Volkswagen ID Forum banner
41 - 60 of 68 Posts
Ik heb vandaag mijn Homelink-spiegel gekregen. Hij werd geleverd met programmeerinstructies, een reservekabel en wat kabelbinders:

View attachment 2179

De installatie is precies hetzelfde als de Golf R-video, het enige verschil is de plastic behuizing:

View attachment 2181

Hij bestaat uit twee delen, eerst moet je het onderste deel verwijderen, ik begon met een plectrum om het uit elkaar te wrikken, maar zoals Swimrwo zegt, kun je het gewoon met je handen verwijderen.

View attachment 2182

Dat laat het bovenste deel van de behuizing over en je verwijdert het op dezelfde manier, van boven naar beneden en een beetje naar de voorkant van het dashboard.

View attachment 2183

Dan een beetje rond de spiegel wrikken om hem te verwijderen.

Draai de spiegelhouder stevig tegen de klok in (hij zit er stevig in) totdat hij losklikt en trek hem naar beneden.

View attachment 2184

De connector zit er ook stevig in, ik moest hem met een bankschroef vasthouden om hem uit elkaar te trekken, als je een sterkere grip hebt, kun je ze waarschijnlijk met de hand uit elkaar trekken.

View attachment 2185

Draai dan alle stappen om met de nieuwe spiegel, zet de auto aan, gebruik de instructies voor het programmeren van je afstandsbediening en rijd een blokje om om het kompas te kalibreren:

View attachment 2186
Geweldig werk hier. Ik heb vroeger aan audiosystemen in auto's gewerkt, dus ik heb er alle vertrouwen in om dit zelf te doen, vooral met je goed geschreven tips. Eén vraag voor jou, was er enige voertuigfunctiecodering of -aanpassing nodig om dit te laten werken?

Eén vraag voor jou, was er enige voertuigfunctiecodering of -aanpassing nodig om dit te laten werken?
Helaas is er op dit moment geen manier om "codering of aanpassing" te doen voor de ID.4. Uit alles wat ik heb gelezen, is het VW gelukt om dit vrij strak af te sluiten op de ID.4 en alle auto's uit 2021 en nieuwer.

Helaas is er op dit moment geen manier om te "coderen of aan te passen" aan de ID.4. Van alles wat ik heb gelezen, heeft VW dit vrij strak vergrendeld op de ID.4 en alle auto's van 2021 en nieuwer.
Omdat ze verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de ID4. Denk eens als je de ACC of rijstrookassistentie of one-pedal rijden verknalt.
Zoals de meeste nieuwe auto's zit er een vlucht (rit) recorder in een chip in de auto. Ze kijken naar ons.

Omdat ze verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de ID4. Denk er eens over na als je ACC of rijstrookassistentie of one-pedal rijden verknalt. Zoals de meeste nieuwe auto's zit er een vlucht- (rij-)recorder in een chip in de auto. Ze houden ons in de gaten.
Meh, de codering is volledig toegankelijk op mijn 2017 Alltrack, die dezelfde soorten systemen bevat om mee te knoeien. Het is niet zo dat je gemiddelde klant enig idee zou hebben dat dit soort aanpassing van het systeem mogelijk is, laat staan welke tools (hardware of software) er zelfs maar nodig zijn om het te kunnen doen. Ik vind het behoorlijk teleurstellend dat VW het heeft vergrendeld.

Meh, de codering is volledig toegankelijk op mijn 2017 Alltrack, die dezelfde soorten systemen bevat om mee te knoeien. Het is niet zo dat uw gemiddelde klant enig idee zou hebben dat dit soort aanpassing van het systeem mogelijk is, laat staan welke tools (hardware of software) er überhaupt nodig zijn om het te kunnen doen. Ik vind het behoorlijk teleurstellend dat VW het heeft afgesloten.
Ik denk dat dit meer is om zaken naar de service bays van de dealer te drijven onder het mom van "systeembeveiliging" (maar ik ben meestal cynisch over motieven als dit soort dingen naar boven komen). Ik weet dat beveiliging steeds belangrijker zal worden naarmate auto's meer verbonden worden en de mogelijkheid voor mensen om slechte dingen te doen, zal groeien, maar dit is een geweldige kans voor hen om alle reparatiezaken naar de dealerservice te forceren. Ik denk dat Massachusetts net hun "recht op reparatie"-wetten heeft versterkt om dit soort dingen tegen te gaan, en ik hoop dat de dingen snel veranderen.

Het is verrassend. Ik denk dat er productdifferentiatie met Audi plaatsvindt.

Ook niet standaard op een Model 3 tbf
Het was vroeger standaard op de Model 3. Ik ben er dol op, ik rijd voor de deur en hij gaat open, ik rijd de oprit af en hij sluit. Ik neem genoegen met de homelink-spiegel zolang ik hem voor een redelijke prijs kan krijgen, maar ik heb het gevoel dat hij erbij had moeten zitten. Mijn Chevy Volt uit 2013 heeft homelink, om te gillen, lol.

Het was vroeger standaard op de Model 3. Ik ben er dol op, ik rijd voor de deur en hij gaat open, ik rijd de oprit af, hij sluit. Ik neem genoegen met de homelink-spiegel zolang ik hem voor een redelijke prijs kan krijgen, maar ik heb het gevoel dat hij had moeten worden meegeleverd. Mijn 2013 Chevy Volt heeft homelink, lol.
Ik denk dat het vooral de licentiekosten zijn die autofabrikanten ertoe aanzetten dit niet langer standaard mee te leveren. Gentex werd te hebzuchtig.

