Volkswagen ID Forum banner

Michelin Defender 2 banden: Waarschuwing & Vraag

4 reading
4.9K views 43 replies 27 participants last post by  bobdavisnpf  
#1 ·
Het was tijd om onze ellendige Alenzas te vervangen en, gebaseerd op eerdere ervaringen en online beoordelingen, koos ik voor de Michelin Defender 2. Costco liet me de setup niet squaren, dus ik zit nog steeds vast met de versprongen 235/55/19 & 255/50/19.

Waarschuwing: Na ongeveer 1.000 mijl sta ik op het punt de banden te vervangen. Ik verwachtte een bereikverlies, aangezien deze banden niet specifiek zijn ontworpen voor EV's. En hoewel het groter is dan verwacht (15-20%), kon ik dat verdragen. Wat echter onverdraaglijk is, is het dreunende geluid dat ik krijg, beginnend bij ongeveer 40 km/u (en de voetgangerswaarschuwing van de auto overneemt) en nooit weggaat. De auto was vroeger aangenaam stil om mee te rijden op de snelweg, maar nu dreunt hij en maakt het lawaaieriger dan een fatsoenlijk IC-voertuig. De uitlijning is in orde, net als de wiellagers, dus het lijken echt de banden te zijn. Als iemand de Michelin Defender 2 overweegt, wees dan gewaarschuwd dat het een lawaaierige band is op de ID.4.

Vraag: Costco heeft er vriendelijk mee ingestemd om de banden te ruilen voor een andere set Michelins (met aanpassing voor verschillende waarde/prijzen). Welke band zou u aanbevelen? Ik heb goede dingen gehoord over de CrossClimate 2, maar ze zijn een beetje overdreven in onze regio, aangezien we geen sneeuw of koude temperaturen krijgen. Bovendien maak ik me zorgen over lawaai van het agressieve profiel. De Costco-medewerker adviseerde de Michelin e.Primacy-banden als beter voor bereik en geluid (aangezien EV-geoptimaliseerd). Dan zijn er de Primacy A/S die OEM op Hyundai en Mercedes komen. Ik zou het liever de tweede keer goed doen, dus alle suggesties en feedback worden zeer gewaardeerd! Bedankt bij voorbaat!

#3 ·
Het was tijd om onze ellendige Alenzas te vervangen en, gebaseerd op eerdere ervaringen en online beoordelingen, koos ik voor de Michelin Defender 2. Costco liet me de setup niet squaren, dus ik zit nog steeds vast met de versprongen 235/55/19 & 255/50/19.

Waarschuwing: Na ongeveer 1.000 mijl sta ik op het punt de banden te vervangen. Ik verwachtte een bereikverlies, aangezien deze banden niet specifiek zijn ontworpen voor EV's. En hoewel het groter is dan verwacht (15-20%), kon ik dat wel verdragen. Wat echter onverdraaglijk is, is het dreunende geluid dat ik krijg, beginnend bij ongeveer 40 km/u (en de voetgangerswaarschuwing van de auto overneemt) en nooit weggaat. De auto was vroeger aangenaam stil om mee te rijden op de snelweg, maar nu dreunt hij en maakt hij meer lawaai dan een fatsoenlijk IC-voertuig. De uitlijning is in orde, net als de wiellagers, dus het lijken echt de banden te zijn. Als iemand de Michelin Defender 2 overweegt, wees dan gewaarschuwd dat het een lawaaierige band is op de ID.4.

