Volkswagen ID Forum banner
81 - 97 of 97 Posts
Ik heb een 2023 id4 pro awd. Ik weet niet zeker of hij de warmtepomp heeft? Nou, mijn airco is er net mee opgehouden. De auto heeft pas 1800 mijl gereden. Niet blij VW. Gaat deze week naar de dealer. Ik hoop dat ze tenminste een leenauto voor me hebben!

Als het een Amerikaanse auto is, heb je geen warmtepomp, omdat deze nooit in de VS is aangeboden.

Mijn ID.4 heeft me 15 maanden (vandaag!) goed gediend zonder A/C-problemen en ik laat mijn Clima op Auto staan, dus het draait soms zelfs in de winter om de luchtvochtigheid in de cabine te verminderen (het is goed om de A/C in de winter periodiek te laten draaien om de boel te smeren trouwens).

Ik zou ook @edid4s recente reisverslag aanhalen, waar hij uitstekende uitgebreide A/C-output in een zeer hete woestijnomgeving citeert. Dus nee, ik zou niet zeggen dat er een bekend probleem is.

Elk mechanisch systeem kan echter een probleem ontwikkelen. Het zou heel goed een lekkende koelmiddel slang kunnen zijn. Koop geen doe-het-zelf-kit, want die voegen vaak meer koelmiddel toe dan ze zouden moeten, omdat ze de lagedrukzijde niet meten. Alleen een professionele werkplaats heeft de apparatuur om het systeem goed in evenwicht te brengen.

Of het kan een elektrisch probleem zijn dat de compressor verhindert in te schakelen, enz. U zou kunnen controleren op een doorgebrande zekering. Maar bedenk dat het vervangen ervan niet echt een oplossing is, omdat er waarschijnlijk een geldige systemische reden was voor een doorgebrande zekering.

Breng het naar uw dealer voor een oplossing onder garantie.

ref: Ik begon mijn lange reis
mijn advies ook. tijdens de laatste terugroepactie controleerden ze mijn A/C van 2021, waarvan ik nooit had gedacht dat hij niet goed werkte en ze hebben hem gerepareerd. nog steeds in garantie (4 jaar)

En zie, later die dag vertelden ze me dat ze de reparatie hadden verknald en dat de AC weer warme lucht blaast. Uiteindelijk vertelden ze me de volgende dag (precies 2 weken nadat ik hem had afgeleverd) dat de technicus die de klep verving de afdichting niet goed had geĂŻnstalleerd. Dus ze hebben dat gerepareerd en ik kreeg mijn ID.4 4 dagen geleden terug.

Mijn 2023 Pro S AWD had een AC-probleem… warme lucht, en de dealer stelde vast dat het een lek was door een defect ventiel. Ze hielden mijn ID.4 twee weken vast omdat al hun EV-technici ziek of in opleiding waren, LOL. Maar toen realiseerden ze zich op magische wijze dat het werken aan de AC geen EV-opgeleide technicus vereiste, dus repareerden ze het de volgende dag (na 1,5 week wachten).

En zie, later die dag vertelden ze me dat ze de reparatie hadden verknald en dat de AC weer warme lucht blaast. Uiteindelijk, de volgende dag (precies 2 weken nadat ik hem had afgeleverd) vertelden ze me dat de technicus die het ventiel verving de afdichting niet goed had geĂŻnstalleerd. Dus ze hebben dat gerepareerd en ik kreeg mijn ID.4 4 dagen geleden terug.
Dus ik hoorde vanmorgen een sissend geluid uit de ventilatieopeningen toen de AC draaide… AC uit en het sissen stopt. En lucht als de AC aan staat is niet langer koud. Heb mijn ID.4 een paar dagen niet gereden en de AC-lucht was de laatste keer dat ik ermee reed erg koud. Terug naar de dealer gaat het 👎

Mijn 2023 Pro S AWD had een AC-probleem… er kwam warme lucht uit, en de dealer stelde vast dat het een lek was door een defect ventiel. Ze hielden mijn ID.4 twee weken vast omdat al hun EV-technici ziek waren of in opleiding, LOL. Maar toen realiseerden ze zich op magische wijze dat het werken aan de AC geen EV-getrainde technicus vereiste, dus repareerden ze het de volgende dag (na 1,5 week wachten).

En zie, later die dag vertelden ze me dat ze de reparatie hadden verknald en dat de AC weer warme lucht blies. Uiteindelijk vertelden ze me de volgende dag (precies 2 weken nadat ik hem had afgeleverd) dat de technicus die het ventiel verving de afdichting niet goed had geĂŻnstalleerd. Dus hebben ze dat gerepareerd, en ik kreeg mijn ID.4 4 dagen geleden terug.
We bezaten een MY21 ProRWD en hadden hetzelfde probleem. 2021 was vroeg in het modeljaar en de technici worstelden er 2 weken mee. Ze gingen zelfs zo ver dat ze het accupakket lieten vallen om te repareren wat ze ook moesten doen om het AC-probleem op te lossen. Ik had mijn vermoedens over de omvang van de problemen (anders dan AC dus).
Kreeg wel een leenauto, dus dat was cool.
Als ze het gerepareerd hebben, zorg er dan voor dat je een diepe inadem- en uitademtest doet om er zeker van te zijn dat de lucht niet stinkt. Dat gebeurde met onze "reparatie" en ik moest ze een deodorisatie laten uitvoeren. Succes!

