Volkswagen ID Forum banner
841 - 860 of 1,447 Posts
Hier is de SFD unlock status link van het OBDELEVEN team

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit probleem komt perfect overeen met mij die mijn ID4 van de 3.1 upgrade naar huis brengt. Ik dacht dat ik iets kapot had gemaakt. Bedankt voor het plaatsen hiervan.

Soms is het vooral het testen van fixes dat de reden is voor oponthoud. Je wilt geen nieuwe bugs creëren tijdens het oplossen van een oude.

Er gaat een theorie rond (dit is slechts een theorie) dat VAG ODB11 uit de toegang tot de SPF-codes heeft gezet. Als dit het geval is, dan is ODB11 vrijwel nutteloos op onze voertuigen.
Ik hoop natuurlijk dat dit niet het geval is.
Er is ook een toevoeging aan die theorie dat ze nooit officiële SFD-ontgrendeling hadden en altijd de verzoeken vervalsten met behulp van dealerlogins. Want een paar dagen geleden heeft VAG enkele wijzigingen aangebracht en zijn enkele zogenaamde "dealer login"-diensten ook kapot gegaan. Maar ja, het is maar een theorie ☺

kun je wat meer info delen over TA-activering?
Dus als je Travel Assist momenteel niet hebt geïnstalleerd, kun je het vrij eenvoudig inschakelen, dit is in A5 dus geen SPF-beschermde module.
Ik heb ook geprobeerd om de assistentie bij het wisselen van rijstrook in te schakelen, omdat ik denk dat ik de sensoren ervoor heb, maar dit niet heb kunnen inschakelen.
Veel mensen zeggen dat het tussen vervelend en nutteloos is, want zonder het capacitieve stuurwiel moet je elke 30 seconden of zo aan het stuur "wiebelen", mijn laatste twee auto's (A4 en MG5) waren hetzelfde en deze auto is beter omdat het je een paar volledig stille waarschuwingen geeft voordat het daadwerkelijk begint te bingen en interventies uitvoert.
Ik overweeg om een capacitief stuurwiel te kopen, omdat sommige mensen ze hebben vervangen, maar ze kosten ongeveer £ 1.000 nieuw.
er is ook een toevoeging aan die theorie dat ze nooit een officiële SFD-ontgrendeling hadden en altijd de verzoeken vervalsten met behulp van dealerlogins. Omdat VAG een paar dagen geleden enkele wijzigingen heeft aangebracht en enkele zogenaamde "dealerlogin"-services ook kapot waren. Maar ja, het is maar een theorie ☺
Het zou kunnen zijn dat de VAG-servers zijn ontploft, waardoor de officiële ODB11 en ook de dealerlogins tegelijkertijd zijn uitgevallen - maar als dat het geval was, zou OBD11 gewoon VAG de schuld hebben gegeven, zou je denken.

Dus als je momenteel geen Travel Assist hebt geïnstalleerd, kun je het vrij eenvoudig inschakelen, dit zit in A5 dus geen SPF-beschermde module.
Ik heb ook geprobeerd om assistentie bij het wisselen van rijstrook in te schakelen, omdat ik denk dat ik de sensoren ervoor heb, maar dit niet heb kunnen inschakelen.
mm, de mijne is een Chinese auto, dus TA zit waarschijnlijk ergens maar is uitgeschakeld. Kun je aanpassingen of lange coderingen voor TA delen? Het stuur is capacitief.
Het kan zijn dat de VAG-servers zijn uitgevallen, waardoor de officiële ODB11 en ook de dealerlogins tegelijkertijd zijn uitgevallen - maar als dat het geval was, zou je gedacht hebben dat OBD11 gewoon VAG de schuld zou geven.
Nou, ik sta aan de kant van de theorie dat OBD11 geen officiële rechten heeft om SFD te ontgrendelen en te spoofen. API-wijzigingen kunnen niet meer dan een paar uur duren om de functionaliteit te herstellen

mm, de mijne is een Chinese auto, dus TA is waarschijnlijk ergens maar uitgeschakeld. Kun je aanpassingen of lange coderingen voor TA delen? Het stuur is capacitief.