Vraag: Costco heeft vriendelijk ingestemd om de banden te ruilen voor een andere set Michelins (met aanpassing voor verschillende waarde/prijzen). Welke band zou u aanbevelen? Ik heb goede dingen gehoord over de CrossClimate 2, maar ze zijn een beetje overdreven in onze regio, aangezien we geen sneeuw of koude temperaturen krijgen. Bovendien maak ik me zorgen over lawaai van het agressieve profiel. De Costco-man raadde de Michelin e.Primacy-banden aan als beter voor het bereik en het geluid (aangezien EV-geoptimaliseerd). Dan zijn er de Primacy A/S die OEM op Hyundai en Mercedes zitten. Ik zou het de tweede keer liever goed doen, dus alle suggesties en feedback worden zeer gewaardeerd! Bedankt bij voorbaat!
Ik heb mijn banden gekocht bij Discount Tire en de enige die ze op dat moment hadden met de juiste gewichtstoelating en luchtdruk was een Perelli en ik heb mijn auto nu niet, dus ik kan je niet vertellen welke versie van Perelli het was, maar we hebben het geëgaliseerd naar de maat van de achterbanden. Ze zijn geweldig stil geweest en ik heb al 25.000 mijl op de Perelli's en ik heb geen problemen gehad en het profiel ziet er nog nieuw uit. Ik hoop dat dit helpt.

#4 ·
#5 ·
De PIRELLI SCORPION ZERO A/S zijn de stilste van de standaardbanden die VW gebruikt, en hebben een lage rolweerstand en zijn stiller dan de vreselijke Alenzas, zie:
Bedankt, @SunWizard! De Pirellis stonden op mijn lijst, dankzij feedback van dit forum, maar helaas zit ik nu vast aan het merk Michelin (Costco ruilt niet om voor een ander merk). Daarom zou alle feedback over hun banden (e.Primacy, Primacy A/S, etc.) geweldig zijn!

#7 · (Edited)

Waarschuwing: Na ongeveer 1.000 mijl sta ik op het punt de banden te vervangen. Ik verwachtte een bereikverlies omdat deze banden niet specifiek zijn ontworpen voor EV's. En hoewel het groter is dan verwacht (15-20%), kon ik dat verdragen. Wat echter onverdraaglijk is, is het dreunende geluid dat ik krijg, beginnend bij ongeveer 40 km/u (en de voetgangerswaarschuwing van de auto overneemt) en nooit weggaat. De auto was vroeger aangenaam stil om mee te rijden op de snelweg, maar nu dreunt hij en maakt hij meer lawaai dan een fatsoenlijk IC-voertuig. De uitlijning is in orde, net als de wiellagers, dus het lijken echt de banden te zijn. Als iemand de Michelin Defender 2 overweegt, wees dan gewaarschuwd dat het een lawaaierige band is op de ID.4.

Vraag: Costco heeft er vriendelijk mee ingestemd om de banden te ruilen voor een andere set Michelins (met aanpassing voor verschillende waarde/prijzen). Welke band zou u aanbevelen? Ik heb goede dingen gehoord over de CrossClimate 2, maar ze zijn een beetje overdreven in onze regio, omdat we geen sneeuw of koude temperaturen krijgen. Bovendien maak ik me zorgen over lawaai van het agressieve profiel. De Costco-man raadde de Michelin e.Primacy-banden aan als beter voor bereik en geluid (omdat ze EV-geoptimaliseerd zijn). Dan zijn er nog de Primacy A/S die OEM op Hyundai en Mercedes zitten. Ik wil het de tweede keer liever goed doen, dus alle suggesties en feedback worden zeer gewaardeerd! Bedankt bij voorbaat!
Wij (mijn vrouw en ik) vonden allebei dat onze Michelin CC2's behoorlijk stil reden, zeker merkbaar stiller dan de Influenzas, eh, Alenzas die ze vervingen. (Mijn vrouw noemde dit ongevraagd.) Ik wijt dat aan het feit dat het profiel van de CC2 niet hele profielblokken tegelijkertijd laat landen, maar in plaats daarvan de landingszone veegt van het midden van het loopvlak naar de buitenkant van het loopvlak/midden van het loopvlak naar de binnenkant van het loopvlak, een beetje zoals de reden waarom schroefvormige tandwielen stiller draaien dan rechte tandwielen.

#32 ·
Wij (mijn vrouw en ik) vonden beide dat onze Michelin CC2's behoorlijk stil waren, zeker merkbaar stiller dan de Influenzas, eh, Alenzas die ze vervingen. (Mijn vrouw noemde dit ongevraagd.) Ik schrijf dat toe aan het feit dat het profiel van de CC2's niet hele profielblokken tegelijkertijd laat landen, maar eerder de landingszone veegt van het midden van het loopvlak naar de buitenkant van het loopvlak/midden van het loopvlak naar de binnenkant van het loopvlak, een beetje zoals dezelfde reden waarom schuine tandwielen stiller lopen dan rechte tandwielen.
We hebben net nieuwe Michelin CC2's gemonteerd en ik merk geen significant geluid. Ik vind deze banden fijn.

