Volkswagen ID Forum banner
81 - 84 of 84 Posts
Uw inruil vermindert uw omzetbelasting, maar werkt niet tegen de limiet van $45.000 voor de gedeeltelijke belastingvrijstelling.

Ik heb de volledige omzetbelasting over mijn FE betaald, minus de inruil
Ik ben ervan op de hoogte dat de inruil niet van de verkoopprijs kan worden afgetrokken, maar ik begrijp niet waarom een dealer de verkoopprijs niet zou kunnen verlagen tot $45.000 en vervolgens het inruilaanbod met hetzelfde bedrag zou kunnen verminderen, zodat de verkoopprijs aan de regel voldoet en de dealer zijn winst terugverdient op de verkoop van de inruil.

Ik ben ervan op de hoogte dat de inruil niet kan worden afgetrokken van de verkoopprijs, maar ik begrijp niet waarom een dealer de verkoopprijs niet zou kunnen verlagen tot $45K en vervolgens het inruilaanbod met hetzelfde bedrag zou kunnen verminderen, zodat de verkoopprijs aan de regel voldoet en de dealer zijn winst terugverdient op de verkoop van de inruil.
Omdat de inruil volledig apart staat en specifiek is uitgesloten van de MSRP+Levering-eis die de staat heeft vastgesteld voor de limiet van $45k.

Omdat het een duidelijke poging zou zijn om de regels van het programma te omzeilen. Ik weet niet waar dit juridisch gezien valt in termen van "de boeken vervalsen", maar ik neem aan dat er op zijn minst boekhoudkundige ethiek in het spel is, en de mogelijkheid dat de dealer door de staat wordt gesanctioneerd? Pure speculatie, ik ben geen accountant, maar de geurtest was negatief.

Ik weet dat dit een dode draad is, maar ik ben geĂŻnteresseerd in het kennen van recente ervaringen met de WA-vrijstelling. Mijn dealer is VW of Kirkland & ik verwacht de levering in de komende 2 weken te ontvangen. Door de draad heen lijkt permaplate een haalbare optie te zijn. Alle extra input zou super nuttig zijn.

81 - 84 of 84 Posts