Volkswagen ID Forum banner
41 - 59 of 59 Posts
You cannot lock your keys inside the car, it won't lock, I just tested it on mine.
Nou, ik heb net bewezen dat je ongelijk hebt. Vandaag mijn Alltrack op slot gedaan met de sleutels in de auto. Ik had mijn sleutels in mijn werktas. Ik stapte uit mijn auto, deed de bestuurdersdeur op slot, opende de kofferbak om boodschappentassen te pakken. Gooide mijn werktas in de kofferbak, sloeg de achterklep dicht. Piep! Op slot. Man moest me komen redden met een reservesleutel. Hij is stomverbaasd. Hij zei dat het onmogelijk was. Heeft 6 jaar geduurd, maar ik heb hem net ongelijk bewezen.

Image
@Mctiff, ben je net lid geworden van een EV-forum om te reageren op een 1½ jaar oude opmerking dat je je sleutels in je ICE-auto hebt opgesloten?

Ik bedoel, ik zeg niet dat het niet kan in een ID.4, maar... .

Verdomd gelijk heb ik. Want ik wil dat jullie allemaal experts weten (inclusief mijn geweldige elektrotechnische man) dat het kan. Ik heb de problemen van alle anderen gescand. Er zijn momenten geweest waarop een van ons een sleutel buiten de auto had, terwijl de andere sleutel binnen lag; kon de auto niet op slot doen. Maar een moment van mentale terugval terwijl mijn man 30 mijl verderop is... ja. Hij probeert me de les te lezen over de hoeveelheid metaal op de achterbank, bla bla. Nee. Hij vertelde me dat het onmogelijk was. Uitdaging geaccepteerd. Het kostte me 6 jaar. Nu mijn vraag aan jullie: wie heeft de tijd om sinds 2021 7866 berichten te plaatsen? Verdomd gelijk.

Wie heeft de tijd om 7866 berichten te plaatsen sinds 2021? Dang heeft gelijk.
Ik. Dat doe ik. Ik heb die luxe. Maak er 7867 van. Over ID.4-dingen. Op een ID.4-forum. (Weet je... niet een Alltrack.)

Anywho, welkom op het forum, ik weet zeker dat we veel deelname van je zullen zien.

Ik ben erin geslaagd mezelf buiten de kofferbak (ID3) te sluiten. Ik sloot de kofferbak met mijn jas erin, ik dacht dat ik de ID-sleutel in mijn broekzak had, maar het was mijn Golf-sleutel... De auto piepte 3 keer toen ik de kofferbak sloot, ik had haast en dacht dat hij gewoon niet goed dicht zat, dus gaf ik hem een flinke klap... twee keer... hij liet me hem openen. Ik liep weg, toen besefte ik dat ik mijn bril in de auto had laten liggen, dus ging ik terug - misschien 1 minuut later... kofferbak ging niet open... deuren gingen niet open - haalde de sleutel uit mijn zak en toen besefte ik dat het de Golf-sleutel was en niet de ID3-sleutel... oh. VW kwam en was geweldig. De bergingsman zei dat hij geen lockpick voor het slot had, maar ze bestaan wel... Kon de deur openkrikken, maar zou waarschijnlijk schade veroorzaken, dus ging ik uiteindelijk naar huis om de reservesleutel te halen ~25 mijl retour. Zoals ik al zei, ze waren erg behulpzaam! De app lijkt geen ontgrendelingsfunctie te hebben.

De mijne was vanmorgen op slot met de sleutel in de bekerhouder in het midden. Ik kan het niet herhalen, maar als mijn andere sleutel niet in huis was geweest, had ik pech gehad. Ik denk dat de software gewoon een glitch heeft.

Ik kan me niet herinneren dat ik mijn sleutel/afstandsbediening niet van de kassier kreeg nadat ik had betaald. Zelfs bij garantie werkzaamheden met een saldo van nul, lag hij daar... met het service ticket.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn sleutel/fob niet van de kassier heb gekregen nadat ik had betaald. Zelfs met garantie werkzaamheden met een saldo van nul, daar lag hij... met het service ticket.
~50/50 propositie voor mij sinds zulke fobs in omloop zijn gekomen (Audi/VW/Benz). Begrijpelijk als ze het voertuig terugrijden van de service bay, laten ze de sleutel in het voertuig achter of brengen ze hem naar de service adviseur. Als hij in het voertuig is achtergelaten, citeert de SA meestal hetzelfde, maar ik heb het een paar keer moeten vragen. En meteen terug in mijn zak gaat hij. ;)

View attachment 30241

Verdomme @Mctiff, ben je net lid geworden van een EV-forum om te reageren op een 1½ jaar oude opmerking dat je je sleutels in je ICE-auto hebt opgesloten?

