude start nadat hij de hele nacht in de garage geparkeerd stond. Ik heb geprobeerd de infotainment hard te resetten en de start/stop-knop gebruikt, maar geen van beide heeft de fout verholpen. Ik heb geprobeerd de sensoren op de voorbumper en de camera in de voorruit af te vegen en resetten werkte niet.
De eerste keer bleef het travel assist-bericht ongeveer elke 30 seconden verschijnen en piepte het de hele rit. Ik ging een winkel in en toen ik terugkwam, deed de id4 hetzelfde de hele weg naar huis. Ik parkeerde hem een paar uur thuis en de volgende keer dat ik instapte, was het bericht verdwenen.
De tweede keer verscheen het bericht maar één keer, maar ik had haast, dus ik had geen tijd om te rotzooien met het afvegen van sensoren en het resetten van alles. Toen ik aankwam waar ik naartoe ging, parkeerde ik en toen ik uitstapte en hem op slot deed, leek alles op slot te zitten... de spiegels klapten in, de hoofdlichtbundels gingen uit... maar de dagrijverlichting bleef aan. Ik kwam vijf minuten later terug en ze stonden nog steeds aan, dus stapte ik in de auto en startte hem en het bericht was verdwenen. Ik stapte uit en vergrendelde hem opnieuw en dit keer gingen alle lichten uit.
Ik zou hem naar de dealer brengen, maar ze waren de vorige keer clueless en zeiden dat ik moest wachten op de updates die in september zouden moeten uitrollen. Nou, september kwam en ging en nog steeds geen updates, dus ik denk dat ik gewoon de bittere pil moet slikken en over moet stappen op iets betrouwbaarders.