Volkswagen ID Forum banner

De ID.4-verhalen

27K views 67 replies 31 participants last post by  fireboy92k  
#1 ·
Ik heb mijn ID.4 vrijdag opgehaald. Ik heb er af en toe mee gereden, maar minder dan voor Covid. Maar maandag begon ik een irritant geratel te horen dat uit het dashboard leek te komen. Hier in Durham, NC, zijn onze straten momenteel in slechte staat, veel scheuren en kuilen. De auto is erg stil en ik kan dit geratel horen, maar de mensen in de auto met mij niet. Ik kon het niet vinden, mijn gehoor is niet geweldig en het was moeilijk te vinden, en de algehele stilte van de auto maakte het nog vervelender.

Nou, vanmorgen heb ik het gevonden, aangezien er geen Homelink is, heb ik een plastic garagedeuropener aan de zonneklep aan de bestuurderskant geplaatst (dezelfde die ik in mijn 2007 VW EOS had). Dat veroorzaakte het geratel, ik heb het in mijn zak gestopt - geen geratel meer. Ik heb het nooit in de EOS gehoord, maar ik weet zeker dat het daar wel gerammeld heeft.

#3 ·
Ik heb het irritante (als je het zo vindt) voetgangerswaarschuwingsgeluid opgelost! Als ik tot stilstand kom, denk ik gewoon "Ruimteschip arriveert". :) Ik lach meestal. Het tegenovergestelde bij het vertrek, "Ruimteschip vertrekt". Omarm het en het zal leuk zijn!
We hebben onlangs de versie uit 2005 van The Hitchhiker's Guide to the Galaxy bekeken, en mijn vrouw vond dat het voetgangerswaarschuwingsgeluid veel leek op de zuchtende deuren op de Heart of Gold.

#4 ·
Ik heb mijn ID.4 op vrijdag opgehaald, ik heb er af en toe in gereden, maar minder dan voor Covid. Maar maandag begon ik een irritant geratel te horen dat uit het dashboard leek te komen. Hier in Durham, NC, zijn onze straten momenteel in slechte staat, veel scheuren en kuilen. De auto is erg stil en ik kan dit geratel horen, maar de mensen in de auto met mij niet. Ik kon het niet vinden, mijn gehoor is niet geweldig en het was moeilijk te vinden, en de algehele stilte van de auto maakte het nog vervelender.

Nou, vanmorgen heb ik het gevonden, aangezien er geen Homelink is, heb ik een plastic garagedeuropener aan de bestuurderskant van de zonneklep geplaatst (dezelfde die ik in mijn 2007 VW EOS had). Dat veroorzaakte het geratel, ik heb het in mijn zak gestopt - geen geratel meer. Ik heb het nooit in de EOS gehoord, maar ik weet zeker dat het daar wel ratelde.
😂

Oh, ik heb vanmorgen de Homelink-spiegel besteld.
Zal je hem zelf installeren of door de dealer laten doen?

#8 ·
Het kopen en installeren van de Homelink-spiegel kost $600+ bij de dealer. Waarom niet gewoon een apparaat van $30 nemen zoals deze, die uw garagedeur via internet opent/sluit en deze activeert via de Google Assistant in Android Auto of zijn eigen app?
Ik weet niet hoe het met alle anderen zit, maar ik persoonlijk, ja, het idee van een met internet verbonden "slimme" garagedeuropener is aantrekkelijk, maar tegelijkertijd heb ik nog steeds bedenkingen over mijn garagedeur of de deursloten van mijn huis die online zijn. Ik weet dat de daadwerkelijke kans dat er iets "gehackt" wordt vrij klein is, maar ik hou van de ouderwetse veiligheid van gewoon weten dat als mijn deur op slot zit, je een fysieke sleutel nodig hebt om binnen te komen (of brute kracht natuurlijk, maar dat is niet ter zake doende). Ik zeg dit als een man in de twintig die heel veel andere dingen in mijn leven op internet heeft aangesloten en "slim gemaakt", als je wilt.

#38 ·
Koop een wifi-gestuurde garagedeuropener of update uw opener om hem wifi-geschikt te maken, en gebruik uw telefoon om de garage te openen.
Amazon heeft een wifi-controller die u in uw garage kunt installeren voor elke garagedeuropener uit 1993 die u vanaf uw telefoon of een ander slim apparaat kunt bedienen. U kunt er niet alleen de deur mee openen, maar u kunt ook de activiteit van de deur overal op uw telefoon volgen. https://www.amazon.com/Smart-Garage...D3D9YJ/ref=sr_1_5?dchild=1&keywords=chamberlain+myq-g0401&qid=1617402854&sr=8-5

#20 · (Edited)
Winderig in centraal MD vandaag. Mijn FE was erg stabiel, denk ik vanwege het lage zwaartepunt 😎.
Addendum: reizen assisteert zuigt in zware windstoten 👎. Te verwachten.
Man in Tesla checkte me uit op de snelweg. Kwam achter me, cirkelde om me heen en gaf me toen een duim omhoog 👍. Ging toen verder.