Ik bedoel, ik zeg niet dat het niet kan in een ID.4, maar... Verdomme.
Uhm, ik kom er nu pas bij om je te antwoorden, ik denk niet dat de persoon lid is geworden voor een oude wraakreactie, ze zijn hier waarschijnlijk terechtgekomen (zoals ik nu) om te proberen te begrijpen waarom ze buitengesloten zijn. Ik ben hier om me af te vragen waarom de VW mijn sleutels in de kofferbak heeft opgesloten, mijn huissleutels zaten erbij, maar ik had tenminste nog mijn telefoon, anders zat ik echt vast en zou ik heel, heel laat op mijn werk zijn geweest. Erg frustrerend, want ik denk niet dat dit mogelijk had mogen zijn, het moet een ontwerpfout zijn, dus ik reageer op je uit frustratie jaren na je bericht. Voor andere buitengesloten VW-rijders: het gebeurt en het is vreselijk en ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, het is beangstigend dat het per ongeluk weer zou kunnen gebeuren.

Uhm, ik kom er nu pas bij om je te antwoorden, ik denk niet dat de persoon is toegetreden om te antwoorden op een oude hatelijke reactie, ze zijn hier waarschijnlijk terechtgekomen (zoals ik nu) om te proberen te begrijpen waarom ze buitengesloten zijn. Ik ben hier om me af te vragen waarom de VW mijn sleutels in de kofferbak heeft opgesloten, mijn huissleutels zaten erbij, maar ik had tenminste nog mijn telefoon, anders zat ik echt vast en zou ik heel, heel laat op mijn werk zijn geweest. Erg frustrerend, want ik denk niet dat dit mogelijk had mogen zijn, het moet een ontwerpfout zijn, dus ik reageer op je uit frustratie jaren na je bericht. Voor andere buitengesloten VW-rijders: het gebeurt en het is vreselijk en ik heb geen idee wat ik eraan moet doen, het is beangstigend dat het per ongeluk opnieuw zou kunnen gebeuren
Het was de toon van McTiff's bericht waarop ik reageerde. Context is koning. Het was een toegegeven klein antwoord van mijn kant op een even klein bericht.

@SunWizard 's bericht was correct in die zin dat als Kessy een sleutel detecteert, hij niet op slot gaat. Maar deze systemen zijn niet waterdicht. Als het signaal wordt geblokkeerd, of als de sleutel inactief wordt gelaten en "in slaap valt" (geen functie in alle VW-producten, maar blijkbaar wel in de ID.4), dan kan de auto niet weten dat de sleutel aanwezig is en gaat hij normaal op slot. Dus in meer woorden, het is correct om te zeggen dat het systeem is ontworpen om dit te voorkomen, maar er kan niet op worden vertrouwd.

Het frustrerende aan de ID.4 is dat we onze auto's niet kunnen ontgrendelen met onze telefoons via de MyVW-app. Andere VW-producten staan dit toe. Het lijkt een heel basale functie te zijn die ontbreekt, en VW heeft ons verteld dat dit geen vergissing was en dat het niet zal worden aangepakt in toekomstige updates, dat onze ID.4's hiertoe niet in staat zijn.

Het is goed om deze threads te zien, want ongeacht of er een oplossing wordt gevonden, is het goed om te weten dat andere mensen het probleem hebben ervaren. Ik weet niet of de sleutel geblokkeerd was, maar effectief was hij op dezelfde plaats in mijn handtas als waar hij werd gedetecteerd om me in staat te stellen de kofferbak te openen, dus het lijkt erop dat hij detecteerbaar had moeten zijn, maar de interieurdetectoren kunnen geblokkeerd zijn geweest, ik heb geen idee waar ze zich in de auto bevinden

Oh JA, absoluut! Als de sleutel op een dode plek zit, 100%
Gebeurt me. Ik vergat mijn sleutel in de sporttas, opende de kofferbak, sloot hem en dat was het einde!
Wat een F..g shit. VW snapt het niet om zelfs zo'n simpele ding goed te doen!
Ik ook! Ik ging zwemmen, dus ik vergrendelde de deuren, toen realiseerde ik me dat het zwembad geen kluisjes had, dus ik dacht - ik doe mijn handtas in de kofferbak! Wat ik deed en de kofferbak sloot! GROTE FOUT!!! Mijn telefoon, portemonnee en sleutels zaten allemaal opgesloten in de kofferbak. Gelukkig was het maar 3 km lopen naar huis in 30 graden hitte om de reservesleutel te halen en nog eens 3 km terug naar de auto! ZO BOOS! Zeker met een dure auto als VW, zouden ze dit onmogelijk moeten maken!

Hier ook! Ik ging zwemmen, dus ik deed de deuren op slot, toen realiseerde ik me dat het zwembad geen kluisjes had, dus ik dacht - ik doe mijn handtas in de kofferbak! Wat ik deed en de kofferbak sloot! GROTE FOUT!!! Mijn telefoon, portemonnee en sleutels zaten allemaal opgesloten in de kofferbak. Gelukkig was het maar 3 km lopen naar huis in 30 graden hitte om de reservesleutel te halen en nog eens 3 km terug naar de auto! ZO BOOS! Zeker met een dure auto als VW zouden ze dit onmogelijk moeten maken!
Ze proberen dit onmogelijk te maken door te proberen te detecteren wanneer er een fob in de auto achterblijft.

Helaas kunnen ze de fob niet detecteren op alle plaatsen waar je hem zou kunnen laten liggen, dus dit stukje zogenaamd nuttige automatisering kan je net op het moment dat je het het meest nodig hebt in de steek laten.

41 - 59 of 59 Posts