#8 · (Edited)
Interessante Alenza-opmerkingen. Voor ons hebben ze maar één negatief punt: de vroege slijtage. Ze zijn verbazingwekkend stil bij alle snelheden, en ik hoop dat we dezelfde stilte krijgen in onze nieuwe banden. We zullen ze waarschijnlijk vervangen bij 21.000 mijl op onze AWD dual motor, maar ze zijn perfect geweest, behalve de vroege slijtage. Ze zijn perfect in alle opzichten, behalve de lage kilometers.

#11 ·
Ik heb deze 19 inch Defender 2 banden op mijn Ioniq 5 van Costco gekregen omdat Cross climate 2 niet in de juiste maat leverbaar was. Ze waren veel luider dan de Michelin Primacy OEM band, maar het geluid is verbeterd met slijtage. Ik heb er nu 15.000 km mee gereden en het geluid is draaglijk en ze slijten goed. Ik heb Scorpion Perrellis op de ID4 van mijn vrouw gezet en die zijn beslist stiller.

• Like
Reactions: aircooled
#12 ·
Ik zou voor de EV-band gaan… ze zouden tenminste stil moeten zijn!

• Like
#13 ·
Bij mijn 40.000 km service adviseerde de dealer dat de Pirellis op onze gebruikte 23 versleten waren en tekenen van chipping vertoonden. Leek nog bruikbaar profiel te hebben, dus besloten we ze nog een paar kilometer verder te laten gaan. Afgelopen weekend bij 46.000 km merkte ik dat de linkervoorband een kleine bobbel in de zijwand had ontwikkeld. Met enige terughoudendheid reed ik ermee naar de dealer op 80 km afstand om ze te vervangen. Bij aankomst was het een grote uitstulping. Niet een van mijn betere beslissingen, had de reserveband moeten monteren. Ik heb alle vier vervangen door Kumho's. Onze andere Id heeft 55.000 km op de originele banden sinds nieuwe Kumho's en ze doen het prima.

#15 ·
Bij mijn 40k service adviseerde de dealer dat de Pirellis op onze gebruikte 23 versleten waren en tekenen van chipping vertoonden. Leek nog bruikbaar profiel te hebben, dus besloten we ze nog een paar kilometer te laten rijden. Afgelopen weekend bij 46k merkte ik dat de linkervoorband een kleine bult in de zijwand had gekregen. Met enige terughoudendheid reed ik ermee naar de dealer, 80 kilometer verderop, om ze te vervangen. Bij aankomst was het een grote uitstulping. Niet een van mijn betere beslissingen, had de reserveband moeten monteren. Ik heb alle vier vervangen door Kumho's. Onze andere Id heeft 55k op de originele banden sinds nieuwe Kumho's en ze doen het prima.
Wat is uw mening over de vergelijking? Zijn de Kumho's net zo stil als de Pirellis? Hoe zit het met het bereik en de handling?

#19 ·
Ik heb de OEM Alenza bij ongeveer 25.000 mijl vervangen door Pirelli Scorpion AS Plus 3. De Alenza's haalden gemiddeld 3,6 mi/kWh voor 10.000, terwijl de Pirelli's gemiddeld 3,3 mi/kWh halen. Mijn rijgedrag is erg consistent, dus het lijkt erop dat de efficiëntie ongeveer 8% lager ligt.
Waren het de VW OEM Pirelli's, of gewoon een standaard Pirelli?

#22 ·
Ik keek uit nieuwsgierigheid op Tire Rack en de Kumho lijkt een goedkopere optie te zijn met een betere slijtvastheid. Hankooks zijn de duurste van de OE-banden, Pirelli de op een na duurste, waarbij Bridgestone in het midden zit.

