Welnu, hier is het, VW probeert een op abonnementen gebaseerde upgrade voor het beschikbare vermogen:
Ik ben het volledig eens met de gevoelens die door anderen zijn geuit, want waarom zou je meer betalen voor wat al onder de motorkap is ingebouwd, van wie is het nadat het is gekocht en betaald, toch?Ik moet me afvragen...
"Dus als de klant betaalt om 27 extra pk's te ontgrendelen, betalen ze dan echt om slijtage toe te voegen met een snelheid waarvoor ingenieurs het oorspronkelijk niet hebben ontworpen?"
Heb je nog nooit, zeg maar, de goedkopere printer gekocht en gewenst dat je de extra kosten voor het volgende model had betaald? Softwarefabrikanten doen dit de hele tijd. Als je denkt: 'Ik kan nu niet extra betalen, maar ik krijg over 6 maanden een salarisverhoging en dan kan ik upgraden' - wat is daar mis mee? Het is veel beter dan een fortuin verliezen aan een pert-ex om te upgraden.Ik ben het eens met @MikeQBF, deze praktijk moet in een vuur sterven.
Het was nooit iets anders. Hetzelfde met alles wat gekocht is via Steam of de PS5 store. Alleen licentie/”huur”.Kan niet aan een andere persoon worden geschonken of verkocht, en als je overlijdt, verdwijnen ook je account en alles waarvoor is betaald.Dus die 'aankoop' door de eindgebruiker was slechts een tijdelijke licentie om te gebruiken en onderhevig aan wijziging.
Briljant! Je zou een eredoctoraat in Bedrijfskunde moeten krijgen.Ik zou de prijs van nieuwe auto's laten zakken en dan kosten in rekening brengen voor het gebruik van de batterij, maar niet voor het opladen.
Weet je het zeker? Ik ben nog nooit een intervalwisserimplementatie tegengekomen waarbij "Interval" niet de eerste stap was tussen "Uit" en "Snelheid 1".In de jaren 70 hadden VW's in sommige van hun modellen een intervalwisserfunctie. Om deze te activeren, moest je in de basis van de ruitenwisserstengel komen en een klein stukje plastic afbreken dat je ervan weerhield de stengel naar die positie te bewegen.
Ik geloof dat er een onderscheid is tussen een daadwerkelijke "we hebben iets in de hardware veranderd" -upgrade en louter het inschakelen van iets dat er al is. De prijs van iets moet correleren met de kosten van iets. Nu voegt VW alles toe wat nodig is voor de boost in de auto, dus alle kosten die voor VW ontstaan, staan al vast. Denkt iemand dat ze geld verliezen tenzij mensen betalen voor de "upgrade"? Natuurlijk niet.-- maar aan het einde van de levensduur zou ik graag betalen voor een power-upgrade om het voertuig te verkopen...
Je betaalt niet steeds opnieuw. Je kunt maandelijks betalen of eenmalig, ik geloof, ÂŁ649. Autofabrikanten hebben altijd al kosten in rekening gebracht voor een hogere specificatie, maar het is goedkoper voor een autofabrikant om rondom elektrische ramen te installeren dan om raamkrukken achterin te hebben, maar ze rekenen meer omdat we bereid zijn te betalen voor het 'voordeel'. Ik koop alleen het stukje Sky dat ik wil - kost het Sky extra om me films te geven? Nee, maar ze kunnen me ervoor laten betalen als ik het wil. In het VK betalen bestuurders van een auto van de zaak belasting over het 'voordeel in natura'. Ze kunnen het basismodel krijgen en het upgraden en alleen belasting betalen op basis van de basisprijs.Eenmalig betalen voor een eenmalige upgrade kan voor sommige mensen logisch zijn, maar steeds opnieuw betalen als abonnement is absurd voor iedereen.
Ook zouden ze je, als je het eenmaal gekocht hebt, niet moeten kunnen verhinderen om het zelf te upgraden zonder hen te betalen. Als je het gekocht hebt, is het van jou om het naar wens aan te passen.
Aan alle commentatoren die zeggen dat ze dit al eeuwig doen, ik weet dat, het is al eeuwig even irritant en verschrikkelijk.
Als je je geld wilt geven aan bedrijven die dat doen, is dat jouw keuze. Ik zal het bewust vermijden om dat te doen wanneer het mogelijk is.