Volkswagen ID Forum banner
41 - 48 of 48 Posts
Ik heb het misschien ergens in deze discussie gemist, maar een probleem dat ik heb met de Weathertech-liners is de reinigbaarheid. Ik heb WT-liners vele jaren in veel auto's gebruikt en ze beschermen de vloer goed. Ik heb echter gemerkt dat ze, waarschijnlijk door het harde plastic en de fijne textuur van het materiaal, erg moeilijk schoon te maken zijn, zelfs met een goede borstel. Dit viel me vooral op toen ik de rubberen matten schoonmaakte die bij mijn ID.4 (optie) zaten. Ze worden gemakkelijk helemaal schoon zonder resten, zoals bij de Weathertech het geval is. Ik vermoed dat de Lasfits, vanwege hun andere materiaal, ook gemakkelijker en beter schoon te maken zijn dan de Weathertechs.

Ik heb een paar LasFit voor de mijne gekregen, geen aanstootgevende geur na installatie, passen heel goed en voelen niet glad aan als ze nat worden (regen in het noordwesten van de Stille Oceaan garandeert dat ze nat worden).
Ook kreeg ik 35% korting toen ik de mijne bestelde, niet expres, maar zo liep het gewoon. Als je nog nooit eerder bij LasFit hebt besteld, doe dan het volgende:
  • wacht tot ze in de aanbieding zijn
  • vul je bestelling volledig in, maar rond deze niet af
  • wacht 1 dag op een e-mail van LasFit over je onvolledige bestelling, die voor mij een andere kortingscode bevatte voor nieuwe kopers die kan worden gecombineerd met de verkoopprijs
  • bespaar meer...
Na 2 weken ben ik er erg blij mee.

Had Lasfits ongeveer zes weken. We hebben de laatste tijd veel sneeuw en modder gehad en ze werken goed om dingen van het onderliggende tapijt te houden. Vind het erg fijn hoe strak de pasvorm is tegen de dorpel. Geen geur als nieuw. Heb ze met 30% korting gekregen, wat leuk was.

Heb ook een MuddyBuddy (WeatherTech) kofferbakbekleding met rugleuningverlengingen. Zeer stijf in de kou en de 2/3 kant van de zittingverlenging blijft niet volledig aan de rugleuning bevestigd, waarschijnlijk vanwege de stijfheid bij het "scharnier" en onvoldoende grote klittenbandbevestigingen. De 1/3 kant is prima. Vind de opstaande rand rond de omtrek erg fijn, goed om gesmolten sneeuw in de voering te houden. Ook geen geur als nieuw.

Ik heb een paar LasFit voor de mijne gekregen, geen aanstootgevende geur na installatie, passen heel goed en voelen niet glad aan als ze nat worden (regen in het noordwesten van de Stille Oceaan garandeert dat ze nat worden).
Ook kreeg ik 35% korting toen ik de mijne bestelde, niet opzettelijk, maar het werkte gewoon zo. Als je nog nooit eerder bij LasFit hebt besteld, doe dan het volgende:
  • wacht tot ze in de uitverkoop gaan
  • vul je bestelling volledig in, maar rond deze niet af
  • wacht 1 dag op een e-mail van LasFit over je onvolledige bestelling, die voor mij een andere kortingscode bevatte voor nieuwe kopers die kan worden gecombineerd met de verkoopprijs
  • bespaar meer...
Na 2 weken ben ik er erg blij mee.
Ja, ik kon de verkoopprijs van $129,99 minus nog eens 10%, plus GA-belasting, met gratis verzending krijgen. Ik liet de webpagina van de LasFit ID.4-matten gewoon open in mijn browser en de kortingsbon van 10% voor de eerste keer kopers verscheen na een tijdje. Ik vind de Lasfit-matten tot nu toe leuk - passen perfect zonder geur.

Ik wil voortbouwen op @CiTY HuNTeR's super handige vergelijkingen van LASFITs, Weathertech en TGBROS. Vanaf 2/2023 verkoopt een nieuwe Amazon-verkoper, "Naibeve," een nieuwe set ID.4 TPE-matten.