Mijn 2023 Pro S AWD is in de 19 maanden dat ik hem bezit 4 keer in de garage geweest om de airconditioning te laten repareren. Hij heeft in totaal meer dan 4 weken gewacht op onderdelen en werkzaamheden in de dealer. De reparatie van vorige week was opnieuw een lekkage aan de drukschakelaar die vervangen moest worden om het te repareren. Veel succes met je airconditioningproblemen. Ik weet dat hier in Florida airconditioning een must is met alle hitte het grootste deel van het jaar.

Mijn 2023 Pro S AWD is in de 19 maanden dat ik hem heb gehad 4 keer in de garage geweest om de airconditioning te laten repareren. Hij heeft in totaal meer dan 4 weken gewacht op onderdelen en werkzaamheden bij de dealer. Vorige week was het weer een lekkage aan de drukschakelaar die vervangen moest worden om het te repareren. Veel succes met uw airconditioningproblemen. Ik weet dat hier in Florida airconditioning een must is met alle hitte het grootste deel van het jaar.
Dat is op zijn zachtst gezegd ontmoedigend. Enige inzicht van hen over waarom dingen blijven falen? Ik ben echt blij met mijn ID.4, maar dit soort dingen zorgen ervoor dat ik de afschrijving wil opeten en een andere EV wil vinden voordat ik weer zo'n gedoe moet meemaken. Gewoon mijn tijd niet waard… hoewel ik het echt zou willen behouden tot net voor de garantie verloopt (nog 2,5 jaar).

Heb mijn ID.4 ongeveer 5 dagen geleden teruggekregen. Dezelfde verdichtingsafdichting die ze eerder onjuist hadden vervangen, was defect. Ze verzekeren me dat ze de nieuwe afdichting nauwkeurig hebben geĂŻnspecteerd om er zeker van te zijn dat deze correct is geĂŻnstalleerd, en het zou geen probleem meer moeten zijn.

5 dagen en tot nu toe geen problemen, dus we zijn voorbij het punt gekomen waarop de laatste reparatie mislukte. Duimen dat dit het einde is.

Het grappige is dat ik in de afgelopen 3 weken van het willen afkomen van mijn ID.4 en het shoppen voor leasecontracten voor EV9's en Ariyas (er zijn geweldige deals beschikbaar)... naar het terugkrijgen van de ID.4 ben gegaan en hoop dat er niets anders misgaat, zodat ik er gewoon van kan genieten en niet te maken heb met potentiële eigenaardigheden en nadelen van andere EV's, LOL.

Mijn 2023 Pro S AWD is 4 keer in de garage geweest om de airconditioning te laten repareren in de 19 maanden dat ik hem heb. Hij heeft in totaal meer dan 4 weken gewacht op onderdelen en werkzaamheden bij de dealer. Vorige week was het weer een drukschakelaarlek dat vervangen moest worden om het te repareren. Veel succes met uw airconditioningproblemen. Ik weet dat hier in Florida airconditioning een must is met alle hitte het grootste deel van het jaar.
Soortgelijk verhaal voor mij. Ik heb de airco laten "repareren" aan het einde van de eerste zomer dat ik hem had. Toen het de volgende zomer warm werd, werkte hij niet goed. Uiteindelijk hebben ze de condensor vervangen. Nu, in het derde jaar, heb ik nog steeds problemen. Tot nu toe dit jaar één afspraak om het probleem te bekijken, een tweede afspraak om de lekkage tevergeefs te vinden en ik heb volgende week een derde afspraak.

Ik heb een 2021 VW ID.4 Pro met een storing aan de airconditioning (B10BE31 Verse luchtblazer, voor, geen signaal Actief / statisch).
De lucht die uit de ventilatieopeningen komt, is niet koud.
Ik wacht al bijna een maand op dit onderdeel.
De auto is nog geen jaar oud en staat nog onder garantie!

Ik heb een 2021 VW ID.4 Pro met een storing aan de airco (B10BE31 Verse luchtblazer, voor, geen signaal Active /static ).
De lucht die uit de ventilatieopeningen komt, is niet koud.
Ik wacht al bijna een maand op dit onderdeel.
De auto is nog geen jaar oud en staat nog onder garantie!
Omdat hij al zo lang geproduceerd wordt, is er geen excuus om zo lang op onderdelen te wachten! Helaas komt dit te vaak voor bij de ID.4.

81 - 97 of 97 Posts