Ik denk dat het vooral de licentiekosten zijn die autofabrikanten ertoe aanzetten om dit niet langer standaard op te nemen. Gentex werd te hebzuchtig.
Ik gok dat je gelijk hebt. Het is een optie van ongeveer $400 voor de Model 3, en de spiegel met Homelink op de ID.4 kost ongeveer $300, terwijl de standaard ongeveer $100 lijkt te zijn. De meer flagrante weglating is voor mij het niet opnemen van een mobiele EVSE die 240V kan zoals Tesla en Ford, maar dat is een heel ander onderwerp.

Ik heb vandaag mijn Homelink-spiegel ontvangen. Hij werd geleverd met programmeerinstructies, een reservekabel en wat kabelbinders:

View attachment 2179

De installatie is precies hetzelfde als de Golf R-video, het enige verschil is de plastic behuizing:

View attachment 2181

Hij komt in twee delen los, eerst moet je het onderste deel verwijderen, ik begon met een plectrum om het los te wrikken, maar zoals Swimrwo zegt, kun je het gewoon met je handen verwijderen.

View attachment 2182

Dat laat het bovenste deel van de behuizing over, en je verwijdert het op dezelfde manier, van boven naar beneden en een beetje naar de voorkant van het dashboard.

View attachment 2183

Dan een beetje rond de spiegel wrikken om hem te verwijderen.

Draai de spiegelhouder stevig tegen de klok in (hij zit er stevig in), totdat hij losklikt, en trek hem naar beneden.

View attachment 2184

De connector zit er ook stevig in, ik moest hem met een bankschroef vasthouden om hem uit elkaar te trekken, als je een sterkere grip hebt, kun je ze waarschijnlijk met de hand uit elkaar trekken.

View attachment 2185

Draai dan alle stappen om met de nieuwe spiegel, zet de auto aan, gebruik de instructies om je afstandsbediening te programmeren en rijd een blokje om om de kompas te kalibreren:

View attachment 2186
+1 voor de spiegelinstallatie. Super eenvoudig, zelfs met het angstmoment van het draaien van de nieuwe spiegel op zijn plaats, in totaal 5-10 minuten. Bedankt voor de geweldige gids @bottyguy

+1 voor de spiegelinstallatie. Super makkelijk, zelfs met het angstmoment om de nieuwe spiegel op zijn plaats te draaien, in totaal 5-10 minuten. Bedankt voor de geweldige gids @bottyguy
Ja! Het moeilijkste is uitzoeken hoe je de flenzen/pinnen/clips (er zijn er vier, ze houden de spiegel op zijn plaats) moet uitlijnen bij het installeren van de nieuwe spiegel. Dat duurde het langst. Van het geheel was het grootste deel van die tijd bezig met het vinden van een lamp zodat ik het kon zien.

Over je uitdaging ;), ik ben net naar mijn nieuwe FE gegaan en heb het volgende onderzocht:

1) De behuizing die op de voorruit is gemonteerd, is een beetje anders dan de video, met een groter plat oppervlak direct achter de spiegel. Ook is het voorste gedeelte nu uit 1 stuk en bevestigd aan de voorruit.
2) Ik heb mijn vingernagels gepakt en eerst het grote platte oppervlak aan de achterkant losgeklikt en vervolgens de achterkant naar beneden gedraaid in de richting van de voorruit en het kwam eraf!
3) Nu had ik toegang tot wat lijkt op dezelfde 8-polige connector als in de video hierboven. De 4 geleiders zitten op dezelfde posities (1,2,3 en 6). Ik kon de stekker gemakkelijk loskoppelen van de spiegel.
4) De manier waarop de spiegel wordt gemonteerd, lijkt ook vergelijkbaar. Met een cirkelvormige rotatie naar de linkerkant van het voertuig (hier in de VS de bestuurderskant) van ongeveer 90 graden kwam de spiegel los van de houder en kon hij vervolgens naar beneden en uit de voorruitbevestiging worden gehaald. (Ik stopte op dit punt omdat ik nog niet de juiste Homelink-spiegel heb)
5) Op basis van deze haalbaarheidsstudie heb ik er geen probleem mee om de $250-300 uit te geven en het werk zelf te doen.

Ik hoop dat ik de juiste spiegel ergens op voorraad kan vinden, aangezien het hetzelfde onderdeelnummer is dat wordt gebruikt op de Jetta 2019-2021.

Onderdeelnummer: 000072548L
Supersessie(s): 000-072-548-L; 72548L
Ik heb vanochtend mijn Homelink-spiegel geïnstalleerd. De dealer waar ik bestelde, verkocht me hetzelfde onderdeelnummer als hierboven en het werkt prima met de pre-bedrading in mijn ID.4, dus ik had de kabelboom die bij de nieuwe spiegel werd geleverd niet nodig. Met alleen mijn vingernagel trok ik het platte paneel boven de spiegel naar beneden en het kwam er gemakkelijk af. De grote behuizing die gelijk ligt met de voorruit wiebelde gemakkelijk los, draaide en paste over de spiegel om te verwijderen. Een snelle draai en trek en de oude spiegel kwam los. De kabelboom losgekoppeld, aangesloten op de nieuwe spiegel en het verwijderingsproces omgekeerd en letterlijk binnen 5 minuten was de spiegel vervangen en geprogrammeerd.

41 - 60 of 68 Posts