Dus ik heb vandaag de 2 IC-fronten geïnstalleerd (wacht nog op levering van het IS-systeem voor de tweeter en de achterkant), want ik ben van plan om te doen wat
@dg4prez heeft bijgewerkt.
Hier is mijn ervaring: ik beschouw mezelf als redelijk handig, maar dit was de eerste keer dat ik panelen in een auto heb verwijderd. Het armleuninggedeelte was verreweg het moeilijkst. Op de eerste deur brak ik 4 clips en de dunne strip die langs de onderkant loopt. Het hoofdpaneel kwam er gemakkelijk af, maar mijn dealer had geen clips, dus ik heb er een paar besteld op Amazon, maar ze bleken iets te lang te zijn, waardoor er een opening ontstond. Ik heb er nog een paar besteld terwijl ik nog steeds wachtte op de bestelling van de dealer en die zouden iets korter moeten zijn, we zullen zien hoe dat gaat als ze hier aankomen (hopelijk zondag, want ik heb 2 kale deuren).
De tweede deur was veel gemakkelijker omdat ik nu wat ervaring had en er slechts één clip brak. De sleutel voor mij was om ervoor te zorgen dat het armleuningpaneel voldoende naar buiten werd getrokken, beginnend waar
@pro in zijn instructies beschrijft (mijn eerste keer was ik er te timide mee). Daarna ging de rest vrij gemakkelijk af (ik ging langs de onderkant).
Zoals een andere poster al zei, had ik ook moeite om de klinknagels recht te krijgen, omdat er niet genoeg ruimte is met mijn klinknagelgereedschap en ik een paar had die niet braken waar ze hadden moeten breken, waardoor een deel van de steel vast bleef zitten. De luidsprekers lijken mij nog steeds stevig vergrendeld te zijn, maar we zullen zien hoe het is na een paar kilometer en hobbelige wegen.
Oordeel over de luidsprekers: Zoals anderen al hebben gezegd, besefte ik niet hoe slecht de fabrieks luidsprekers waren, zelfs met slechts de 2 fronten is het verschil vrij groot. Zeer onder de indruk van deze kleine jongens, zelfs met slechts een paar minuten proeven (geen audiofiel, maar ik heb een redelijk goed KEF LS50 + HSU sub-systeem in onze kleine thuisbioscoop). Ik kan niet wachten om te horen hoe de volledige vervanging klinkt.
Bedankt aan iedereen voor het delen van je kennis hierover, het is erg nuttig geweest.