Volkswagen ID Forum banner

Digitale handleiding

1 reading
1.5K views 29 replies 11 participants last post by  ildtaw  
#1 ·
Nou, zoals ik al zei, ik heb mijn Buzz nu een maand en het enige andere probleem is dat ik op het hoofdscherm steeds de foutmelding 'Digitaal handboek niet geïnstalleerd' krijg. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, kan dit komen doordat ik geen wifi-verbinding heb gemaakt?? Ik wilde het de dealer ernaar vragen MAAR op dit moment ben ik niet erg blij met de dealer nadat ze mijn zijruit aan de bestuurderskant hebben gebroken tijdens het aanbrengen van een tintje erop en het duurde een week om het glas binnen te krijgen, om nog maar te zwijgen van het feit dat er 200 mijl op stond. Dus ik dacht dat ik jullie maar eens zou vragen naar problemen in plaats van naar hen.

#2 ·
Mijn ID.4 uit 2025 werd geleverd met een "ingekorte" handleiding, hetzelfde als online en in de auto. Het is voornamelijk alle veiligheidscrap over airbags, veiligheidsgordels, enz. Als het mijn eerste ID.4 was, zou ik verdwaald zijn. Geen informatie over hoe de auto te personaliseren is opgenomen. WTF?

#3 ·
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, kan dit komen doordat ik geen verbinding heb met een wifi-netwerk??
Nee, dat helpt niet en verstoort andere dingen. Werkt uw car-net-verbinding goed en kunt u alle app-functies gebruiken? Het heeft misschien gewoon meer tijd nodig voor de trage download, aangezien deze alleen via de mobiele verbinding van de auto loopt.

#4 ·
Zoals ik al zei, ik heb mijn Buzz nu een maand en het enige andere probleem is dat ik op het hoofdscherm steeds de melding 'Digital Manual no installed' krijg. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Zou dit kunnen komen doordat ik geen wifi-verbinding heb gemaakt?? Ik wilde het de dealer vragen MAAR op dit moment ben ik niet erg blij met de dealer nadat ze mijn passagiersruit hebben gebroken tijdens het aanbrengen van tint erop en het een week duurde om het glas binnen te krijgen, om nog maar te zwijgen van het feit dat het 200 mijl op de teller had staan. Ik dacht dat ik jullie om problemen zou vragen in plaats van hen.
Zelfde. Ik wilde VW bellen.

Installatie digitaal handboek geannuleerd
Neem contact op met de gratis hotline (foutcode: ERR_2001_DM_IN).

Image

#16 ·
Hetzelfde. Ik was van plan VW te bellen.

Installatie digitale handleiding geannuleerd
Neem contact op met de gratis hotline (foutcode: ERR_2001_DM_IN).

View attachment 39623

Ik heb wel een slecht signaal in de garage, maar laatst stond mijn auto buiten en laadde hij 5 uur lang op een gratis lader. Het had tegen die tijd moeten zijn gedownload. Geen groot probleem, maar een beetje geïrriteerd omdat VW weigert onverkorte PDF-handleidingen voor hun klanten uit te geven.
Precies hetzelfde voor mij. Ik had hem naar de dealer gebracht en ze leken er geen raad mee te weten. Ik heb een handleiding besteld en zelf betaald, maar het is voor 2024 en ik heb een 2025. Ik heb $30 betaald en hij kwam vandaag aan, dus ik heb nog geen kans gehad om ernaar te kijken. De handleiding voor 2025 is blijkbaar “niet beschikbaar”.

#6 ·
Onlangs de serviceafdeling bezocht over een probleem met het downloaden van de digitale handleiding. De dealer heeft contact opgenomen met VW en kreeg te horen dat dit een bekend probleem is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt (maar zonder tijdsindicatie). Ondertussen adviseerde VW de klant om via vw.com toegang te krijgen tot een digitale versie met behulp van hun VIN. Ik heb dat vervolgens geprobeerd, maar de enige online beschikbare handleiding was de ingekorte servicehandleiding, die ik al heb omdat er een papieren exemplaar bij het voertuig zat.
Nog steeds gefrustreerd. :confused:

#10 ·
Hier is een handleiding voor eigenaren uit 2025 die u kunt downloaden. Het zijn 668 pagina's, is dat de ingekorte versie? Ze hebben daar ook andere jaren en u vermeldt uw jaar niet.
Dat lijkt mij de handleiding voor de ID.4, maar dit is het ID.BUZZ-forum en mensen hier zoeken naar die handleiding.

#14 ·
Ik weet niet of dit van toepassing is op de buzz, maar ik kon het digitale handboek niet naar een van onze auto's downloaden toen de primaire gebruiker actief was. Ik kon het downloaden door over te schakelen naar het gastaccount. Na het downloaden was het handboek zichtbaar voor zowel gast- als primaire gebruikersaccounts. Lang verhaal, dat ik zal overslaan, maar het was een aanwijzing die leidde tot de ontdekking dat er een verbinding?setup?synchronisatie? probleem was tussen de MyVW app en de auto. De oplossing was om Car Net te bellen, die me vervolgens vroegen om hen te bellen vanaf de informatieknop van de auto, en zij hebben het vanaf hun kant opgelost.

#21 ·
Ik zal een klacht indienen, vooral omdat mijn dealer er nog niet eens in geslaagd is om de handleiding op het Entertainment Center te laden. En er is VEEL te leren over deze elektrische voertuigen, vooral omdat alles via het entertainment center loopt. Bedankt voor de link en het voorbeeld. Ik stap over van een volledig analoge, 24 jaar oude BMW met handgeschakelde versnellingsbak (die ik behoud). Ik HAD een 2014 911S die "wat" computerisering had, maar je hoefde het meeste ervan niet te gebruiken, dus mijn aanpassing en leercurve is behoorlijk steil... LOL.