Ik heb de LASFIT en Naibeve dichtbij vergeleken en koos voor de Naibeve. Ik heb niets op lange termijn getest, maar hier zijn de redenen waarom ik de Naibeve heb gehouden:
  1. Materiaal & textuur - De Naibeve lijken qua gewicht iets lichter te zijn dan LASFIT, maar ze zijn stevig met een comfortabele grip. De Naibeve zijn rubberachtig TPE, niet het plastic TPO van Weathertech en de Naibeve zijn sterk genoeg om hun structuur te behouden. Voor de achterstoelen merkte CiTY HuNTeR op dat hij de stijfheid van Weathertech eigenlijk prefereerde boven de zachtere LASFIT. De Naibeve lijken stijf genoeg en verschuiven of vervormen niet onder gewicht.
  2. Voorste dekking - Voor de voorkant zijn de Naibeve langer dan de LASFITs. Ik vind vooral de extra dekking in de voorste teenbox van de passagier en onder de rem/accelerator voor de bestuurder prettig.
  3. Achterste dekking - Voor de achterkant wikkelen de Naibeve de hoek het dichtst bij de deur volledig in, waar de LASFIT geen dekking hebben. Weathertech heeft wat dekking, maar niet zoveel als de Naibeve.
  4. Profiel/hoogte van het profiel - De belangrijkste profielpatronen op de Naibeve lijken prima, geen vreemde randen die schoenen vangen (hoewel zie hieronder over de retentie "pennen").
  5. Uiterlijk - Ik denk dat het algehele uiterlijk van de Naibeve neutraler is. Ik hou niet van het grote gecentreerde logo van de LASFIT en ze hebben een aantoonbaar drukker patroon.
Mogelijke nadelen van Naibeve:
  1. De Naibeve-voormatten hebben onhandige verhoogde "pennen" voor de retentieclips in de hoeken, LASFIT-ankers zijn veel meer vlak. Ik kan de pennen lichtjes voelen, maar ze waren geen duidelijke dealbreakers. Ik zal er een tijdje mee leven om te oordelen.
  2. Het afwerkingsniveau van de LASFITs is erg hoog en ze waren uniform plat. De Naibeve had een paar plekken met lichte kromming, maar niet op kritieke plekken, tenminste niet in de set die ik ontving. Maar de LASFITs lijken een stapje hoger te staan dan de Naibeve in de algehele QC.
  3. De LASFIT hebben een afgeschuinde rand waardoor ze laagprofiel zijn aan de randen. De Naibeve hebben een meer gerolde rand die niet zo mooi is.
LASFIT voorkant links, Naibeve rechts:
View attachment 21462

Naibeve bestuurder voorkant:
View attachment 21463

Naibeve passagier voorkant:
View attachment 21464

Naibeve achterkant:
View attachment 21461
Naibeve achterkant:
View attachment 21465
Bedankt voor deze fantastische vergelijking. Ik koos voor de lasfit (en de Muddybuddy-truck met de rugleuningen) en ben erg blij met de beslissing. Ik had deze niet eens gezien toen ik vorig jaar mijn lasfits bestelde, ik weet niet zeker of ze al beschikbaar waren?

Eens met veel van uw beoordelingen. Ik denk dat de lasfits iets mooier passen op basis van uw foto's en de knoppen zijn veel beter. Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan het ontwerp van de ribben enz. op de lasfit, maar ik wou dat ze het merklogo hadden weggelaten. Aan de andere kant van de vergelijking ben ik dol op de extra dekking van dat kleine plekje achterin en verder omhoog achter de pedalen enz. voorin. Een van de belangrijkste redenen waarom ik lasfit boven de ID.4-modellen van VW koos, was deze dekking (en de reinigbaarheid ziet er niet geweldig uit met dat diamantpatroon op de ID.4-modellen). Dat zijn allebei welkom.

Ik denk dat de iets verkeerde pasvorm op een paar plaatsen, de gerolde lip en de knoppen dit merk voor mij zouden doden, maar ik waardeer wel een paar van die andere details.

41 - 48 of 48 Posts