#23 ·
Ik heb een 2023 Pros die kwam met Pirelli Scorpions. Bij 36000 mijl had ik mijn 4e lekke band op 3 verschillende banden. Ik ging naar Discount Tire en kreeg een set Kumho Crugen HP71s. Ze kregen goede recensies en waren een goede combinatie van garantie en prijs. Ik heb er 500 mijl op zitten en ze werken geweldig. Misschien niet zoveel lekke banden?

P.S. Ik heb net op Tire Rack gekeken en ze hebben een uitverkoop van Pirelli Scorpions.

#24 ·
Ik heb een 2023 Pros die werd geleverd met Pirelli Scorpions. Na 36.000 mijl had ik mijn 4e lekke band op 3 verschillende banden. Ik ging naar Discount Tire en kreeg een set Kumho Crugen HP71's. Ze kregen goede beoordelingen en waren een goede combinatie van garantie en prijs. Ik heb er 500 mijl op zitten en ze werken geweldig. Misschien niet zoveel lekke banden?

P.S. Ik heb net op Tire Rack gekeken en ze hebben een uitverkoop van Pirelli Scorpions.
Merkt u enig verschil in bereik, handling of stilte?

#27 · (Edited)
#29 ·
Ik heb dit ook in andere threads gepost, maar ik heb de waardeloze OEM Alenza Sport banden vervangen door Bridgestone's nieuwste Alenza Ultra's. Ik ben er absoluut dol op. Mijn energieverbruik is identiek aan wat het was voordat ik de banden verving, de rit is comfortabel en stil, en het beste van alles is dat de banden een garantie van 80.000 mijl hebben. Ik ben er momenteel blij mee en hoop dat ik dat de komende jaren zal blijven.

#31 ·
Ik heb de Cross Climates en ben er tot nu toe erg blij mee. Ik woon in Minneapolis en dit jaar was mijn ID.4 geweldig in de sneeuw, vergeleken met het gevoel alsof ik vorig winter op ski's stond op de originele Alenzas. Ik heb direct nadat ik ze had gekregen een roadtrip naar Atlanta gemaakt met Thanksgiving en heb geen grote ergernis van lawaai opgemerkt. Het voelt alsof er een impact was op de efficiëntie, maar het is moeilijk te vergelijken omdat ik ze ongeveer tegelijkertijd heb gemonteerd als het koude weer begon. Er is niet genoeg effect geweest om een grote opmerking te zijn.

#33 ·
Als de OP wilde ik alleen maar zeggen hoeveel ik alle nuttige feedback en berichten waardeer. Ik weet dat sommige OPs de interesse in hun eigen threads verliezen, maar dat is hier zeker niet het geval. Ter update blijkt dat de e.Primacy band nog niet verkrijgbaar is in de voorin vereiste maat (achterbanden zijn wel verkrijgbaar). Dus ik kies nu tussen de Primacy A/S en de CrossClimate. Ik wou dat ik niet vastzat aan Michelin gezien alle positieve feedback over de Pirellis en Kumhos. Speciale shout-out naar @SunWizard; die EU-bandenwebsite is een ongelooflijke bron!

#35 ·
Als OP wilde ik gewoon zeggen hoeveel ik alle nuttige feedback en berichten waardeer. Ik weet dat sommige OPs de interesse in hun eigen threads verliezen, maar dat is hier zeker niet het geval. Ter update blijkt dat de e.Primacy band nog niet beschikbaar is in de vereiste maat voorin (achter is beschikbaar). Dus ik kies nu tussen de Primacy A/S en de CrossClimate. Ik wou dat ik niet vastzat aan Michelin gezien alle positieve feedback over de Pirellis en Kumhos. Speciale shout-out naar @SunWizard; die EU-bandenwebsite is een ongelooflijke bron!
Primacy moet stiller zijn en langer meegaan, maar CC zal beter zijn bij nat weer. Michelins zijn echter altijd goed.