Nou, ik sta aan de kant van de theorie dat OBD11 geen officiële rechten heeft om SFD te ontgrendelen en te spoofen. API-wijzigingen kunnen niet meer dan een paar uur duren om de functionaliteit te herstellen
Obdeleven wordt officieel ondersteund door VW en moet de VW-richtlijnen volgen.
Wanneer je de obdeleven-app gebruikt en aan een voertuig werkt (vooral SFD UNLOCK), wordt je app direct gespiegeld vanaf de VW-server...en VW verzamelt alle informatie over wijzigingen en aanpassingen.
Ross-Tech.com is bezig om officieel door VW te worden ondersteund.

Obdeleven wordt officieel ondersteund door VW en moet de VW-richtlijnen volgen.
Wanneer u de Obdeleven-app gebruikt en aan een voertuig werkt (vooral SFD UNLOCK), wordt uw app rechtstreeks van de VW-server gespiegeld....en VW verzamelt alle informatie over wijzigingen en aanpassingen.
Ross-Tech.com is bezig om officieel door VW te worden ondersteund.
Oké, ik geloof uw woorden omdat ik uw berichten hier al 6 maanden volg en uw competentie begrijp.
De vraag is: waarom heeft het volgen van de richtlijnen bijna 1 week downtime veroorzaakt voor SFD?
N.B. Ik ben CTO in een IT-bedrijf en ik kan me goed voorstellen hoe softwareontwikkelaars doorgaans nieuwe richtlijnen van partnerservices ontvangen en hoe ze deze moeten implementeren :)

mm, de mijne is een Chinese auto, dus TA is waarschijnlijk ergens maar uitgeschakeld. Kun je aanpassingen of lange coderingen voor TA delen? Het stuur is capacitief.
Dus dit is wat ik uiteindelijk heb veranderd;

HC-interventiepunt: laat → early_setting_over_menu
Byte 7 bit 1–3: Noodhulpvariant: Not_coded → Ea_variante_2
Byte 8 bit 3–6: HC-variant: Hc_variante_0 → Hc_variante_2

Ik heb de noodhulp uiteindelijk gewijzigd in not_coded, maar zou deze op ea_variante_2 hebben voor het capacitieve stuur.

Oké, ik geloof je woorden omdat ik je berichten hier al 6 maanden volg en je competentie begrijp.
De vraag is: waarom heeft het volgen van de richtlijnen bijna 1 week downtime voor SFD veroorzaakt?
N.B. Ik ben CTO in een IT-bedrijf en ik kan me goed voorstellen hoe softwareontwikkelaars doorgaans nieuwe richtlijnen van partnerservices ontvangen en hoe ze deze zouden moeten implementeren :)
Dit is een vraag die ik niet in het openbaar kan bespreken.
Het zal snel worden opgelost..... Wanneer er een update is aan de VW-kant voor ODIS-toolgebruikers.... zal obdeleven de volgende in de rij zijn voor benodigde wijzigingen en aanpassingen aan de broncode en de telefoon-app.

Mensen die e-mails ontvangen dat het probleem aanstaande maandag wordt opgelost :)
Dit is het laatste nieuws van het forum

"Het probleem is nog steeds in behandeling, we verwachten nu elk moment een release, maar het zou kunnen dat dit pas maandag (19-06-2023) kan gebeuren, helaas."

Het is frustrerend, maar het wordt in ieder geval opgelost. Ik wil het aantal "knipperingen" wijzigen in 4 - wat betekent dat de head unit teruggezet moet worden naar de fabrieksinstellingen, dus ik probeer momenteel het instellen uit te stellen.

Deze thread is super nuttig. Ik stond op het punt om een OBDEleven Pro-abonnement af te sluiten, maar ik wacht het af.

841 - 860 of 1,447 Posts