Volkswagen ID Forum banner
61 - 68 of 68 Posts
Ik heb vanochtend mijn Homelink-spiegel geĂŻnstalleerd. De dealer waar ik besteld heb, heeft mij hetzelfde onderdeelnummer verkocht als hierboven en het werkt prima met de pre-bedrading in mijn ID.4, dus ik had de kabelboom niet nodig die bij de nieuwe spiegel zat. Met alleen mijn vingernagel trok ik het platte paneel boven de spiegel naar beneden en het kwam er gemakkelijk af. De grote behuizing die gelijk ligt met de voorruit wiebelde gemakkelijk los, draaide en paste over de spiegel om te verwijderen. Een snelle draai en trek en de oude spiegel kwam los. De kabelboom losgekoppeld, in de nieuwe spiegel gestoken en het verwijderingsproces omgekeerd en letterlijk binnen 5 minuten was de spiegel vervangen en geprogrammeerd.
Toen ik zocht op het onderdeelnummer van de spiegel dat u gaf, kreeg ik een homelink-spiegel voor de ID4 die op batterijen werkt en geen bedrading nodig heeft. Hij staat vermeld voor minder dan $110 + verzendkosten van een VW-dealer.

Toen ik zocht op het onderdeelnummer van de spiegel dat u gaf, kreeg ik een homelink-spiegel voor de ID4 die op batterijen werkt en geen bedrading vereist. Hij staat vermeld voor minder dan $110 + verzendkosten van een VW-dealer.
Beter dan een zender in de zonneklep 👍.

Even een korte opmerking hier in 2022 dat deze thread nog steeds accuraat is. Het kostte me ongeveer 15 minuten om de Homelink-spiegel zojuist in mijn 2021 AWD ID.4 te installeren. De nieuwe doos heeft maar één bedradingsharnas en de kaart met instructies. De bedradingsharnas is niet nodig.

• Like
Reactions: VeeDub'r and BlueDH
We houden van onze 2021 VW ID.4 Pro S Gradient-pakket, maar vinden het gek dat de achteruitkijkspiegel mijn garage niet kan openen. Wat is de reden?

We houden van onze 2021 VW ID.4 Pro S Gradient pkg, maar vinden het gek dat de achteruitkijkspiegel mijn garage niet kan openen. Wat is de reden?
De reden? Niet iedereen heeft een garage, en niet iedereen die een garage heeft, heeft een automatische garagedeur. Ik kan me voorstellen dat VW-ontwerpers zich afvroegen: "Waarom zouden we duurdere hardware in de auto installeren die gewoon verspild zou worden voor een aanzienlijk percentage van de kopers?"

De reden? Niet iedereen heeft een garage, of niet iedereen die een garage heeft, heeft een automatische garagedeur. Ik stel me voor dat VW-ontwerpers zich afvroegen: "Waarom zouden we duurdere hardware in de auto installeren die gewoon verspild zal worden voor een aanzienlijk percentage van de kopers?"
Zelfs de goedkoopste Japanse of Koreaanse stationwagons hebben deze functie! Lol

Zelfs de goedkoopste Japanse of Koreaanse snichel-wagons hebben deze functie! Lol
Het staat als optie op een '22 direct op de bestelpagina. :) Na verkoop toevoegen voor de FEs en 21's. schouders ophalen Er is een flinke vergoeding die de dealer moet betalen aan het Homelink 'consortium' voor hun licentie, dus ze denken dat ze het niet zullen betalen tenzij de klant het specifiek wil.

61 - 68 of 68 Posts