Volkswagen ID Forum banner

CarNet - Is er een manier om de pincode uit te schakelen?

8.8K views 11 replies 6 participants last post by  maggiSauce  
#1 ·
Ik kan klagen en klagen over CarNet, maar in feite zou een enorme verbetering voor mij zijn om de pincode uit te schakelen.

Ik ben een voorstander van veiligheid, maar ik maak me hier niet echt zorgen over.

Ik haat het probleem met dubbel inloggen wanneer de app me uitlogt, wat vrij vaak lijkt te gebeuren.

Kan ik de pincode op de een of andere manier uitschakelen?

#2 ·
Ik kan klagen en klagen over CarNet, maar in principe zou een enorme verbetering voor mij zijn om de pincode uit te schakelen.

Ik ben een voorstander van veiligheid, maar ik maak me hier eigenlijk niet al te veel zorgen over.

Ik heb een hekel aan het probleem met dubbel inloggen wanneer de app me uitlogt, wat blijkbaar vrij vaak gebeurt.

Kan ik de pincodebehoefte op de een of andere manier uitschakelen?
Je kunt Lastpass gebruiken en het bewaart de pincode en typt deze voor je in, dus om car-net te gebruiken hoef je alleen maar twee keer je vinger op de sensor te leggen

#11 ·
Je kunt Lastpass gebruiken en het bewaart de pincode en typt deze voor je in, dus om Car-Net te gebruiken hoef je alleen maar twee keer je vinger op de sensor te leggen.
Ik ben het ermee eens dat het vervelend is, vooral als je maar één VW hebt. Hoewel, zelfs als ik er 2 of 3 zou hebben, waarom zou ik dan een pincode voor elk voertuig nodig hebben? Ik gebruik ook LastPass en met FaceID is het supersnel en gemakkelijk om in te loggen en vervolgens de pincode in te voeren - behalve natuurlijk in die gevallen waarin ik binnenshuis ben met een gezichtsmasker, zoals tegen het einde van een spel en ik de auto wil opwarmen. Maar alles bij elkaar genomen zijn het problemen van de eerste wereld.

#4 ·
Ik ben het ermee eens, ik moet al ingelogd zijn op mijn telefoon, dus die beveiligingsdrempel lijkt voldoende om mijn klimaatregeling te activeren. Gelukkig kan ik gewoon de vingerafdruksensor gebruiken, dus het is relatief pijnloos. Toch is een totaal van drie authenticaties van hetzelfde type meer dan overbodig.

#7 ·
Je kunt hier het argument "voor de kinderen" niet gebruiken. Als een ouder dat wil toestaan, is dat aan hen. Als ze een aparte Car-Net login-pin willen inschakelen, moet dat een optie zijn.

Het eerste jaar dat ik de BMW-app gebruikte, kon ik geen screenshot van de app op Android maken omdat ik mogelijk per ongeluk mijn locatie op sociale media of met mijn stalker kon delen, aangezien de locatie van het voertuig op het startscherm wordt weergegeven. Gelukkig beseften ze dat ze onnodige bemoeials waren. Maar ik moet nog steeds een vingerafdruk opgeven om mijn deuren te ontgrendelen.

(Heb je dat gehoord, VW? "... ontgrendel mijn deuren!")

#12 ·
Zoveel van het ontwerp van deze auto gaat over het elimineren van onnodige stappen. De deuren openen zonder te ontgrendelen, rijden zonder de auto eerst aan te zetten. Het is niet nodig om hem uit te zetten, enz.

Maar ze proppen extra stappen in de app? We hebben die auto-ontwerpers nodig om contact op te nemen met het softwareteam.