#39 ·
Winderig in centraal MD vandaag. Mijn FE was erg stabiel, denk ik vanwege het lage zwaartepunt 😎.
Aanvulling: travel assist zuigt bij harde windstoten👎. Te verwachten.
Man in Tesla checkte me uit op de snelweg. Kwam achter me, cirkelde om me heen en gaf me toen een duim omhoog 👍. Ging toen verder.
Heb je geprobeerd hoe het verandert in verschillende rijmodi? Travel assist kan in de normale of sportmodus draaien. Ik vraag me af of de strakkere handling zou helpen?

#24 ·
Voor het prototypen van de spiegelvervanging waren geen van de 'gebruikelijke VW' moeilijk aan/uit te klikken onderdelen nodig, ik heb het allemaal met mijn blote (schone) handen gedaan.

Proberen de vuller voor de aanhangerbedrading te vervangen was op dit punt echter een heel ander beest - daarover morgen meer als ik het weer goed in elkaar heb gezet...

Standaard FE-spiegel heeft GEEN kompas..

#25 · (Edited)
Ik heb vandaag mijn Homelink-spiegel ontvangen. Hij werd geleverd met programmeerinstructies, een reservekabel en wat kabelbinders:

2179

De installatie is precies hetzelfde als de Golf R-video, het enige verschil is de plastic behuizing:

2181

Hij komt in twee delen los, eerst moet je het onderste deel verwijderen, ik ben begonnen met een plectrum om het los te wrikken, maar zoals Swimrwo zegt, kun je het gewoon met je handen verwijderen.

2182

Dat laat het bovenste deel van de behuizing over, en je verwijdert het op dezelfde manier, van boven naar beneden en een beetje naar de voorkant van het dashboard.

2183

Dan een beetje rond de spiegel wrikken om hem te verwijderen.

Draai de spiegelhouder stevig tegen de klok in (hij zit er stevig in), totdat hij losklikt, en trek hem naar beneden.

2184

De connector zit er ook stevig in, ik moest hem met een bankschroef vasthouden om hem uit elkaar te trekken, als je een sterkere grip hebt, kun je ze waarschijnlijk met de hand uit elkaar trekken.

2185

Draai dan alle stappen om met de nieuwe spiegel, zet de auto aan, gebruik de instructies voor het programmeren van uw afstandsbediening en rijd een blokje om om het kompas te kalibreren:

2186

Attachments

#31 ·
Ik heb vandaag mijn Homelink-spiegel ontvangen. Hij werd geleverd met programmeerinstructies, een reservekabel en wat kabelbinders:
Goed gedaan en bedankt! Mijn dealer wilde me 3 (DRIE!!) uur arbeid in rekening brengen hiervoor. Ik denk dat ik het ga bestellen en het zelf ga doen dankzij uw beschrijving.

Afgezien van de voor de hand liggende homelink-knoppen en het kompas, is er nog iets anders aan de spiegel? Grootte? Dimmen? Geïntegreerde camera :)

#35 · (Edited)
@bottyguy Kunt u ons ook vertellen of de Homelink-knoppen functioneren wanneer u in de auto zit en deze uit staat? Ik wil er zeker van zijn dat mijn garage niet geopend kan worden wanneer de auto uit staat / er geen FOB aanwezig is.
De spiegel lijkt alleen van stroom te worden voorzien wanneer de auto "aan" staat. Als ik de deur open en instap, gaat het dashboard aan, maar niet de spiegel. Ik moet mijn voet op de rem zetten en "aanzetten", waarna de spiegel aangaat. Dus alleen de deur openen en op de homelink-knop drukken, zal de garagedeur niet openen.

#63 ·
Even een korte opmerking hier in 2022 dat deze thread nog steeds accuraat is. Het kostte me ongeveer 15 minuten om de Homelink-spiegel zojuist in mijn 2021 AWD ID.4 te installeren. De nieuwe doos heeft maar één bedradingsharnas en de kaart met instructies. De bedradingsharnas is niet nodig.

• Like
Reactions: VeeDub'r and BlueDH