• Like
#36 ·
De CC2 geeft ongeveer 13% minder bereik dan de Primacy uit veel tests zoals deze:
Tire Rack heeft tests uitgevoerd met de CC2 waaruit bleek dat deze 34 mijl minder bereik had dan de Michelin Primacy (beide op 18" wielen.) Ze documenteren hoe ze de tests hebben uitgevoerd over een route van 200 mijl met behulp van twee identieke Tesla Model 3 voertuigen die in tandem werden bestuurd. Dit is veel beter dan wanneer iemand simpelweg hun gerapporteerde mi/kwh vergelijkt met hun vorige nummer, aangezien de ID.4 onnauwkeurig is gebleken en 10-25% te laag rapporteert op efficiëntie en varieert bij elke test waarbij ik het exact heb berekend.

#39 ·
Het was tijd om onze ellendige Alenzas te vervangen en, gebaseerd op eerdere ervaringen en online beoordelingen, koos ik voor de Michelin Defender 2. Costco liet me de set-up niet squaren, dus ik zit nog steeds vast met de gespreide 235/55/19 & 255/50/19.

Waarschuwing: Na ongeveer 1.000 mijl ga ik de banden vervangen. Ik verwachtte een bereikverlies, aangezien deze banden niet specifiek zijn ontworpen voor EV's. En hoewel het groter is dan verwacht (15-20%), kon ik dat verdragen. Wat echter onverdraaglijk is, is het dreunende geluid dat ik krijg, beginnend bij ongeveer 25 mph (en het voetgangerswaarschuwingsgeluid van de auto overneemt) en nooit weggaat. De auto was vroeger aangenaam stil om mee te rijden op de snelweg, maar nu dreunt hij en maakt hij meer lawaai dan een fatsoenlijk IC-voertuig. De uitlijning is in orde, net als de wiellagers, dus het lijken echt de banden te zijn. Als iemand de Michelin Defender 2 overweegt, wees dan gewaarschuwd dat het een lawaaierige band is op de ID.4.

Vraag: Costco heeft er vriendelijk mee ingestemd om de banden te ruilen voor een andere set Michelins (met aanpassing voor verschillende waarde/prijzen). Welke band zou u aanbevelen? Ik heb goede dingen gehoord over de CrossClimate 2, maar ze zijn een beetje overdreven in onze regio, omdat we geen sneeuw of koude temperaturen krijgen. Bovendien maak ik me zorgen over lawaai van het agressieve profiel. De Costco-man raadde de Michelin e.Primacy-banden aan, omdat ze beter zijn voor het bereik en het geluid (aangezien ze EV-geoptimaliseerd zijn). Dan zijn er nog de Primacy A/S die OEM op Hyundai en Mercedes worden geleverd. Ik zou het de tweede keer liever goed doen, dus alle suggesties en feedback zijn zeer welkom! Bedankt bij voorbaat!
Hè, ik heb net Michelins (om mijn geliefde Hankook Kinergy-banden te vervangen die me bijna 80.000 mijl hebben meegegaan), dus ik ging kijken en ik heb het Defender 2-model. Ik moet toegeven dat ik helemaal geen lawaai van ze heb opgemerkt. Ik vraag me af of je een slechte band/banden had. Veel succes met welke je ook kiest en houd ons op de hoogte!

#40 ·
Hoezo, ik heb net Michelin's (om mijn geliefde Hankook Kinergy banden te vervangen die me bijna 80.000 mijl hebben meegegaan), dus ik ging even kijken en ik heb het Defender 2 model. Ik moet toegeven dat ik er helemaal geen lawaai van heb gemerkt. Ik vraag me af of je een slechte band/banden had. Veel succes met wat je ook kiest & houd ons op de hoogte!
Bedankt voor de feedback. Benieuwd hoe je Defender 2 banden zich verhouden tot de Hankooks qua efficiëntie en rijbereik?

#42 · (Edited)
Zou de vermindering van de kilometerstand kunnen komen doordat de banden nog niet waren ingereden? Het installeren van een set CrossClimate 2's op mijn huidige voertuigen verminderde de kilometerstand met ongeveer 20% totdat ik er ongeveer 3.000 mijl mee had gereden. Ik herinner me echter geen significant verschil in de hoeveelheid lawaai. Althans niet tot nu, nu ze ongeveer zes jaar en 60.000 mijl erop hebben zitten.