Mijn ID.4 heeft me 15 maanden (vandaag!) goed gediend zonder A/C-problemen en ik laat mijn Clima op Auto staan, dus het draait soms zelfs in de winter om de luchtvochtigheid in de cabine te verminderen (het is goed om de A/C in de winter periodiek te laten draaien om de boel te smeren trouwens).
Ik zou ook
@edid4s recente reisverslag aanhalen, waar hij uitstekende uitgebreide A/C-output in een zeer hete woestijnomgeving citeert. Dus nee, ik zou niet zeggen dat er een bekend probleem is.
Elk mechanisch systeem kan echter een probleem ontwikkelen. Het zou heel goed een lekkende koelmiddel slang kunnen zijn. Koop geen doe-het-zelf-kit, want die voegen vaak meer koelmiddel toe dan ze zouden moeten, omdat ze de lagedrukzijde niet meten. Alleen een professionele werkplaats heeft de apparatuur om het systeem goed in evenwicht te brengen.
Of het kan een elektrisch probleem zijn dat de compressor verhindert in te schakelen, enz. U zou kunnen controleren op een doorgebrande zekering. Maar bedenk dat het vervangen ervan niet echt een oplossing is, omdat er waarschijnlijk een geldige systemische reden was voor een doorgebrande zekering.
Breng het naar uw dealer voor een oplossing onder garantie.
ref:
Ik begon mijn lange reis