Volkswagen ID Forum banner

Vraag over batterij - laadsnelheid

2.3K views 6 replies 5 participants last post by  Eric Nay  
#1 ·
We zijn dol op onze nieuwe id4 en leren er elke dag meer over. We hebben onlangs een ChargePoint level 2-lader geïnstalleerd en merkten dat deze langzamer oplaadt op de geplande tijd - 12 mph. Als we hem loskoppelen en opnieuw starten, laadt hij op met 30 mph. We hebben met ChargePoint gesproken en ze hebben ons een nieuwe gestuurd, maar hetzelfde probleem blijft bestaan. Ze denken dat het iets met VW te maken heeft en niet met de oplader. Heeft iemand anders dit probleem gehad?

#2 ·
We zijn dol op onze nieuwe id4 en leren er elke dag meer over. We hebben onlangs een ChargePoint level 2-lader geïnstalleerd en merkten dat deze op de geplande tijd langzamer oplaadt - 12 mph. Als we hem loskoppelen en opnieuw starten, laadt hij op met 30 mph.
We hebben met ChargePoint gesproken en ze hebben ons een nieuwe gestuurd, maar hetzelfde probleem blijft bestaan. Ze geloven dat het iets met VW te maken heeft en niet met de oplader.
Heeft iemand anders dit probleem gehad?
Welkom op het forum. Ja, veel mensen met Chargepoint hebben hetzelfde probleem. Andere merken zoals mijn Goplug hebben dit probleem niet. Veel threads hier zoals deze:

#3 ·
Ja. Ik heb een Chargepoint Home Flex. Meestal laadt hij met de normale snelheid van iets minder dan 11 kW, maar af en toe (willekeurig?) laadt hij met ongeveer 3,5 kW. Stoppen en opnieuw starten van de laadsessie lost dat op, maar ik weet niet wat de oorzaak is. U kunt de laadsnelheid controleren via de Chargepoint-app en het opladen starten en opnieuw starten via de myvw-app.

#4 ·
Ja. Ik heb een Chargepoint Home Flex. Meestal laadt hij met de normale snelheid van iets minder dan 11 kW, maar af en toe (willekeurig?) laadt hij met ongeveer 3,5 kW. Het stoppen en opnieuw starten van de laadsessie lost dat op, maar ik weet niet wat de oorzaak is. U kunt de laadsnelheid controleren via de Chargepoint-app en het opladen starten en opnieuw starten via de myvw-app.
Kunt u specifiek zijn over hoe u in uw vw-app het opladen kunt stoppen en opnieuw kunt starten?

#5 ·
Als je obdeleven gebruikt, zul je zien dat het laadpunt soms maximaal 3,5 kW output aan het voertuig rapporteert. Dit is absoluut een probleem aan de EVSE-kant en niet een ID4-probleem. Wat iemand die deze EVSE bezit moet doen, is de klantenservice bellen en de onderhandelingen tussen EVSE en ID4 volgen om deze bug van EVSE te vangen en hen te laten escaleren naar de technische afdeling voor een softwarefix. Ik heb dit lang geleden gedaan, maar het lijkt erop dat deze provider geen interesse heeft om deze bug te verhelpen voor de niet-commerciële EVSE-kant.
Of gebruik de work around die andere mensen hierboven hebben gepost.

#7 ·
Ik heb eindelijk een iPhone "Snelkoppeling" ingesteld om de airconditioning aan te zetten, aangezien dat momenteel vaak voorkomt. Ik werd gehinderd door het feit dat ik actief in de app ingelogd moest zijn om de snelkoppeling te kunnen gebruiken. Niet zo handig als ik had gehoopt. :-(