Volkswagen ID Forum banner
21 - 40 of 59 Posts
Is dat ĂĽberhaupt mogelijk? Ik dacht dat als de sleutels erin zitten, je deuren niet op slot kunt doen.
Oh JA, absoluut! Als de sleutel in een dode hoek zit, 100%
Is mij overkomen. Ik vergat mijn sleutel in de sporttas, opende de kofferbak, sloot hem en dat was het!
Wat een verdomde shit. VW snapt het NIET om zelfs zo'n simpele ding goed te doen!

Dit overkwam mij en mijn kind zat op de achterbank vast in haar autostoeltje. We verlieten het huis van mijn grootvader, legden mijn handtas op de voorpassagiersstoel, zetten haar in haar autostoeltje, sloten de deuren om naar de andere kant te lopen. Toen ik dat deed, toeterde de claxon luid één keer en daarna waren alle deuren op slot. Ik weet niet of ik per ongeluk de vergrendelknop heb aangeraakt, maar de tweede sleutel was bij mijn man die een wandeling maakte en al een paar honderd meter verderop was toen ik de deuren sloot. Godzijdank was hij relatief in de buurt, zodat we hem konden ontgrendelen (en dat ik bij andere mensen was die een mobiele telefoon hadden, de mijne zat ook in de auto op slot). Nu laat ik mijn sleutel niet meer in de auto liggen als ik naar de andere kant loop.

Te laat voor dit gesprek, maar kan bevestigen dat het mogelijk is dat de auto je buitensluit - we hebben een vergelijkbare ervaring gehad waarover anderen berichten, waarbij we een heleboel spullen in de kofferbak laadden en de sleutelhanger in een van de tassen in de kofferbak zat - toen we de kofferbak via de knop op de achterklep sloten, was de auto op slot en ging niet open. Gelukkig waren we anderhalve kilometer van huis en kregen we een lift van een vriend om de tweede sleutelhanger op te halen. Als we op reis waren geweest of zoiets, dan hadden we pech gehad. We hebben onze les geleerd…

Is me net overkomen. Heb mijn rugzak (met fob erin) in de achterklep gelegd, de klep gesloten en ben rondgelopen om in de bestuurdersdeur te stappen die op slot zat.

Hoe kon de auto op slot gaan zonder een sleutel te zien? Hoe kon hij van achteren op slot gaan? Moet 's ochtends een familielid lastig vallen voor mijn reservesleutel. #VWDumpsterFire

Is mij ook overkomen. Sleutel in de rugzak en de kicksensor gebruikt om de achterklep te openen. De hond in de bench, rugzak in de kofferbak en de klep gesloten door op de elektronische sluitknop te klikken. Gelukkig had ik de telefoon in mijn zak en niet in de rugzak. Mijn vrouw moest komen met de tweede sleutelhanger, gelukkig was ze maar 10 km verderop. Het is maar één keer gebeurd. Ik heb al een paar keer eerder gehad dat de achterklep niet sloot toen hij de sleutel had gedetecteerd.

U kunt uw sleutels in de auto vergrendelen als u een andere sleutel buiten de auto heeft. Als u geen tweede sleutel buiten de auto heeft, kunt u uw sleutel niet in de auto vergrendelen. Er kunnen manieren zijn om de locatiesensoren van de sleutel te misleiden, maar dat is de manier waarop het is ontworpen om te werken.

• Helpful
Reactions: Huey52
Ik heb zojuist, onbedoeld, mijn 2023 ID4 op slot gedaan met de sleutelhanger erin! Erg frustrerend! Ik heb geprobeerd de deur te openen met de app, maar ik kon zo'n optie niet vinden! Ik had het geluk mijn reservesleutel te vinden en de auto te ontgrendelen. Als dit op een andere plek was gebeurd, zou ik een zeer ongelukkige ID4-klant zijn geweest! Hoeveel moeite is er nodig om deze functie aan de app toe te voegen?

Ik heb dit ook net getest. Het blijft vergrendeld als het je tweede sleutel is die je erin hebt opgesloten. Maar dan is het geen probleem, want je hebt de tweede sleutel bij je om hem te ontgrendelen. Het probleem zou zijn als een dief langskomt en de tas ziet, dan vaak een raam inslaat om de tas te stelen, en BONUS, hij kan de hele auto stelen.

Ik herinnerde me mijn Jeep, waar hij meteen ontgrendelt als je de tweede sleutel erin laat.
Misschien wil je teruggaan en je eerdere bericht bewerken, zodat niemand in de toekomst onjuiste informatie vindt en leest.

Ik denk dat ik een stapsgewijze handleiding nodig heb om dit te testen als het een probleem is. Ik zie nog steeds niet hoe ik mijn sleutel van de kofferbak af kan sluiten.
  1. Achterklep is open.
  2. U vergrendelt de auto met de fob.
  3. U gaat iets in de laadruimte pakken en legt uw fob achteloos neer in de laadruimte in een radiostiltegebied.
  4. U slaat de achterklep dicht. (Ik denk dat u ook op de "Sluiten"-knop op de achterklep kunt drukken)

Je kunt ook opzettelijk een sleutel binnenin vergrendelen als je de andere sleutel bij je hebt... dat is waarschijnlijk een makkelijkere manier dan te rommelen met het zoeken naar een radiostiltegebied! Wat radiostilte betreft, ik merk dat het luik niet sluit als de sleutel zich binnen ongeveer 3 voet van de achterbumper bevindt, dus ik weet niet zeker waar je hem kunt verstoppen zodat hij niet wordt gedetecteerd...

Je kunt ook opzettelijk één sleutel binnenin vergrendelen als je de andere sleutel bij je hebt... dat is waarschijnlijk een makkelijkere manier om het te doen dan te rommelen met het zoeken naar een radiostiltegebied! Wat radiostilte betreft, ik merk dat de achterklep niet sluit als de sleutel zich binnen ongeveer 3 voet van de achterbumper bevindt, dus ik weet niet zeker waar je hem kunt verstoppen zodat hij niet wordt gedetecteerd...
In alles wat (opzettelijk of onbedoeld) fungeert als een kooi van Faraday (op 433,92 MHz in Europa of 315 MHz in de VS en Japan). Maar ik ben er ook vrij zeker van dat niets de achterklep tegenhoudt om te sluiten als je hem met de hand sluit.

In alles wat (opzettelijk of onbedoeld) fungeert als een kooi van Faraday (op 433,92 MHz in Europa of 315 MHz in de VS en Japan). Maar ik ben er ook vrij zeker van dat niets de achterklep tegenhoudt om te sluiten als je hem met de hand sluit.
Ja, ik heb geen Pro en ik ben niet bereid om dit te testen op een leentoestel waar ze me maar één sleutel geven ... maar ik veronderstel dat je de achterklep handmatig zou kunnen sluiten met een sleutel erin ... de vraag is of hij op slot gaat of weer opengaat?

• Like
Reactions: Spin
Ja, ik heb geen Pro, en ik ben niet bereid om dit te testen op een leentoestel waar ze me maar één sleutel geven ... maar ik veronderstel dat je de achterklep handmatig zou kunnen sluiten met een sleutel erin ... de vraag is of hij op slot gaat of weer opengaat?
Probeer het met een raam open.

21 - 40 of 59 Posts